Iași: Studenții de la Geologie alături de un profesor de la Harvard au descoperit resturi fosile de rinoceri în județul Vaslui (FOTO)

Studenții de la Departamentul de Geologie din cadrul Universității "Alexandru Ioan Cuza" (UAIC) din Iași alături de un profesor al Universității Harvard au descoperit resturi fosile de rinoceri.

Potrivit reprezentanților universității, studenții au participat în perioada 20 — 23 iunie la o practică de specialitate în paleontologie alături de profesorul Jay Kelley, de la Universitatea din Harvard, în județul Vaslui, la Pogana și Gherghești.

Situl fosilifer de la Pogana (Miocenul superior — aproximativ 7 milioane de ani) a atras atenția specialiștilor de la UAIC din Iași, pe parcursul ultimilor 5 ani, datorită identificării a peste 300 de fragmente fosile. O parte din materialul fosil identificat în ultimii ani a constituit baza unor lucrări de doctorat la Departamentul de Geologie.

În timpul săpăturilor paleontologice în cariera de la Pogana, studenții au putut învăța metodele de săpare pentru identificarea și colectarea fosilelor in situ dar și metodele de restaurare a fosilelor.

Timp de două zile, studenții au reușit să identifice în nisipurile carierei de la Pogana o serie de dinți inferiori și superiori de rinoceri genul Chilotherium, dinți de cai tridactili genul Hipparion, fragmente postcraniene de antilope și gazele, dar și fragmente din carapacea unor țestoase genul Testudo.

De asemenea, au menționat reprezentanții UAIC, alături de profesorul Jay Kelley, studenții au vizitat și situl de la Gherghești de unde acum 2 ani colegii lor, alături de profesori de la Departamentul de Geologie al Universității 'Alexandru Ioan Cuza', au identificat un schelet parțial de elefant fosil aparținând speciei Deinotherium proavum, care este asemănător cu cel expus la Muzeul 'Grigore Antipa' din București.

Jay Kelley este prof. dr. cercetător la Universitatea Harvard și cercetător asociat al Institutului Smithsonian din Washington, iar domeniul său de interes îl reprezintă paleobiologia și paleogeografia gorilelor fosile din Miocenul Superior din Eurasia. Are articole publicate în reviste ca Nature, Science și Journal of Human Evolution.

Activitatea studenților Departamentului de Geologie, sub coordonarea asist. univ. dr. Bogdan Gabriel Rățoi, a fost realizată cu sprijinul Consiliului local Bârlad și al Departamentului de Geologie din cadrul Universității 'Alexandru Ioan Cuza' din Iași.