Județele deservite de primele trenuri nepoluante din România, care funcționează pe hidrogen

Județele deservite de primele trenuri nepoluante din România, care funcționează pe hidrogen

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) va cumpăra, prin licitaţie, 12 automotoare electrice pe hidrogen. Recent a avut loc ședința Comisiei de evaluare desemnată în cadrul licitației privind achiziția primelor trenuri nepoluante.

ARF lansează licitaţia pentru achiziţia celor 12 automotoare, Foto: Facebook Irinel Scrioștenanu

Potrivit secretarui de stat la Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu, societatea care a depus documentația este Asocierea formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider) și Linde Gaz Romania S.R.L. (asociat).

Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA și 4.168.505.273,28 lei fără TVA, iar durata contractului va fi de 213 luni.

Proiectul pilot, implementat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 160 locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung . Aceste trenuri vor deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule, trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj”, potrivit lui Scrioşteanu.

Noile garnituri vor asigura serviciile de transport feroviar de călători care vor conecta Capitala României cu:

- Aeroportul Internațional Henri Coandă, precum și centrele urban-economice Chitila și Titu (la fiecare 30 min.)

- Municipiile reședință de județ Pitești și Târgoviște, precum și centrul urban-economic Găești (la fiecare oră)

- Municipiile reședință de județ Craiova și Slatina, precum și centrul urban-economic Balș (de 4 ori pe zi)

- Municipiul Curtea de Argeș (de 3 ori pe zi).

Finanțarea proiectului de investiții se realizează prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind astfel la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050”, mai spune, pe Facebook, Irinel Ionel Scrioşteanu.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 După America Express, copiii Andreei Esca fac din nou echipă la Antena 1. Alexia Eram: „M-am simțit foarte bine la filmări”

3 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

4 Voi vedeți ce se întâmplă în Polonia?

5 „Ar fi primul val al ofensivei”