Leguma-fruct care poate fi consumată în exces. Dr. Mihaela Bilic: „Nu conține fructoză și este bogată în fibre și minerale“

Leguma-fruct care poate fi consumată în exces. Dr. Mihaela Bilic: „Nu conține fructoză și este bogată în fibre și minerale“

Este sezonul roșiilor cu gust românesc, care pot fi consumate fără limită de cantitate. Este este o legumă-fruct ce nu trebuie să lipsească din meniul oricărei zile de vară. Are puține calorii, peste 95% apă, multe fibre și minerale, susține nutriționistul Mihaela Bilic.

Roșiile-legumele care pot fi consumate fără limită FOTO: C. Mazilu

„Roșii de vară! Cu roșii n-ai ce să greșești… că tot așteptăm soarele de vară! Ce faci când vrei o piele frumos bronzată? Mănânci roșii care conțin licopen, un pigment din familia carotenoizilor, cu rol de protecție împotriva razelor ultraviolete. Ce faci când vrei să te hidratezi și să te remineralizezi cu o băutură răcoritoare și sănătoasă? Bei suc de roșii care, spre deosebire de fresh-urile din fructe, nu conține fructoză, nu îngrașă și are mult potasiu. Roșia este o legumă-fruct ce nu trebuie să lipsească din meniul oricărei zile de vară. Are puține calorii, peste 95% apă, multe fibre și minerale”, scrie dr. Mihaela Bilic, pe Facebook.

Cunoscutul nutriționist susține că licopenul din roșii este un „compus liposolubil, se absoarbe în prezența grăsimii, deci puneți puțin ulei în toate preparatele cu roșii”.

Cantitatea de licopen nu variază semnificativ de la un soi de roșie la altul și nu e influențată de modul de coacere (în solar sau la soare). Valoarea ei nutritivă crește atunci când este gătită, iar licopenul se eliberează mai rapid dacă roșia este strivită/pasată, transformată în sos/piure, explică nutriționistul.

„Concentrația de licopen crește de 8-10 ori în sosul de tomate și în bulion, față de roșia proaspătă, deci nu ezitați să consumați bulion, pastă de tomate, sos de roșii. Prin gătit este distrusă o parte din vitamina C, însă conținutul de mineralele și fibrele nu suferă nicio modificare. Aciditatea din roșie crește absorbția fierului din carne, pește și legume, nu întâmplător tocănițele, ghiveciul de legume sau sosul pentru paste sunt mai gustoase și mai sănătoase dacă sunt pe bază de sos de roșii”, susține dr. Bilic.

Beneficii importante are și sucul de roșii, care este o alternativă mai sănătoasă și mai sigură pentru siluetă decât sucul de portocale.

Care sunt beneficiile consumului de suc de roșii

Potrivit medicului nutriționist , un pahar de suc de roșii conține doar jumătate din caloriile pe care le are orice alt suc de fructe și doar 30% din cantitatea de fructoză din portocale.

„Cercetătorii de la Harvard au demonstrat scăderea cu 20-35% a riscului de cancer de prostată la cei care consumă 80 g sos tomat/zi. Un studiu finlandez a arătat că riscul de infarct scade cu 59% la cei cu aport crescut de licopen, iar cercetătorii din Verona au confirmat că acest pigment roșu protejează inima. Licopenul s-a dovedit benefic și împotriva cancerului pulmonar sau de stomac, ca să nu mai vorbim de protecția pielii împotriva razelor UV și a îmbătrânirii”, precizează dr. Mihaela Bilic.

În consecință, susține nutriționistul, roșia este un aliment polivalent și prietenos cu silueta, care „poate fi consumată proaspătă sau gătită, sub formă de salată sau supă, ca băutură sau ingredient în tocănițe, paste și pizza”.

„Profitați de vară, este sezonul roșiilor cu gust românesc, care pot fi consumate fără limită de cantitate. Roșia dă gust și culoare în orice mâncare”, concluzionează dr. Mihaela Bilic.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Foarte interesante amănunte...

2 Uite o chestie care chiar merită citită...

3 A început Coldea să vorbească? / „Sebastian Ghiță este folosit, în prezent, de unii decizionali de la Belgrad și are legături cu o serie de interfețe ec…

4 1.000.000 lei într-un singur an

5 Încă un șef de Poliție „decapitat” de DNA!