MAE: Susţinem pe deplin deciziile UE cu privire la situaţia din Belarus

MAE: Susţinem pe deplin deciziile UE cu privire la situaţia din Belarus

Ministerul Afacerilor Externe afirmă că susţine "pe deplin" deciziile Uniunii Europene cu privire la situaţia din Belarus şi precizează că presiunile autorităţilor din această ţară asupra Poloniei şi Lituaniei, ca să îşi retragă ambasadorii, nu vor ajuta la încheierea crizei.

"Presiunile autorităţilor din Belarus asupra unor state membre UE, Polonia şi Lituania, ca să îşi retragă ambasadorii, nu ajută la încheierea crizei actuale şi nici nu vor afecta solidaritatea între statele membre UE. Susţinem pe deplin deciziile UE cu privire la situaţia din Belarus", se arată într-o postare pe pagina de Twitter a MAE.

Belarus şi-a rechemat ambasadorii din Polonia şi Lituania şi le-a cerut ambelor ţări să-şi reducă substanţial personalul care activează în ambasadele lor de la Minsk, a anunţat Ministerul de Externe al acestui stat, citat de agenţia de ştiri Belta, relata vineri Reuters.

De asemenea, Belarusul le-a cerut Poloniei şi Lituaniei să-şi reducă personalul ambasadelor de la Minsk, de la 50 la 18 persoane şi respectiv de la 25 la 14.

UE a adoptat oficial la ultimul summit european sancţiuni împotriva a 40 de persoane din Belarus "pentru reprimarea brutală a protestatarilor paşnici" şi fraudă electorală, după negocieri între statele membre. Lista, care prevede îngheţarea bunurilor şi interdicţia de călătorie în statele UE, nu îl include şi pe preşedintele Aleksandr Lukaşenko. AGERPRES


populare
astăzi

1 Documente / Această turnătoare a fost timp de 10 ani membră CNA...

2 Românul care l-a consiliat pe Trump anunță ce li se pregătește rușilor și coreenilor. „N-are nicio problemă să recurgă la metode foarte dure”

3 Are dreptate Mircea Marian / Coaliția de guvernare a mărit taxele și acum nu mai produce nimic

4 VIDEO Priviți, trupele speciale ale Ucrainei au spart frontul rusesc la Zaporojie și au eliberat o localitate strategică

5 VIDEO „Este cea mai amplă operațiune de transport feroviar din Europa din ultimii 30-40 de ani”