'Marea Unire' ajunge în flota TAROM săptămâna viitoare; aeronava pleacă pe 25 mai din Seattle

'Marea Unire' ajunge în flota TAROM săptămâna viitoare; aeronava pleacă pe 25 mai din Seattle

A doua aeronavă Boeing 737-800 NG va intra în flota TAROM în cursul săptămânii viitoare, iar până la finele anului vor veni alte două aeronave de lung curier pentru a deschide rute noi spre China și SUA, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la evenimentul prilejuit de prezentarea noii aeronave, "Sarmizegetusa", de tip Boeing 737-800 NG, care va face parte din flota TAROM.

"Astăzi avem prima aeronavă, 'Sarmizegetusa', care a intrat în flota TAROM. Săptămâna viitoare va veni și cea de-a doua aeronavă. Sunt aeronave noi. Un lucru foarte important de menționat este că au o autonomie mai lungă și anume putem călători de la București circa 6.000 de kilometri fără să se facă nicio escală pentru alimentare. De asemenea, vorbim de fiabilitatea aeronavei și consumul eficient de combustibil al acestei aeronave și, totodată, cel mai modern design pentru avioanele din clasa sa", a spus Cuc.

La rândul său, directorul general al companiei TAROM, Eugen Davidoiu, prezent pe Aeroportul Henri Coandă, a precizat că cea de-a doua aeronavă se va numi "Marea Unire".

"A doua aeronavă se va numi 'Marea Unire'. A fost dorința acționarului nostru și va simboliza 100 de ani de la Unirea Principatelor Române. Va ajunge săptămâna viitoare. Practic, ea va pleca în data de 25 mai din SUA, de la Seattle, va ateriza în Marea Britanie unde va fi — pentru că este albă — va fi branduită TAROM și va veni pe pământ românesc săptămâna viitoare", a menționat Davidoiu.

În ceea ce privește prețurile lunare pentru leasing pe care TAROM le va plăti, ministrul a dat asigurări sunt cele practicate pe piață, refuzând să menționeze nivelul acestora pe motiv că în contract există o clauză de confidențialitate.

"Prețurile lunare pentru leasing sunt conform prețurilor de pe piață. Este o clauză de confidențialitate. Indiferent cu ce firmă s-ar fi încheiat acest contract, este o clauză de confidențialitate. S-a negociat cu toți actorii mari de pe piață. Avioanele au fost luate în dry-lease, pe o perioadă de 10 ani, și vă asigur că prețul este prețul pieței pentru aceste aeronave", a spus șeful de la Transporturi.

"Această cifră este confidențială. Mi-ar face plăcere să vă dovedesc — și va veni vremea când vă vom dovedi — că aceste prețuri sunt prețurile pieței. Sunt avioane noi", a adăugat și Eugen Davidoiu.

În acest context, ministrul Transporturilor a subliniat că achiziția celor două aeronave era necesară, în condițiile în care, în cursul anului trecut, au fost scoase din operare două Airbus-uri 310 .

"Din păcate managementul de anul trecut nu s-a preocupat să le înlocuiască în momentul în care au ieșit, dar iată că acum acest lucru s-a produs și ele vor intra în operare de pe 19 iunie", a arătat Răzvan Cuc.

În schimb, directorul general al TAROM a explicat că aeronava va intra în operare mai repede decât era programat (19 iunie 2017).

"Ieri am stabilit că ea va intra mai devreme, datorită faptului că este mult mai eficient să introducem această capacitate mai repede în operare. Încercăm, practic, într-o săptămâna, dar asta nu ține de noi, ci de autorizările pe care aeronava trebuie să le obțină: înmatricularea etc. Prima cursă va fi Madrid și va mai opera câteva zboruri pe săptămână în Tenerife, Tel Aviv, Larnaca, Alicante, Amsterdam, Valencia. Aceste rute vor fi operate de ambele aeronave", a precizat Eugen Davidoiu.

Potrivit acestuia, prin retragerea din flotă a celor două aeronave Airbus A310 TAROM a pierdut capacități însemnate și nu a mai putut opera o serie de rute din orarul de vară.

"TAROM a pierdut niște capacități însemnate, două avioane care incubau peste 20% din capacitatea flotei, din scaune. Asta a dus ca, în 2017, în cadrul programului de vară al companiei, să fie rute pe care TAROM-ul nu le-a mai putut opera. Totuși, față de scăderea capacității, TAROM a reușit prin rotația avioanelor să recupereze din lipsa de capacitate și asta a dus de multe ori, poate, la întârzierea unora din aeronave, din cauza rotației", a menționat acesta.

Ministrul Transporturilor a subliniat că "Sarmizegetusa" este prima aeronavă care intră în flota TAROM după zece ani.

"De zece ani, niciun avion de tip jet nu a mai intrat în flota TAROM. Avem după 10 ani o aeronavă. Toate companiile merg pe sistemul de dry-lease. În condițiile în care am fi făcut o solicitare pentru achiziționarea unei aeronave noi, aceasta ar fi intrat în flota TAROM undeva în 2019. Eu cred că TAROM nu are timp de pierdut. Această aeronavă are niște calități tehnice foarte bune și eu sunt convins că s-a analizat în detaliu inclusiv costurile pe care le-am avea cu mentenanța, care este o componentă foarte importantă. Eu cred că TAROM-ul, ca și brand național, ca și simbol național, merită cele mai bune lucruri, lucruri noi, care să nu ne greveze pe viitor de cheltuieli suplimentare dacă am fi achiziționat tot în sistem de leasing niște aeronave mai vechi, din 2011-2012", a spus el.

În ceea ce privește avioanele de lung curier, Răzvan Cuc a afirmat că există în prezent discuții cu sloturi pentru aeronave în China sau în SUA.

"Lucrurile astea trebuiau făcute de mult timp. Nu trebuia să ajungem în acest punct să redeschidem niște relații extraordinar de importante — și cu SUA și cu China — pentru care avem cerere. Cu siguranță se negociază. Nu venim cu aeronavele și le ținem la sol. Lucrurile deja sunt puse la punct de către Departamentul Comercial, astfel încât,atunci când vor veni aeronavele să și zburăm, încărcate la un grad de încărcare cât mai mare", a arătat Cuc.

Eugen Davidoiu a menționat că vor fi obținute și autorizațiile pentru zborurile în China sau SUA.

"Nu avem în acest moment autorizațiile pentru Beijing sau SUA, pentru că este inutil să plătești taxă de survol atâta timp cât nu operezi, dar vor fi. Nu problema sloturilor este cea care trebuie să ne preocupe în acest moment. Sloturi găsim și sloturi mai avem, asta este partea bună a acestei companii cu această istorie îndelungată. Problema este ca această companie să se definească, această companie să știe ce mod de operare va avea, dacă va fi o companie națională de tip legacy sau va fi una care va încerca să facă față concurenței, care știți foarte bine cum instrumentează acest lucru. După definirea acestei strategii, practic se vor stabili tipurile de aeronave (care vor urma să fie achiziționate — n. r.)", a explicat el.

Potrivit acestuia, factorul de încărcare al aeronavelor TAROM este acum la 70% și va crește până la 80-82% în următoarea perioadă.

"În primul rând, aceste două aeronave au însemnat capacitatea, iar gradul de încărcare va fi crescut prin politica comercială pe care Direcția Comercială o va instrumenta în această perioadă, prin prețuri, prin vizibilitate, prin preocupare mai mare privind vânzarea acestor bilete. Să știți că nici companiile low-cost nu au prețuri de 9 euro. Sunt 2-3 bilete de 9 euro și restul sunt probabil mai scumpe decât la TAROM. Trebuie să adaptezi politica de prețuri cu momentul la care vinzi aceste bilete", a precizat șeful operatorului aerian național.

Acesta nu a exclus nici varianta de a monta internet la bordul aeronavelor, "dacă dorința călătorilor noștri va fi să plătească un preț sporit doar pentru a avea internet câteva ore".

"Pentru internet nu ne lipsește nimic din punct de vedere tehnic. Avem tot ce ne trebuie și, dacă dorința călătorilor noștri va fi să plătească un preț sporit doar pentru a avea internet câteva ore, ok, vom face și acest lucru", a dat el asigurări.

AGERPRES/(A — autor: Oana Tilică, editor: Mariana Nica, editor online: Simona Aruștei)


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO „Ucrainenii au luat 8.000 de telefoane mobile și le-au pus pe stâlpi de doi metri, așa detectează dronele Shahed”

2 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

3 Așa o fi? /

4 Culisele uriașului scandal care zguduie regimul Orban, în Ungaria

5 Dezvăluirile neașteptate ale șefului serviciului secret din Ucraina