Misiune de coșmar - Transferul tancurilor Leclerc în România

Misiune de coșmar - Transferul tancurilor Leclerc în România

Din cauza greutății foarte mari a tancurilor, transferul mașinilor de luptă pe un traseu de 2.000 de kilometri de cale ferată prin cinci țări europene se face cu atenție sporită și durează o săptămână.

Tanc Leclerc / Foto Twitter / BFMTV

Transferul celor 13 tancuri Leclerc în România a început cu urcarea acestora pe garnituri de tren, la Mourmelon-le-Grand, dar operațiunea în sine ridică unele probleme importante de logistică pentru responsabilii „Armée de terre”, în special din cauza greutății puternicelor mașini de luptă.

Concret, această încărcare pe garnituri este „ultima etapă dintr-o operaţiune logistică complexă, ce a constat în transportul pe cale rutieră şi pe cale ferată a unui batalion blindat spre România”, a declarat, conform lignesdedefense.blogs.ouest-france.fr , colonelul Samuel, care este identificat doar cu prenumele, armata franceză interzicând publicarea numelor de familie ale membrilor săi operativi care pleacă în misiuni externe. Ofițerul este responsabilul cu logistica la comandamentul Terre Europe-Continentale din Lille.

Cele 13 tancuri şi „două echipamente de depanare din aceeaşi gamă” – cântărind fiecare, împreună cu camionul lor remorcă blindat, în jur de 100 de tone – vor parcurge „puţin peste 2.000 km”, adică „o săptămână de traseu, pe calea ferată, prin Europa”, a detaliat el. Tancurile traversează „cinci țări suverane, ale căror reglementări trebuie aplicate. (...) Cerem autorizații de trecere a frontierei”, care sunt obținute, însă, „fără dificultăți deosebite”, a precizat ofițerul.

Germania are o limită a greutății la osie

Întrebat despre informațiile din cotidianul „Le Monde“, potrivit cărora Germania a refuzat transportul pe cale rutieră al acestor tancuri, forțând Franța să închirieze trenuri, colonelul Samuel a răspuns că „de la început”, armata „plănuise să folosească calea ferată și platforme rutiere (...) astfel încât să se evite aglomerarea”, în România, „a diferitelor platforme logistice”.

Anterior, colonelul Pierre Gaudilliere, purtător de cuvânt al Statului Major al armatei franceze, a declarat că „opţiunea de utilizare a căii ferate a fost aleasă pentru a răspunde normelor tehnice, mai ales ale Germaniei”, de greutate pe osie. „Manevra logistică globală se face în timpul care a fost prevăzut”, a precizat Gaudilliere.

Postura defensivă

Obiectivul acestei misiuni este întărirea grupului de luptă al NATO din România, unitate aflată sub comandă franceză. „Sunt maşini de luptă puternice, dar (...) poziţionate într-o postură defensivă”, a mai spus colonelul Samuel.

Primele convoaie, transportând vehicule blindate de luptă de infanterie (VBCI), au plecat la 18 octombrie de la baza militară din Mourmelon-le-Grand. În total, „suntem pe cale să transportăm de ordinul a 150 de vehicule de luptă, împreună cu toate anexele lor”, adică „armamente, muniţii şi echipamente”, ceea ce „arată locul Franţei alături de aliaţii săi din NATO” în estul Europei, a afirmat colonelul francez pentru portalul menționat.

Performanțele tancurilor Leclerc

AMX 56 Leclerc, care va fi principalul vector de luptă al grupului de luptă NATO în România, este un tanc principal de luptă (MBT) care se produce din 1991 şi a intrat în serviciul de luptă în 1992. Preţul unui AMX 56 Leclerc în anul 2011 era de 9,3 milioane de euro, fiind cel mai scump tanc din istorie. Arma principală a tancului este un tun de 120 de milimetri cu ţeavă lisă. Tunul are un sistem de încărcare automată a proiectilelor care permite o cadenţă de tragere de 12 focuri pe minut.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

3 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?

4 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

5 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”