Noua eră/Cel mai mare fabricant de jucării vrea să interzică „stereotipurile de gen”

Noua eră/Cel mai mare fabricant de jucării vrea să interzică „stereotipurile de gen”

Grupul danez Lego, cel mai mare producător de jucării din lume, a anunțat luni, 11 octombrie, că va elimina etichetarea jucăriilor „pentru fete” sau „pentru băieți”.

În apropierea sărbătorilor de Crăciun, catalogul de jucării al producătorului va fi neutru de gen sau nu va fi deloc.

„Elemente ale pasiunii”, noua păsărească corectă politic

Lego a anunțat că va elimina „stereotipurile sexiste” din colecțiile sale, potrivit informațiilor din The Telegraph. Lego nu va mai eticheta nici una dintre jucăriile sale cu cuvintele „pentru fete” sau „pentru băieți”.

De asemenea, consumatorii nu vor mai putea căuta produse categorisite pe sexe pe site-ul mărcii. Jucăriile vor fi acum clasificate după teme numite „elemente ale pasiunii”. Această alegere ideologică și de marketing a fost făcută în urma publicării unui studiu, comandat de marcă și realizat în rândul a 7.000 de părinți și copii cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani, care locuiesc în China, Statele Unite, Marea Britanie și Japonia.

Sexul și joaca

Studiul a fost comandat de Lego și condus de Geena Davis Institute on Gender in Media . În acest studiu, cercetătorii au descoperit că părinții și copiii se proiectează diferit în funcție de sexul asociat în mod tradițional cu anumite jucării.

Potrivit rezultatelor, 71% dintre băieți se tem că vor fi ironizați dacă se joacă cu jucării „pentru fete”. Și asta gândesc și părinții lor. „Sunt mai îngrijorați de faptul că fiii lor vor fi tachinați atunci când se joacă cu jucării asociate sexului opus decât fiicele lor”, a declarat Madeline Di Nonno, directorul executiv al Institutului Geena Davis.

Pentru cercetător, această frică poate fi explicată prin faptul că comportamentele și activitățile asociate în general cu femeile sunt mai puțin apreciate în societate. Deci, atâta timp cât nu există egalitate la acest nivel, „copiii vor ezita să le adopte”. De aici și importanța creării de jucării „neutre în materie de gen”.

Eliminarea „prejudecăților”

De exemplu, dacă fetele nu se joacă cu Lego sau alte jucării de construcție, nu vor dezvolta „abilități spațiale” care să le ajute mai târziu, explică ea. Același lucru este valabil și pentru băieții care nu se joacă cu păpușile, nu vor putea „dobândi abilitățile necesare pentru a avea grijă de copii”, scrie Neonmag .

Prin urmare, marca și-a luat angajamentul de a „elimina orice prejudecată de gen din produsele sale”. „Testăm totul pe băieți și fete și includem mai multe modele feminine”, spune Julia Goldin, directorul de produse și marketing al grupului Lego. „Sarcina noastră este acum să încurajăm băieții și fetele care doresc să se joace cu jocuri care în mod tradițional au fost considerate a nu fi pentru ei.” SURSA: National.ro



Citește și:

populare
astăzi

1 Descoperire care dă de gândit în Brazilia...

2 VIDEO De azi se va circula pe 12 km noi din A0, permițând șoferilor o legătură pe autostradă în partea de sud a Capitalei între DN6, DN5 și DN4

3 A început „detonarea” lui Piedone? A apărut o „personajă” nouă în peisaj...

4 „Dacă rămâneam cu el era vai de vieţişoara mea. Era un diavol frumos” / I-a fost amantă lui Florin Piersic timp de 9 ani

5 Cifre care par ireale, dar sunt adevărate. Cum o fi să ai peste 2 milioane de euro în 45 de conturi, ca șef de secție la Sf. Pantelimon?