Va fi nevoie de mai mulți oameni
„În opinia noastră nu sunt șanse să fie totul gata în 4 ani (și ceva). Mai curând în vreo 7, optimist vorbind. Și va fi nevoie de mult mai mulți oameni în teren. Sunt 7 tuneluri, 48 de poduri (din care 5 traversări ale Oltului), un ecoduct-mamut la Lazaret, consolidări de versant fără număr și, pentru cunoscători, de vreo 10 ori (fără exagerare) volumul șantierului din celebrul deal al liliecilor de la Șoimuș în materie de terasamente de pământ armat”, arată asociația.
Reprezentanțiii acesteia susțin că „dificultatea este crescută semnificativ și din cauza lucrărilor lipite sau foarte apropiate de DN7 și calea ferată. Este risc major de incidente, dacă traficul pe DN7 nu este restricționat sau chiar închis, așa cum v-am spus vara trecută că se va întâmpla”.
De asemenea, Asociația Pro Infrastructură arată că „asocierea turcă Mapa-Cengiz va avea de recuperat timpul pierdut cu proiectarea, dar și cu mâna de lucru, arătând că sunt încă puțini muncitori pe șantier.
„Din cei 150 de muncitori mobilizați momentan, doar vreo 50 sunt puși la viaductul Boița, singurul kilometru autorizat în 3 aprilie 2024. Abia în câteva zile se vor instala aici primele grinzi. Ritm total nesatisfăcător. Dar ne-au promis că ne revedem la 1 septembrie, când vom vedea o altă față a șantierului. Așteptăm cu nerăbdare! Până atunci, turcii au adus kituri noi de utilaje de excavat galerii și torcretat. Țiplă. În scurt timp va fi dată jos la tunelul Robești, care va fi atacat concomitent din ambele portaluri, adică pe 4 fronturi de lucru”, se mai precizează în postare.
Fabricile de confecții metalice și grinzi, în grafic
Dar există și unele lucruri bune, legate, de exemplu, de fabricile de confecții metalice și grinzi de beton.
„Am vizitat fabrica din Sibiu, unde vor fi executate aproximativ jumătate din cele 1000 și ceva de grinzi din beton necesare pe tot lotul. După ce acestea vor fi făcute, va fi mutată în două puncte de pe traseu, fiind mai eficient logistic și mai ieftin să le producă pe restul on-site”, se precizează în mesajul postat pe rețeaua de socializare.
De asemenea, Asociația Pro Infrastructură menționează că a vizitat și fabrica de confecții metalice unde se vor asambla segmentele de tablier necesare pe mai multe poduri:
„Totul se face in-house pe echipamente automatizate de ultimă generație. Plăcile metalice brute sunt tăiate, sudate și asamblate cu ajutorul utilajelor robotizate într-o hală imensă. Elementele de susținere la tuneluri au intrat în producție”.