
O Dacia 1300 utilizată de Miliția comunistă în România se vinde în Germania. Cât cere proprietarul
De câteva săptămâni, pe unul dintre cele mai căutate site-uri de vânzări automobile second-hand și vintage din Germania - mobile.de – un pasionat colecționar neamț a scos la vânzare o inedită mașină Dacia 1300, fabricată în urmă cu aproape 50 de ani în uzina Dacia din Mioveni.
Inedita Dacie a fost fabricată în ianuarie 1976, iar ceea ce este cu adevărat ieșit din tipare este că automobilul deținut de proprietarul din Germania a fost utilizată de Miliția din România timp de aproape 14 ani, până în decembrie 1989. Ulterior, după mai mulți ani, neamțul colecționar de mașini inedite, care locuiește în orașul Villingen-Schwenningen din Baden-Württemberg, a achiziționat-o de la un bucureștean.
„Este o mașină de poliție originală și care a aparținut unui polițist adevărat din România. Este o mașină vintage din România cu istorie“, spune proprietarul neamț.
Mașina este oferită la vânzare pentru suma de 4.900 de euro, are 54 de cai-putere, motor pe benzină și 28.000 de kilometri parcurși până acum.
Inedita mașina are 28.000 de kilometri, motor pe benzină 54 de cai-putere și a fost scoasă la vânzare pentru prețul de 4.900 euro.
Una dintre cele mai populare mașini fabricate vreodată în țara noastră, Dacia 1300 a intrat în producție la uzina de la Mioveni-Argeș în 1969, în aceeași perioadă în care se producea și Dacia 1100. Evenimentul major al anului 1969 în industria auto din România a fost lansarea comercială a primelor modele R12 produse în România sub numele Dacia 1300. Iar modelul a stârnit un interes foarte mare, mulți români trebuind să aștepte chiar și peste șase luni înainte de a li se livra populara mașină.
Modelul Dacia 1300 s-a bucurat de un mare succes comercial atât în România, cât și în mai multe țări din Europa de Est, unde a fost exportat începând din 1971.
La doar câteva luni de la lansarea oficială pe piață, Dacia 1300, ce era deja considerată o mașină foartefiabilă și ieftină, avea să fie exportată și în țări din America de Sud și Africa. Iar Daciile 1300 break și 1302 s-au vândut în mii de exemplare în țări precum Polonia, Egipt, Algeria, Cehoslovacia, Columbia sau Republica Democrată Germană.
Ca exemplu, în 1977, în RDG au fost exportate peste 5.000 de autoturisme Dacia 1300 produse la fabrica de la Mioveni.
Ca statistici totale, Dacia 1300 și toate derivatele sale, inclusiv clasica Dacia 1310, au fost produse în peste 1,9 milioane de unități la uzina de la Mioveni între anii 1969-2004, timp de aproape 35 de ani. Dacia 1300 a ieșit definitiv din producție în iulie 2004.
Sursa: adevarul.ro