O echipă internațională de cercetători a descoperit de ce unele femei au un risc mai mare de apariție a cancerului de sân (studiu)

Un studiu realizat de o echipă internațională de oameni de știință, printre care s-au numărat și cercetători australieni, a condus la descoperirea a 72 de mutații genetice care determină creșterea riscului de apariție a cancerului de sân, informează Xinhua.

În cadrul cercetării au fost colectate și analizate date prelevate de la 275.000 de femei din toată lumea, a anunțat Institutul pentru Cercetări Medicale QIMR Berghofer din Brisbane într-un comunicat de presă emis marți.

''Această lucrare ne ajută să înțelegem de ce unele femei au un risc mai mare de a dezvolta cancer față de altele și care sunt markerii genetici pe care ar trebui să îi luăm în calcul pentru evaluarea acestui risc'', a declarat profesoara Georgia Chenevix-Trench, coordonatoarea departamentului de genetică și biologie computațională din cadrul institutului menționat.

''Cancerul de sân este cauzat de interacțiuni complexe între aceste mutații genetice și mediu, însă acești markeri proaspăt descoperiți aduc numărul mutațiilor cunoscute asociate cu tumorile mamare la circa 180'', a adăugat aceasta.

''Sperăm ca în viitor să putem testa aceste variante genetice pentru a furniza informații pentru abordări preventive și tratamente acordate femeilor care ar putea avea un risc crescut de cancer de sân'', mai susține în comunicat Chenevix-Trench.

Concluziile studiului au fost publicate în jurnalele științifice ''Nature'' și ''Nature Genetics''.

Cancerul de sân este cea mai frecventă formă de cancer în rândul femeilor, această boală afectând peste 1,5 milioane de femei în fiecare an. De asemenea, afecțiunea cauzează cel mai mare număr de decese asociate cancerului în rândul acestora, conform Organizației Mondiale a Sănătății.