O nouă specie de focă, a cărei existenţă a fost confirmată în emisfera sudică, rescrie istoria acestor animale(studiu)

Descoperirea unei specii de focă în prezent dispărută, care a trăit în emisfera sudică, a "răsturnat cu susul în jos" ceea ce oamenii de ştiinţă cunoaşteau despre evoluţia acestor vieţuitoare, au anunţat miercuri cercetătorii, relatează Xinhua.

O echipă internaţională de biologi conduşi de Universitatea Monash din Australia a identificat specia străveche de focă pe baza fragmentelor fosilizate, care au demonstrat că aceasta a trăit în apele din jurul Noii Zeelande în urmă cu aproximativ 3 milioane de ani.

Descoperirea se bazează pe analiza a şapte specimene de fosile bine conservate - printre care un craniu complet - găsite de vânătorii locali de fosile pe plajele din sudul regiunii Taranaki din Noua Zeelandă între anii 2009 şi 2016.

Oamenii de ştiinţă au denumit noua specie Eomonachus belegaerensis, după Marea Belegaer din seria literară "Stăpânul inelelor" a scriitorului J.R.R. Tolkien.

Cercetătorii estimează că aceste foci aveau o lungime de aproximativ 2,5 metri şi cântăreau aproximativ 200-250 de kilograme.

Paleontologul James Rule de la Universitatea Monash a declarat că până în prezent se credea că focile şi-au avut originea în emisfera nordică şi ulterior s-au deplasat spre sud.

"Această nouă specie dispărută de focă-călugăr este prima de acest gen din emisfera sudică. Descoperirea sa răstoarnă cu susul în jos evoluţia focilor", a spus Rule.

Potrivit cercetătorului, noile dovezi sugerează că este posibil ca şi alte varietăţi de foci să fi evoluat în sudul Pacificului, deplasându-se ulterior la nord de Ecuator.

Un reprezentant al Muzeului Te Papa din Noua Zeelandă, Felix Marx, curator al mamiferelor marine şi colaborator în cadrul studiului, a mulţumit persoanelor care au descoperit fosilele. "Noua Zeelandă este incredibil de bogată în fosile şi până în prezent abia am râcâit suprafaţa. Cine ştie ce mai zace acolo!?", a subliniat Marx.AGERPRES