O problemă militară, dar și politică pentru Rusia produsă de „țânțarul” ucrainean

O problemă militară, dar și politică pentru Rusia produsă de „țânțarul” ucrainean

Ucraina știe exact unde să lovească Rusia pentru a-i crea mari probleme. Kievul folosește o tactică în urma căreia țara lui Vladimir Putin are mult de suferit.

Ucraina lansează periodic atacuri cu drone pe teritorul Rusiei, iar pagubele sunt tot mai mari și tot mai importante.

Kievul distruge rafinăriile de petrol din interiorul Rusiei și astfel reduce aprovizionarea Moscovei și face ca prețurile locale să crească alarmant, informează publicația POLITICO .

Așadar, valul de atacuri cu drone ucrainene asupra rafinăriilor de petrol din Rusia a reușit ceva la care Kremlinul nici nu putea să conceapă: cel mai mare petro-stat din lume este lăsat fără petrol.

Prețurile la motorină au explodat

Distrugerile se fac simțite în buzunarele rușilor. Prețurile la motorină pentru consumatorii ruși au explodat, crescând cu aproape 10 procente numai în ultima săptămână, potrivit cifrelor guvernului. Costurile benzinei au atins, de asemenea, cel mai ridicat nivel din ultimele șase luni, cu peste 20 de procente de la începutul anului, pe măsură ce oferta se restrânge și tot mai multe instalații sunt forțate să suspende producția.

Miercurea trecută, două instalații de depozitare a carburanților deținute de gigantul energetic rus Rosneft, la aproximativ 500 de kilometri de granița cu Ucraina, au fost grav avariate de drone, combustibilul ieșind în fum. Mai mult de o duzină de rafinării din nouă regiuni rusești au fost lovite în mod similar în acest an, iar oficialii de la Kiev au declarat că industria este o țintă de război legitimă.

„Este ca un țânțar - când nu-l poți găsi, nu-l poți ucide și continuă să revină noapte de noapte, vei fi epuizat. Este o modalitate foarte bună de a elimina presiunea de pe linia frontului”, a declarat Philip Ingram, fost ofițer al serviciilor de informații militare britanice și planificator NATO.

O problemă militară, dar și politică pentru Rusia

Drept urmare, Moscova și-a redus exporturile de combustibil la minime aproape istorice, transportând puțin peste 712.000 de tone de motorină și benzină săptămâna trecută, față de peste 844.000 în aceeași săptămână din 2023.

POLITICO menționează că este o problemă atât politică, cât și militară pentru Moscova: „Pe lângă faptul că este esențial pentru efortul de război al Rusiei, combustibilul ieftin este o parte esențială a ofertei președintelui Vladimir Putin către public, un antidot la salariile în scădere și la rubla slabă”.

Viitorul nu sună deloc bine pentru Rusia în această privință. Igor Iușkov, analist la Fondul Național de Securitate Energetică al Rusiei, a declarat pentru sursa citată că este puțin probabil ca prețurile să scadă în curând - iar țara ar putea chiar să fie nevoită să importe benzină din rezervele stocate în Belarusul vecin.


Citește și:

populare
astăzi

1 Surprinzătorul nume ales de Polonia pentru avioanele lor F-35 / Imagini în premieră din SUA cu primul F-35 polonez, aproape finalizat

2 Anumiți „grei” din intelligence beneficiază de o protecție specială, care îi face imuni?

3 Încă o dovadă a „corectitudinii” occidentale... Ți se face scârbă când citești așa ceva...

4 Interesante amănunte / Într-o veche mină din Bihor zace cheia care poate salva Europa din dependența de China

5 Degringoladă la Rapid / Săpunaru, monument de nesimțire. „Ori te lași, ori îl dai afară”