Palma Gabrielei Firea pe obrazul propriului electorat. E deranjată de pulimea cu rable poluante!

Palma Gabrielei Firea pe obrazul propriului electorat. E deranjată de pulimea cu rable poluante!

 E deranjată de pulimea cu rable poluante! Initiativa dnei Gabriela Firea in privinta taxei de mediu mi se pare o smecherie fara de rusine, una din spatele careia transpare, straniu de inabil pentru un om care a trait atata vreme din comunicare, un dispret profund exact fata de electoratul care a votat-o cu cel mai mare sarg pe actuala primarita.

"O sa-i intrebam pe bucuresteni daca doresc sa se introduca o taxa de mediu. Daca ei sunt de acord, vom introduce aceasta taxa, pentru ca vom ajunge ca in Bucuresti sa nu mai putem circula. Fara taxa de mediu, au venit toate rablele din Europa in Romania si in special in Capitala. Nu avem cum sa continuam asa", spune primarita Capitalei in interviul acordat Adevarul Live. Aceste doua fraze sunt esenta mentalitatii dnei Firea.

In primul rand, as intreba-o pe dna Firea cine a abrogat taxa care ne-a umplut de rable? Ultima oara cand am verificat a fost una dintre realizarile majore ale dlui Dragnea personal, legea care a anulat 102 taxe trecand prin Parlament ca vantul si ca gandul. Deci dna Firea se declara exasperata de efectele initiativei dlui Dragnea si le cere bucurestenilor sa ia decizia de a desface ceea ce dl Dragnea a facut. Remarcabil!

Apoi, cum vrea dna Firea sa realizeze aceasta consultare publica? "Prin asociatiile de proprietari si prin primariile de sector, de asemenea, va fi si un sondaj de opinie (...) consultarea publica va fi transparenta, va fi si online, va fi si prin chestionare". Deci nu o consultare oficiala, nu un referendum local. Oare de ce?

Un referendum, chiar organizat de Primaria condusa de dna Firea, trebuie sa aiba o minima rigoare care se poate intoarce impotriva initiatoarei. Daca prezenta e prea mica sau scorul prea zdrobitor, consultarea devine o infrangere dificil de gestionat. Si, sincer, nu vad cum va gasi dna Firea o majoritate care sa afirme ca doreste sa-i mai dea niste bani, cu atat mai mult cu cat PSD nu stie cum sa mai jupoaie ca sa isi acopere gaurile de la buget.

In schimb, face dl Pieleanu doua-trei sondaje de ne scoate ca o rugam pe dna Firea sa bage taxa, o somam sa ne aplice taxa fara de care ne perpelim si mai multe nu. Plus niste chestionare in scara blocului cu administrator de nadejde si consultarea se rezolva din pix ca unsa. Si apoi, nu o s-o putem acuza pe dna Firea ca a bagat taxa, ca doar noi am vrut. Nu va fi facut decat sa ne asculte.

In al treilea rand, eu nu cred ca exista om care avand de ales intre o masina noua si o rabla sa aleaga rabla. Daca romanii isi cumpara rable o fac pentru ca atat isi permit, chiar daca, ce sa vezi?, de 5 ani de zile PSD guverneaza, aproape non-stop, Romania.

Si chiar rablele acestea reprezinta pentru multi dintre romani un trofeu pentru care pun ban pe ban ani de zile sau angajeaza credite ale caror dobanzi au luat-o razna "gratie" politicii intelepte dusa de partidul dnei Firea.

E drept, pentru reprezentantii partidului ale carui reuniuni sunt insotite de autentice expozitii de masini de lux e greu de inteles cum poate cineva conduce o "rabla". De la inaltimea unui Lexus, Mercedes, BMW sau Audi asa cum au social democratii de caviar, asa ceva este echivalentul mancatului din gunoaie, starneste oroare si sila.

Da, cu sila si dispret i-a tratat dna Firea pe sarantocii care nu au avut decat bani de-o rabla. Si din electoratul carui partid fac parte majoritar oamenii cu venituri mici? Sa-l intrebe dna Firea pe dl Pieleanu, zic.

Dna Firea si-a insultat propriul electorat, cel care are de ales intre o rabla personala si rablele transportului in comun gestionat de primarita.

Iar taxa aceasta, chiar daca va fi introdusa, nu va rezolva absolut nimic, nu are cum, in primul rand pentru ca bucurestenii nu au alternativa reala la "rabla" proprie. Trebuie sa fii masochist ca avand la dispozitie o retea de transport in comun eficienta si acoperitoare sa te chinui cu orele in trafic.

Dar Bucurestiul nu are asa ceva. Sunt zone din acest oras, mai ales cartierele mai noi, populate preponderent de oameni activi, cu copii de varsta scolara, in care oamenii ar vrea sa beneficieze transportul in comun, dar Primaria ii condamna la "rabla" proprie.

"Locurile de parcare sunt cele pe care le stiti", spune primarita. De parca nu domnia sa promitea in campanie sa construiasca multe altele, incepand cu acele "ride and park" ramase in paginile programului electoral. Dar nici macar cele pe care le stim nu sunt intotdeauna. Spre exemplu, in centrul Capitalei din timp in timp Primaria inchide una dintre putinele parcari, cea de langa Ateneu, mai ales pentru a organiza ce-i e mai drag pe lume primaritei- concertele si festivalurile.

Deci, una peste alta, taxa despre care vom afla ca ne-o dorim nu va rezolva traficul, dar va mai pune la dispozitia primaritei niste bani de spart aiurea. Dar, am mai spus-o, dragi bucuresteni, fericiti posesori de rable, nu aveti decat ce ati votat. SURSA Ioana Ene Dogioiu/ Ziare.com .




Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO „Ucrainenii au luat 8.000 de telefoane mobile și le-au pus pe stâlpi de doi metri, așa detectează dronele Shahed”

2 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

3 Dezvăluirile neașteptate ale șefului serviciului secret din Ucraina

4 Culisele uriașului scandal care zguduie regimul Orban, în Ungaria

5 Așa o fi? /