Parchetul Tribunalului Bucureşti cere arestarea preventivă a lui Mario Iorgulescu

Parchetul Tribunalului Bucureşti cere arestarea preventivă a lui Mario Iorgulescu

Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti au cerut, luni, arestarea preventivă a lui Mario Iorgulescu pentru omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe.

"La data de 17 februarie a fost sesizat Tribunalul Bucureşti cu propunerea de arestare preventivă a inculpatului pentru săvârşirea infracţiunilor de omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe", se menţionează într-un comunicat al PTB transmis AGERPRES.

Având în vedere că Mario Iorgulescu se află în Italia, propunerea de arestare va fi soluţionată în lipsă.

Potrivit PTB, la data de 19 septembrie 2019, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti au dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale faţă de suspectul Mario Iorgulescu sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de ucidere din culpă şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe.

În aceeaşi zi, organele de urmărire penală s-au deplasat la Spitalul Universitar de Urgenţă Elias, Secţia ATI, unde suspectul era internat din data de 8 septembrie 2019, pentru aducerea la cunoştinţă a calităţii procesuale şi a acuzaţiilor, însă, dată fiind starea de sănătate critică a persoanei în cauză, această activitate nu a putut fi realizată, medicii responsabili de tratarea pacientului apreciind că nu era oportună realizarea acesteia.

La data de 23 septembrie 2019, suspectul fost externat pentru a fi transportat la o clinică de terapie intensivă din Italia, unde a rămas internat până la data de 7 octombrie 2019, când a fost externat şi preluat de un institut de reabilitare psihiatrică din Italia. Ulterior, la data de 31 octombrie 2019, a fost internat la o altă clinică din Italia, unde se află şi în prezent, precizează sursa citată.

În continuarea demersurilor de audiere a lui Mario Iorgulescu şi, implicit, de aducere la cunoştinţă a acuzaţiilor, PTB menţionează că la data de 2 octombrie 2019 a fost emis un ordin european de anchetă în acest sens, activitatea dispusă de Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti fiind finalizată de autorităţile judiciare italiene la data de 23 octombrie anul trecut.

"Prin ordonanţa din data de 20 decembrie 2019 a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva inculpatului, pentru săvârşirea infracţiunilor de ucidere din culpă şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe, inculpatul fiind citat pentru aducerea la cunoştinţă a noii calităţi procesuale, însă acesta nu s-a prezentat, invocând, prin apărătorii săi, motive de natură medicală, solicitând ca activităţile să fie efectuate tot prin procedură judiciară internaţională", spun procurorii.

Ulterior, arată PTB, prin ordonanţa din data de 23 ianuarie, a fost schimbată încadrarea juridică a faptelor reţinute în sarcina lui Gino-Mario Iorgulescu din infracţiunile de ucidere din culpă şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe, în infracţiunile de omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe şi a fost emis un nou ordin european de anchetă, vizând audierea acestuia, cu aducerea prealabilă la cunoştinţă atât a calităţii de inculpat, cât şi a schimbării încadrării juridice, activitate adusă la îndeplinire de autorităţile judiciare italiene la data de 12 februarie.

Procurorii notează în ordonanţa din 23 ianuarie că, ''la data de 8 septembrie 2019, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, intenţionând să se deplaseze din sat Gulia, comuna Tărtăşeşti, spre un club din Parcul Herăstrău, municipiul Bucureşti, Gino-Mario Iorgulescu a condus autoturismul marca Aston Martin model DBS cu o viteză ce depăşea cu mult viteza legală de 50 km/h în localitate, pătrunzând pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecţia dintre Şos. Chitilei şi str. Teodor Neagoe, accelerând până la 162 de km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, urcând vehiculul cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, pătrunzând pe contrasens şi intrând în coliziune frontală, la ora 03:02:39, la viteza de 143 km/h, cu autoturismul marca Audi, condus de victima V. D.-A., care a decedat pe loc, toate acestea în condiţiile în care, din momentul în care a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului, inculpatul nu a acţionat frâna, iar în momentul coliziunii pedala de acceleraţie era apăsată la maximum''.

"Procedând în acest mod, inculpatul a fost indiferent faţă de urmările acţiunilor sale, pe care le-a prevăzut, punând în pericol participanţii la trafic, lăsând producerea sau evitarea unei coliziuni pe seama hazardului şi astfel ucigând-o pe victimă cu intenţie indirectă", precizează Parchetul. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 „Le-am spus atunci, foarte clar: Într-o lună începe războiul”

4 VIDEO Trebuie să vedeți asta! / Cine o avea interesul ca tot ce poate elimina Rusia din Ucraina să fie dat doar cu pipeta?

5 Nu le zice rău Ciucă...