Patronatele din transporturi: Falimentul City Insurance reprezintă un eşec de supraveghere din partea ASF

Patronatele din transporturi: Falimentul City Insurance reprezintă un eşec de supraveghere din partea ASF

Falimentul companiei City Insurance este, în primul rând, un eşec de supraveghere din partea reglementatorului naţional, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), consideră reprezentanţii Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002).

Aceştia solicită autorităţilor să nu permită din nou cartelizarea societăţilor de asigurare şi să oprească deîndată scumpirea poliţelor RCA sub pretextul falimentului City Insurance.

"Când cea mai mare companie de asigurări din piaţă reuşeşte "să păcălească" cronic supraveghetorul naţional, cel mai important faliment despre care vorbim este al Autorităţii de Supraveghere şi abia în subsidiar cel al companiei de asigurări. Vedem cum, în prezent, decontarea acestui faliment al supravegherii se încearcă a fi pusă, din nou, în locul răspunderii personale, pe toată economia naţională, prin scumpirea nejustificată a poliţelor RCA, o nouă lovitură dată transportatorilor români. Este o metodă deja brevetată în cazul Astra Asigurări şi care a avut ca efect proteste de stradă ale transportatorilor în urma scumpirii nelegale a poliţelor RCA şi în trecut. Şi când spun nelegal mă refer la cartelizarea dovedită a societăţilor de asigurare'", susţine Dorin Jurjuţ, vicepreşedinte al APTE 2002, într-un comunicat de presă, transmis vineri AGERPRES.

Potrivit sursei citate, după falimentul Astra Asigurări, "nouă societăţi de asigurare şi asociaţia lor de profil, UNSAR, s-au înţeles să scumpească nelegal poliţele RCA, ceea ce a produs grave prejudicii sectorului transporturilor din România".

"La fel se încearcă şi acum prin solidarizarea UNSAR cu lipsa de supraveghere a ASF manifestată în cazul City Insurance şi care în mod evident urmăreşte din nou cartelizarea. În decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a amendat nouă companii de asigurare şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare cu 246 de milioane de lei pentru încălcarea reglementărilor naţionale şi europene din domeniul concurenţei în vederea majorării tarifelor la asigurările RCA. Consiliul Concurenţei a constatat că prin cartelizare până în noiembrie 2016 şi în contextul falimentelor Astra şi Carpatica, UNSAR şi nouă societăţi de asigurare au profitat şi pretextat falimentele ,,nu şi-au mai stabilit în mod independent tarifele ci au acţionat concertat pe piaţă, ţinând cont de discuţiile de a-şi majora tarifele purtate în cadrul UNSAR", precizează asociaţia de profil.

APTE 2002 arată că toate asociaţiile patronale din transporturi au sesizat repetat Parlamentul României anterior falimentului City Insurance privind manoperele făcute în cadrul ASF, prin ascunderea problemelor reale în privinţa despăgubirilor (dinamica petiţiilor şi îngreunarea de către ASF a depunerii plângerilor pentru a da senzaţia de falsă stabilitate a asigurătorilor şi dispreţ faţă de asiguraţi).

"Spre exemplu, în anul 2019, numărul petiţiilor s-a majorat cu 300% faţă de anul anterior iar ASF a aplicat sancţiuni modice şi a permis continuarea modelului de afaceri bazat pe neplată şi fraudă. Refuzul conducerii Autorităţii de Supraveghere Financiară de a se prezenta şi a răspunde convocării Parlamentului României din data de 22 septembrie 2021 pentru a da explicaţii în ceea ce priveşte falimentul City Insurance ne confirmă, fără dubii, că actuala conducere ASF nu este parte a soluţiei, ci parte a problemei şi că priveşte cu satisfacţie cum asigurările RCA se scumpesc nejustificat. Pasivitatea complice de care a dat dovadă în supravegherea sectorului de asigurări atinge astfel un nou nivel, cel al inacţiunii în contextul scumpirii fără precedent într-o perioadă atât de scurtă de timp (o săptămână) a tarifelor de primă RCA. Practic, pasivitatea ASF încurajează societăţile de asigurare să se cartelizeze din nou iar prin aceste scumpiri motivate în mod fals de frauda financiară de la City Insurance, societăţile de asigurare şi asociaţia lor UNSAR, care s-au înţeles la preţ şi până în 2016, încearcă să îşi recupereze şi amenda de aproape 60 de milioane de euro impusă în 2018 de Consiliul Concurenţei, tot din banii asiguraţilor", avertizează sursa citată.

APTE 2002 reprezintă peste 1.400 de companii de transport rutier care operează mai mult de 12.800 de camioane.

Datele oficiale arată că sectorul transportului rutier generează peste 300.000 de locuri de muncă în România şi contribuie direct şi indirect la formarea a mai mult de 10% din Produsul Intern Brut (PIB). AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 „Le-am spus atunci, foarte clar: Într-o lună începe războiul”

4 VIDEO Trebuie să vedeți asta! / Cine o avea interesul ca tot ce poate elimina Rusia din Ucraina să fie dat doar cu pipeta?

5 Turcii intră surprinzător pe Autostrada Transilvania, pe tronsonul unde lucrează românii de la UMB!