Peste o treime dintre ''mileniali'' se consideră ''prea plictisitori'' pentru a fi victimele atacurilor cibernetice; specialiştii îi contrazic

Peste o treime dintre ''mileniali'' se consideră ''prea plictisitori'' pentru a fi victimele atacurilor cibernetice; specialiştii îi contrazic

Peste o treime (37%) dintre reprezentanţii generaţiei Millenials (cu vârste între 24 şi 39 de ani, n.r.) se consideră prea plictisitori pentru a fi victimele criminalităţii cibernetice, însă specialiştii atrag atenţia asupra faptului că lucrurile nu sunt chiar aşa, reiese din rezultatele unui studiu Kaspersky, publicat miercuri.

Experţii în securitate cibernetică au analizat două consecinţe majore ale schimbului de date personale, furnizate public cu sau fără voie, botezat doxing - care este dezanonimizarea publică a unei persoane online şi vânzarea de date personale pe site-urile web rău intenţionate.

Conform cercetărilor, accesarea datelor importante, precum istoricul medical sau informaţiile de identificare, poate costa mai puţin decât o ceaşcă de cafea.

"În timp ce nivelul de informare a oamenilor cu privire la problemele de confidenţialitate este în creştere, cei mai mulţi dintre noi încă au doar o înţelegere generală a motivului pentru care aceasta contează, 37% dintre mileniali considerând că sunt prea plictisitori pentru a fi victimele criminalităţii cibernetice. Dar asta chiar nu este aşa. De exemplu, doxing-ul, care, într-un fel, este o metodă de intimidare cibernetică, poate afecta orice utilizator care este vocal online sau care nu se conformează standardelor subiective ale altor utilizatori", se menţionează în studiu.

Potrivit sursei citate, doxing-ul apare atunci când o persoană împărtăşeşte informaţii private despre o altă persoană fără consimţământul acesteia, cu scopul de a stânjeni, răni emoţional sau de a pune ţinta în pericol.

Cercetările Kaspersky au analizat ofertele active pe zece forumuri şi pieţe internaţionale neautorizate, iar concluziile au fost că accesul la datele personale poate avea preţuri începând cu 50 de cenţi (USD) pentru un ID, în funcţie profunzimea şi amploarea datelor oferite. De asemenea, unele informaţii personale rămân la fel de solicitate ca în urmă cu aproape un deceniu şi se referă, în principal, la date despre cardul de credit, acces bancar şi servicii de plată electronică.

Pe de altă parte, au apărut noi tipuri de date, precum informaţii medicale personale şi selfie-uri cu documente de identificare personală, care costă până la 40 de dolari.

"Consecinţele abuzului asupra altor tipuri de date cu caracter personal sunt, de asemenea, semnificative. Datele vândute pe piaţa neagră pot fi utilizate pentru extorcare, executare de înşelătorii şi scheme de phishing şi furturi directe de bani. Anumite tipuri de date, cum ar fi accesul la conturi personale sau baze de date cu parolă, pot fi abuzate nu numai pentru câştiguri financiare, ci şi pentru prejudicii reputaţionale şi alte tipuri de daune sociale, inclusiv doxing", explică specialiştii Kaspersky.

Kaspersky este o companie de securitate IT care oferă soluţii de securitate în domeniu, prin care protejează peste 400 de milioane de utilizatori individuali şi 270.000 de companii. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

4 Nu le zice rău Ciucă...

5 „Lebăda neagră”, noul trend pe internet după prăbușirea podului din Baltimore. Ce teorii ale conspirației circulă pe rețelele sociale