Planta care este pomenită în Biblie despre care se spune că vindecă orice boală

Semințele acestei plante sunt poate cel mai puternic și eficient ingredient pe care îl poți introduce în dieta ta.

Este un aliment care stimulează puternic întregul sistem imunitar și este un "ucigaș" natural al celulelor canceroase.

Semințele de chimen negru, căci despre el este vorba, au fost găsite și în mormântul lui Tutankamon.

Desi chimenul negru este menționat atât în Biblie, cât și în Coran, nu a fost cercetat minuțios cu adevărat până acum 40 de ani.

Multe studii s-au efectuat, în cele mai prestigioase universități, pentru a elucida uimitoarele efecte ale acestui uluitor ingredient.

Celebrul medic grec Dioscoride, care era și farmacolog și botanist, chirurg în armata împăratului Nero, autor al lucrării de referință "De Materia Medica", unde descrie în jur de 600 de plante, minerale și circa 1000 de medicamente care pot fi obținute din acestea, obișnuia să vindece migrenele și durerile de dinți cu chimen negru.

În cultura araba, chimenul este supranumit "sămânță binecuvântării" și se crede că însuși profetul islamic Mahomed a spus că semințele de chimen negru "sunt un remediu pentru toate bolile, mai puțin pentru moarte".

Motivul poate fi complexa structura chimica a semințelor. Aceste mici semințe conțin peste 100 de compuși chimici diferiți, inclusiv un aport considerabil de acizi grași esențiali.

Deși cel mai frecvent este utilizat uleiul de chimen, semințele ușor picante pot fi folosite cu succes în bucătărie, în produse pe baza de orez, de patiserie și în brânzeturi mediteraneene.

A fost declarat cel mai bun remediu natural, atunci când este folosit în tulburări autoimune, atunci când pacienții au dureri mari fiindcă propriul sistem imunitar le este potrivnic.

Combinat cu usturoiul, chimenul negru sprijină sistemul imunitar și nu îi mai permite dezechilibre, nu mai lasă să se distrugă celulele sănătoase.

Chimenul negru nu este același lucru cu chimionul, desi mulți le confundă.

Chimionul face parte din aceeași familie cu feniculul, iar chimenul face parte din aceeași familie cu pătrunjelul și coriandrul, potrivit bzi.ro .

Cercetătorii şi oamenii de ştiinţă au descoperit, în urma unui studiu, că ceaiul de chimen are proprietatea uimitoare de a intensifica capacitatea organismului de a arde grăsimile din corp cu până la 25%, fapt pentru care este indicat în curele de slăbire.

Uleiul de chimen negru (Nigella sativa) este o combinaţie excepţională de glucozide,compuşi fenolici,caroten,minerale (fosfor şi fier),enzime şi acizi graşi polinesaturaţi (acid linoleic),plus substanţe care stimulează sistemul imunitar.

Trebuie menţionat că această plantă, consumată în cantităţi mari, poate deveni toxică şi poate avea efecte negative asupra sistemului digestiv.

Ceaiul de chimen nu este recomandat femeilor însărcinate şi nici celor care suferă de epilepsie, potrivit clickpentrufemei.ro .