Prima navă de marfă care funcționează cu energie eoliană a pornit la drum. Traseul pe care îl va urma

Prima navă de marfă care funcționează cu energie eoliană a pornit la drum. Traseul pe care îl va urma

Prima navă de marfă , echipată cu vele speciale uriașe propulsate de vânt, a pornit în călătoria sa inaugurală. Aceasta a fost proiectată în Marea Britanie și are scopul de a reduce emisiile globale de dioxid de carbon.

Nava Pyxis Ocean FOTO Cargill

Firma de transport maritim, Cargill, care a închiriat nava, speră că tehnologia va ajuta industria să se îndrepte către un viitor mai ecologic, notează BBC News .

Reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu până la 30%

Utilizarea aripilor rigide, de mari dimensiuni, în locul pânzelor clasice, are ca scop reducerea consumului de combustibil, în contextul în care, în prezent, se estimează că industria este responsabilă pentru aproximativ 2,1% din emisiile globale de dioxid de carbon (CO2).

Prima călătorie a navei Pyxis Ocean va fi din China în Brazilia, marcând primul test al acestei noi tehnologii. Aripile se pliază când nava este în port, sunt deschise, atunci când este pe mare. Au o înălțime de 37 de metri și jumătate și sunt construite din același material ca și turbinele eoliene, pentru a le face durabile.

Permiterea unei nave să fie suflată de vânt, mai degrabă decât să se bazeze doar pe motorul său, ar putea, în cele din urmă, să reducă emisiile unei nave de marfă cu până la 30%.

Jan Dieleman, președintele companiei de transport Cargill, a declarat că industria se află într-o „călătorie spre decarbonizare”. El a susține că această tehnologie a demonstrează cât de repede se pot schimba lucrurile.

„Acum cinci, șase ani, dacă întrebai oamenii din domeniul transportului maritim despre decarbonizare, ei ar fi spus că va fi foarte dificil și că nu văd că acest lucru întâmplându-se prea curând. Cinci ani mai târziu, cred că povestea s-a schimbat complet și toată lumea este cu adevărat convinsă că trebuie să-și facă partea. De aceea ne-am asumat rolul de unul dintre cei mai mari jucători (...) pentru a duce industria mai departe”, a declarat el, pentru BBC.

Navei Pyxis Ocean îi va lua aproximativ șase săptămâni pentru a ajunge la destinație.

Inovație britanică, producție chineză

Ideea navei eoliene a fost dezvoltată de firma britanică „BAR Technologies”.

„Acesta este unul dintre cele mai lente proiecte pe care le-am realizat, dar fără îndoială cu cel mai mare impact asupra planetei”, a declarat directorul companiei, John Cooper, care obișnuia să lucreze pentru echipa McLaren, din Formula 1.

El crede că această călătorie va fi un punct de cotitură pentru industria maritimă.

„Prevăd că până în 2025 jumătate din comenzile de nave noi vor fi cu propulsie eoliană”, a adăugat el.

Inovația a venit din Marea Britanie, dar aripile sunt fabricate în China. Cooper spune că lipsa sprijinului guvernamental în reducerea costului oțelului importat reprezintă acea piedică pentru compania de a le produce în țară.

„Este păcat, mi-ar plăcea să construiesc în Marea Britanie”, a mai susținut el, pentru sursa citată.

Experții spun că energia eoliană este o zonă promițătoare de explorat, deoarece industria navală încearcă să reducă aproximativ 837 de milioane de tone de CO2, pe care îl produce în fiecare an

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?

5 Rusia susține că Kim Jong-un va fi asasinat