Priviți! Asta e „prăjina bâstroe” a lui Grindeanu/Ucrainenii au redeschis o cale ferată cu România, dar la noi trenul s-a blocat în cablurile de electricitate

Priviți! Asta e „prăjina bâstroe” a lui Grindeanu/Ucrainenii au redeschis o cale ferată cu România, dar la noi trenul s-a blocat în cablurile de electricitate

După 16 ani în care linia nu a fost folosită, miercuri a circulat primul tren Câmpulung la Tisa-Sighetu Marmației, format dintr-o locomotivă și un vagon ale Căilor ferate Ucrainene – Ukralizniția, însă primul tren de probă a dat peste unele „obstacole” pe drum, scrie ClubFeroviar.ro

„La o trecere la nivel cu calea ferată, locomotiva s-a dovedit a fi prea înaltă, iar un feroviar a folosit o prăjină pentru a înălța firele electrice și de comunicații de deasupra. Abia după această „manevră feroviară” iscusită și „modernă” garnitura și-a putut continua călătoria”, notează publicația.

ClubFeroviar.ro menționează totuși faptul că a fost vorba de un tren de probă. „Sperăm că până la reluarea oficială a circulației se va rezolva și problema cu cablurile de la trecerea la nivel respectivă”, scrie publicația.

Ultimul tren Câmpulung la Tisa-Sighetu Marmației circulase în 2007 / Punctul de frontieră a fost modernizat acum 7 ani

ClubFeroviar scrie că Pe 15 noiembrie 2022, Regionala Cluj a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa, pentru reluarea circulației feroviare la granița cu Ucraina, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR).

Ultimul tren de călători între Ucraina și România, prin cele două puncte de frontieră – Teresva (UZ), respectiv Câmpulung la Tisa (CFR) – circulase pe 17 octombrie 2007. Atunci, în urma controlului vamal, au fost descoperite mai multe cartușe de țigări de contrabandă ascunse printre scaunele trenului. Vameşii români din Câmpulung la Tisa au vrut inţial să confişte trenul venit din Ucraina, însă, după cinci ore de cercetări l-au lăsat să se întoarcă peste graniţă. Era singurul tren de călători care ajungea în această gară.

În 2015, gara Câmpulung la Tisa a fost modernizată, în urma unei investiţii de 2,2 milioane de lei, bani de la bugetul statului.

Clădirea gării a fost reparată, gardurile au fost refăcute şi au fost montate 32 de camere de supraveghere pe cei 2,5 kilometri până la graniţa cu Ucraina. Deşi nu a mai trecut niciun tren pe acolo de aproape un deceniu, la gară lucrau patru angajaţi, care asigurau paza.

Fost secretar de stat: „Este inadmisibil ca o țară membră UE să se împiedice în asemenea hal la fiecare proiect de interconectare”

Horațiu Cosma, fostul secretar de stat în Transporturi în mandatul ministrului Cătălin Drulă, amintete că aceasta nu e primul eșec de interconectare feroviară cu Ucraina.

„Anul trecut, vecinii noștri au reconstruit în plin război o linie de cale ferată de 20km în doar 2 luni, dar au mai așteptat încă 4 luni după România să curețe bălăriile de pe partea noastră ca să o poată inaugura”, scrie Cosma.


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

2 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

3 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?

4 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

5 De citit...