Priviți ce „drăcovenie” SF a mai scos Turcia din „cutia cu maimuțe”

Priviți ce „drăcovenie” SF a mai scos Turcia din „cutia cu maimuțe”

Pe 1 mai, de Ziua Internațională a Muncii, mii de turci au fost prezenţi la un show aviatic organizat de compania Turkish Aerospace Industries (TAI) pentru a luat parte la prezentarea oficială a celui mai nou produs al industriei aeronautice turce - avionul de luptă de generaţia a V-a TF-X, prezentat acum cu noul nume pe care îl va purta - KAAN.

“Future Century Promotion Program” a fost evenimentul care i-a reunit pe cei care au dorit să vadă cele mai noi aeronave produse de industria aviatică turcă. De asemenea, participanţilor le-au fost prezentate elicopterul ușor de atac și antrenament Hurjet, dronele Anka-3, elicopterul Atak-II și versiunea turca a F-16, modernizata ca parte a programului militar Ozgur.

Punctul culminant a fost prezentarea avionului KAAN. Aeronava de generaţia a V-a a fost prezentată ultima, iar înainte de aceasta, aeronava ușoară de antrenament Hurjet a defilat în fața mulțimii.

Pe 17 martie 2023, Turcia a scos pentru prima dată din hangare avionul de luptă de generaţia a V-a pentru efectuarea testelor la sol. Apoi, pe pistă, aeronava a efectuat primele teste de rulare.

Aeronava de generația a V-a fost dezvoltată cu scopul de a înlocuii pe viitor avioanele F-16 din inventarul Comandamentului Forțelor Aeriene Turce

Potrivit publicațiilor din presa turcă, KAAN ar trebui să efectueze primul său test de zbor până la sfârșitul anului 2023. Acesta este un pas destul de important pentru industria turcă și o veste bună pentru Forţele Aeriene Turce, deoarece Ankara planificase inițial ca primul test de zbor să aibă loc abia în 2026.

Potrivit mass-mediei turce, KAAN va avea trei versiuni - Block 0, Block 1, and Block 2. Acestea vor fi dezvoltate treptat, pe parcursul anilor. Turcia intenționează să aibă primele 10 avioane de luptă din a cincea generație KAAN în inventarul Forțelor Sale Aeriene în jurul anului 2029.

Potrivit publicațiilor din presa turcă, KAAN va fi o aeronavă care ''va coopera'' cu vehicule aeriene fără pilot (UAV). Cu alte cuvinte, avionul de generaţia a V-a se vrea a fi un centru de comandă aerian pentru UAV-urile cu care face schimb de informaţii în reţea. Este cunoscut faptul că, în ultimii zece ani, Turcia a devenit unul dintre liderii mondiali în proiectarea și producția de drone de luptă, ceea ce justifică intenţiile industriei aeronautice turce pentru realizarea acestui proiect.

Turkish Aerospace Industries (TAI) lucrează din 2010 la un succesor al F-16 și al modernizărilor încă mai vechiului F-4, denumit în Turcia F-4E-2020 Terminator. KAAN, cunoscut aterior sub numele de TF-X (Turkish Fighter - Experimental), ar trebui să zboare pentru prima dată anul acesta, potrivit celor mai recente date, ceea ce reprezintă o accelerare semnificativă a programului în comparație cu informaţiile cunoscute anterior.

SURSA: defenseromania.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

2 Voi ați văzut asta? / America, oameni buni...

3 VIDEO București 2024...

4 Așa o fi?

5 Misterioasa decizie a Armatei Chinei...