Procurorii cer instanței arestarea lui Mario Iorgulescu

Procurorii cer instanței arestarea lui Mario Iorgulescu

Procurorii au sesizat luni Tribunalul București cu propunerea de arestare preventivă a lui Mario Iorgulescu, pentru infracțiunile de omor și "conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe". În septembrie, Mario Iorgulescu, băut fiind și sub influența drogurilor, a provocat un accident rutier în care și-a pierdut viața un tânăr de 24 de ani. La acest moment, Mario Iorgulescu este internat la o clinică din Italia.

Anunțul a fost făcut luni de către Parchetul Tribunalului București. Instituția a precizat că a fost sesizat Tribunalul București cu propunerea de arestare preventivă a lui Mario Iorgulescu, fiul șefului Ligii Profesioniste de Fotbal Gino Iorgulescu, pentru infracțiunile de omor și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau altor substanțe.

Parchetul menționează că la acest moment Gino Iorgulescu este spitalizat la o clinică din Italia.

Potrivit procurorilor, prin ordonanța din 23 ianuarie 2020, a fost schimbată încadrarea juridică a faptelor din infracțiunile de ucidere din culpă și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau altor substanțe, în infracțiunile de omor și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau altor substanțe și a fost emis un nou ordin european de anchetă, vizând audierea lui Mario Iorgulescu, cu aducerea prealabilă la cunoștință atât a calității de inculpat, cât și a schimbării încadrării juridice, activitate adusă la îndeplinire de autoritățile judiciare italiene la data de 12 februarie.

Procurorii spun că la momentul producerii accidentului din 8 septembrie 2019 Mario Iorgulescu, care conducea un autoturism Aston Martin, era băut, având o alcoolemie de 1,96 g/l și consumase cocaină.

Mario Iorgulescu se îndrepta spre un club din Parcul Herăstrău și a pătruns pe culoarea roșie a semaforului cu viteza de 145 de kilometri la oră, în intersecția dintre Șoseaua Chitilei și strada. Teodor Neagoe, accelerând până la 162 de kilometri la oră în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă. Fiul șefului LPF a urcat cu mașina pe un scuar, apăsând la maximum pedala de accelerație, apoi a intrat pe contrasens și a lovit frontal un autoturism Audi, spun procurorii. Șoferul - un tânăr de 24 de ani - a decedat pe loc.

Conform procurorilor, în momentul coliziunii pedala de accelerație a mașinii lui Iorgulescu era apăsată la maximum.

Comunicatul integral al Parchetului:
  • "La data de 19.09.2019, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul București au dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale față de suspectul Iorgulescu Gino-Mario sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe.
  • În aceeași zi, organele de urmărire penală s-au deplasat la Spitalul Universitar de Urgență Elias București, Secția AȚI, unde suspectul era internat din data de 08.09.2019, pentru aducerea la cunoștință a calității procesuale și a acuzațiilor, însă, data fiind starea de sănătate critică a persoanei în cauză, această activitate nu a putut fi realizată, medicii responsabili de tratarea pacientului apreciind că nu era oportună realizarea acestei activități procedurale.
  • La data de 23.09.2019, suspectul fost externat pentru a fi transportat la o clinică de terapie intensivă din Italia, unde a rămas internat până la data de 07.10.2019, când a fost externat și preluat de un institut de reabilitare psihiatrică din Italia. Ulterior, la data de 31.10.2019, a fost internat la o altă clinică din Italia, unde se află și în prezent.
  • În continuarea demersurilor de audiere a suspectului și, implicit, de aducere la cunoștință a acuzațiilor, la data de 02.10.2019 a fost emis un ordin european de anchetă în acest sens, activitatea dispusă de Parchetul de pe lângă Tribunalul București fiind finalizată de autoritățile judiciare italiene la data de 23.10.2019.
  • Prin ordonanța din data de 20.12.2019 a fost pusă în mișcare acțiunea penală împotrivă inculpatului, pentru săvârșirea infracțiunilor de ucidere din culpă și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau altor substanțe, inculpatul fiind citat pentru aducerea la cunoștință a noii calități procesuale, însă acesta nu s-a prezentat, invocând, prin apărătorii săi, motive de natură medicală, solicitând că activitățile să fie efectuate tot prin procedura judiciară internațională.
  • Ulterior, prin ordonanța din data de 23.01.2020, a fost schimbată încadrarea juridică a faptelor reținute în sarcină inculpatului Iorgulescu Gino-Mario din infracțiunile de ucidere din culpă și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau altor substanțe, în infracțiunile de omor și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau altor substanțe și a fost emis un nou ordin european de anchetă, vizând audierea inculpatului, cu aducerea prealabilă la cunoștință atât a calității de inculpat, cât și a schimbării încadrării juridice, activitate adusă la îndeplinire de autoritățile judiciare italiene la data de 12.02.2020.
  • În ordonanța din data de 23.01.2020 s-a reținut faptul că în cauza există probe care conturează următoarea situație de fapt:
  • La data de 08.09.2019, pe fondul unei crize de gelozie și într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l și fiind sub influența cocainei, intenționând să se deplaseze din sat Gulia, com. Tărtășești, spre un club din Parcul Herăstrău, mun. București, inculpatul Iorgulescu Gino-Mario a condus autoturismul marca Aston Martin model DBS cu o viteză ce depășea cu mult viteza legală de 50 km/h în localitate, pătrunzând pe culoarea roșie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecția dintre Sos. Chitilei și str. Teodor Neagoe, accelerând până la 162 de km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe bandă I, urcând vehiculul cu partea stânga pe un scuar, apăsând la maximum pedala de accelerație la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, pătrunzând pe contrasens și intrând în coliziune frontală, la ora 03:02:39, la viteza de 143 km/h, cu autoturismul marca Audi, condus de victimă V. D.-A., care a decedat pe loc, toate acestea în condițiile în care, din momentul în care a pătruns în intersecție pe culoarea roșie a semaforului, inculpatul nu a acționat frâna, iar în momentul coliziunii pedala de accelerație era apăsată la maximum.
  • Procedând în acest mod, inculpatul a fost indiferent față de urmările acțiunilor sale, pe care le-a prevăzut, punând în pericol participanții la trafic, lăsând producerea sau evitarea unei coliziuni pe seamă hazardului și astfel ucigând-o pe victimă cu intenție indirectă.
  • Precizăm că la data de 17.02.2020 a fost sesizat Tribunalul București cu propunerea de arestare preventivă a inculpatului pentru săvârșirea infracțiunilor de omor și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau altor substanțe".
În 23 septembrie, medicii de la Spitalul Elias, unde Mario Iorgulescu a fost internat după accident, anunțau că, la cererea familiei și contrar recomandărilor cadrelor medicale, el a fost transferat la un spital din Italia.
 


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 Document secret rusesc obținut de Washington Post

3 Misterioasa navă iraniană care s-a întors ieri, subit, după trei ani, acasă

4 Ucraina a încălcat „linia roșie nucleară” a Rusiei? / Culisele unui atac ucrainean asupra unei ținte-cheie din Rusia

5 Foarte interesante amănunte...