Românii şi-au schimbat interesul de la smartphone-uri la laptopuri în timpul crizei coronavirus (studiu)

Românii şi-au schimbat interesul de la smartphone-uri la laptopuri în timpul crizei coronavirus (studiu)

Românii au căutat cel mai des pe Google, în luna aprilie, informaţii despre laptop-uri, depăşind maximul de căutare anual al Black Friday 2019 cu peste 30%, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanţă în management.

"În decursul lunii aprilie, căutările prin intermediul Google pentru "laptop" au atins cote culminante, acesta fiind cel mai utilizat cuvânt căutat în categoria computere & electronice. Cuvântul cheie "laptop" a înregistrat un scor de popularitate de 100%, atingând un nivel maxim la sfârşitul lunii aprilie. Interesant este că volumul de căutare pentru "laptop" în contextul coronavirus şi al muncii de acasă a depăşit interogările de căutare similare înregistrate în perioadele Black Friday şi Crăciun 2019 cu peste 30%", relevă studiul realizat de Encompass Marketing Solutions (eMs) privind cele mai populare căutări Google ale românilor în timpul crizei cauzate de coronavirus în categoria computere şi electronice.

Studiul indică faptul că această creştere bruscă a interesului căutărilor pentru laptopuri este legată de tendinţa lucrului de acasă, în contextul pandemiei. Studiul realizat de eMs, în prima săptămână a lunii mai, mai arată că şi căutarea pentru "PC" a înregistrat o creştere notabilă în interesul românilor începând cu luna martie.

Potrivit studiului citat, spre deosebire de laptopuri, smartphone-urile nu au înregistrat aceeaşi creştere a volumului de căutare, ceea ce arată clar că, în scopuri de lucru, laptopurile şi computerele sunt încă dispozitivele preferate. Termenii "iPhone" şi "Samsung Galaxy" au marcat o creştere uşoară în volumul căutărilor online la jumătatea lunii aprilie, dar sunt în continuare sub medie, şi cu mult sub căutările totale pentru laptopuri.

Rezultatele studiului arată că românii caută informaţii despre laptopuri pe site-urile e-commerce ale eMAG sau Altex, cele două magazine online de top din România.

Encompass Marketing Solutions a comparat, de asemenea, şi popularitatea termenilor asociaţi cuvântului-cheie "laptop", aşa cum au fost utilizaţi în căutările Google ale românilor în perioada octombrie 2019 - aprilie 2020.

Potrivit interogărilor de căutare pentru laptopuri, românii caută în cea mai mare parte brandul Asus, indicând că acesta se bucură de cel mai mare brand awareness, depăşind chiar căutările de top precum Emag (laptop emag) şi Altex (Laptop Altex). De asemenea, brandul chinez Lenovo s-a bucurat de o creştere a interesului, spre deosebire de HP, care, deşi a crescut în martie, a înregistrat o scădere în popularitatea căutărilor în aprilie.

"Datele colectate prin Google Trends arată că preferinţele de căutare Google ale românilor în timpul crizei coronavirus s-au schimbat, în corelaţie cu tendinţa muncii de la domiciliu şi distanţarea socială. În această perioadă, românii au preferat să investească în laptopuri, pentru a îşi asigura condiţii bune de lucru de acasă, în detrimentul smartphone-uri sau altor dispozitive electronice", se mai arată în studiul citat. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

2 Voi ați văzut asta? / America, oameni buni...

3 Așa o fi?

4 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

5 VIDEO București 2024...