Sfaturi utile pentru un consum redus de carburant




Sfaturi utile pentru un consum redus de carburant

Anvelope supra-umflate

aca circuli numai in oras, nu strica sa ai in pneuri o presiune ceva mai mare decat cea recomandata de producator. Si asta pentru ca producatorul iti va da o presiune de 2.2 pe fata si 2.0 pe spate, sa spunem, deoarece a luat in calcul orice posibilitate de trafic: masina plina, viteze mari, etc. Insa daca circuli doar in mediul urban, unde nu poti atinge viteze mai mari de 60-70 km/h, poti sa umfli pneurile ceva mai mult, pentru ca acestea sa aiba o rezistenta la rulare redusa, fara ca aderenta la franare sa fie influentata. Adica poti umfla pneurile la o presiune de 2.3 sau 2.4 bari in loc de 2.2 fara probleme. Poti sa faci testul singur, cu masina umflata la cele doua presiuni, intr-o panta lina: va curge la vale mult mai usor cand ai anvelopele umflate mai bine. Daca vei dori insa sa pleci la drum lung, pe autostrada, nu uita sa apelezi la presiunea data de producator. Pentru ca la viteze mari aerul se incalzeste si se dilata.

Masina goala

Cu cat este mai usoara masina, cu atat vei consuma mai putin carburant. Si cand spunem despre greutate, e bine sa renunti la orice ai inutil, cum ar fi eventuale bagaje din portbagaj, cine stie ce truse de scule, bidoane cu lichid, anvelope, sacii cu nisip pentru bunica de la tara, etc.

Revizia la zi

Daca nu ai mai fost in service cu masina de multa vreme, sa nu te astepti la un consum redus. Daca ai filtrul de aer si cel de carburant invechite, murdare, imbibate cu mizerie (ca doar de aia se numesc filtre), consumul masinii tale poate fi urias. De exemplu, daca filtrul de aer este murdar, nu mai intra cantitatea de aer necesara in motor. Motiv pentru care masina nu mai trage, iar soferul va apasa mai tare pedala de acceleratie. In plus, amestecul benzina/aer nu se va mai face corespunzator si senzorul EGR va transmite calculatorului sa bage mai multa benzina in motor. Este valabil si atunci cand filtrul de benzina este infundat. Logic, ai spune ca circula mai putina benzina, circuitul fiind "gatuit". Insa tot din cauza senzorilor care simt ca este ceva in neregula, motorul va consuma mai mult pentru ca arderea nu se face cum trebuie. Cu alte cuvinte, ai filtre curate, ai un motor care consuma asa cum trebuie, asa cum a fost gandit.

Alege soselele principale

Multi soferi cand dau peste o sosea aglomerata apeleaza la diverse variante secundare, printre blocuri sau cine stie ce alte scurtaturi. Problema este ca sansele ca o sosea mica, cu o singura banda pe sens, sa se blocheze si sa ramana mai mult timp asa, neavand prioritate la iesirea pe un bulevard, sunt destul de mari. In schimb, pe o sosea mare si larga, mai poti sa "fentezi" aglomeratia. De exemplu, poti sa dai peste anumite zone in care este permisa circulatia pe sina de tramvai, fiind marcata cu linie intrerupta (exemplu: Sos. Stefan cel Mare are linie continua, sos. Barbu Vacarescu are linie intrerupta). In plus, in cele mai multe cazuri, politistii de la rutiera se posteaza in intersectii mari. Citeste mai mult.

Sursa: realitatea.net


Citește și:

populare
astăzi

1 Lupta pentru Marea Neagră nu s-a încheiat

2 Rareș Bogdan, mesaj în miez de noapte!

3 Fostul slugoi al Elenei Udrea și-a cumpărat o vilă de 352 de metri pătrați în Belgia

4 Se retrag „Piedonii”? / De două zile sunt mucles...

5 Judecați voi...