Substanța produsă de organism, responsabilă de îmbătrânire. Oamenii de știință speră că o vor putea opri

Nivelurile ridicate ale unei substanțe chimice toxice în organism au fost identificate ca fiind un posibil motiv pentru care oamenii îmbătrânesc, cred oamenii de știință. Substanța este formaldehida, care este cunoscută ca agent de îmbălsămare.

Cercetătorii încearcă să oprească bătrânețea

Cu toate acestea, oamenii de știință au descoperit că formaldehida este produsă în mod natural de celule, iar un studiu recent a arătat, de asemenea, că provoacă îmbătrânirea.

Deoarece oamenii de știință au identificat această substanța chimică responsabilă pentru procesul de îmbătrânire, ei speră acum să găsească un medicament care ar putea fi dezvoltat într-o zi pentru a opri acest proces de îmbătrânire.

Cercetătorii de la Cornell, Oxford, Cambridge și Cancer Research UK încearcă în prezent să afle exact ce duce la producerea unui nivel ridicat de formaldehidă și dacă există medicamente care ar putea să o scadă.

Una dintre cauzele potențiale

„Credem că am identificat una dintre cauzele potențiale ale îmbătrânirii naturale. Acest lucru ar putea duce la o terapie care să încetinească declinul natural legat de îmbătrânire”, a spus profesorul Meng Wang, un expert în hematologie. Wang este cel care a condus lucrările în timp ce era la Cambridge, iar acum se află la Cornell.

Oamenii de știință au descoperit recent o nouă boală, numită „Adds”. Boala afectează mai puțin de una dintr-un milion de persoane și duce la cancer de sânge. Sunt afectați pacienții care au o mutație genetică ce îi face incapabili să elimine formaldehida din sistemul lor.

Cercetătorii au descoperit că celulele produc în mod natural formaldehida, care dăunează ADN-ului prin prinderea de materialul genetic și oprindu-l să funcționeze corect, accelerând astfel îmbătrânirea.

Profesorul Wang a investigat în continuare impactul nefast al formaldehidei și a oprit cele două mecanisme care elimină formaldehida, în testele pe șoareci,arată The Telegraph .

Răspunsul declanșat la deteriorarea AND-ului

Analiza a arătat că celulele stem din sânge ale acestor animale - ce aveau nivel mare de formaldehidă - păreau în vârstă de doi ani, când animalele aveau doar opt săptămâni.

„Am descoperit că îmbătrânirea celulelor stem din sânge este în mare măsură un răspuns declanșat la deteriorarea ADN-ului cauzată de formaldehidă”, a spus el.

Profesorul Wang a adăugat că echipa lucrează acum pentru a afla ce căi specifice produc substanța chimică toxică și dacă pot fi descoperite intervenții care să ajute organismul să o elimine sau să o distrugă.

Studiul, publicat în Cell Metabolism, a analizat semnele de îmbătrânire doar în sânge, dar oamenii de știință bănuiesc că îmbătrânirea accelerată apare și în alte organe.

Echipa investighează acum și dacă producția de formaldehidă este afectată de alimente sau de alți factori ai stilului de viață și dacă pot fi create medicamente pentru a opri acumularea acesteia.

„Acestea vor avea implicații terapeutice clare și dacă este vorba doar despre dietă, atunci cred că toată lumea are o miză”, a mai spus profesorul Wang.

Formaldehida nu e singura

El a subliniat că este puțin probabil ca formaldehida singură să provoace întregul proces de îmbătrânire, dar există o legătură clară între cele două.

„Nu cred că vom ajunge vreodată la situația în care, dacă eliminăm formaldehida, oprim complet îmbătrânirea, deoarece vor exista și alte substanțe chimice similare care vor contribui și ele la acest lucru”, a mai spus profesorul Wang.

„Dar cred că acest lucru arată că corpul nostru produce substanțe chimice definibile și măsurabile pe care le putem urmări și care duc la probleme mari, cum ar fi îmbătrânirea.”

În prezent, se lucrează la descoperirea altor substanțe chimice care ar putea influența îmbătrânirea în același mod ca formaldehida, iar cheia pentru oamenii de știință atunci, a spus profesorul Wang, este să găsească o modalitate de a le opri „acumularea și creșterea”.