Transportatorii români, afectaţi de taxe acasă, sunt tentaţi de un loc de muncă în Marea Britanie (Reuters)

Transportatorii români, afectaţi de taxe acasă, sunt tentaţi de un loc de muncă în Marea Britanie (Reuters)

Pentru Nicolae, patronul unei mici firme de transport internaţional de marfă din România, criza de şoferi din Marea Britanie ar putea fi exact ce îi trebuie pentru a-şi ţine firma pe linia de plutire, transmite Reuters.

Marea Britanie are nevoie urgent de 100.000 de şoferi de camion, rezultat al unei combinaţii de factori precum şoferii care au părăsit industria, Brexit şi pandemie, o criză care a provocat haos de-a lungul lanţurilor de aprovizionare şi cozi la benzinării. Pentru acoperirea deficitului de şoferi de camion, Executivul de la Londra a anunţat, sâmbătă, că un număr de 5.000 de şoferi de camion de mare tonaj vor putea veni în Marea Britanie pe baza unor vize temporare, valabile pe o perioadă de trei luni, din octombrie până în decembrie.

"Oferta britanicilor este atractivă", spune Nicolae, care deţine trei camioane şi a cărui afacere ar putea fi afectată de o taxă aplicată pe diurna şoferilor în România. "Pentru mine, taxarea diurnei înseamnă faliment pentru că profiturile din activitatea de transport sunt destul de modeste. Marea Britanie este o opţiune...câştigurile sunt mult mai mari acolo", spune transportatorul român.

Miercuri, Nicolae şi alţi aproximativ 100 de şoferi şi-au parcat camioanele în Piaţa Victoria din Bucureşti, în faţa Guvernului, pentru a protesta faţă de taxarea diurnei şi creşterea preţurilor la poliţele obligatorii de asigurare.

La începutul acestui an, ANAF a decis să clasifice diurna şoferilor drept venituri impozitabile şi de asemenea să taxeze retroactiv firmele de transport pentru diurnele din ultimii cinci ani.

Secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Radu Dinescu , spune că un şofer ar putea ajunge să plătească, în medie, 9.000 de euro sub formă de taxe retroactive.

Marţi seara, PNL a prezentat un proiect de lege privind anularea plăţii retroactive a taxelor, însă măsura ar putea fi blocată în Legislativul fragmentat.

În aceste condiţii, şi alţi şoferi, inclusiv unii care se apropie de pensionare, susţin că salariile mai mari oferite în Marea Britanie sunt tentante.

"Am un prieten mai tânăr care vrea să lucreze ca şofer de camion în Anglia...finalizarea tuturor actelor durează aproximativ o lună. Salariul este foarte tentant acolo. Mai aştept să văd cum vor evolua lucrurile. Mă gândesc şi la faptul că un salariu de 1.000 de lire sterline pe săptămână în Marea Britanie sunt bani frumoşi", spune Gabriel Bazga, un şofer de camion în vârstă de 61 de ani. AGERPRES


populare
astăzi

1 Copiii care s-au aruncat îmbrățișați în fața unui TIR aveau 13, respectiv 15 ani. Motivul tulburător pentru care și-ar fi pus capăt zilelor

2 Donald Trump l-a sunat pe Viktor Orban ca să-l întrebe de ce blochează negocierile de aderare a Ucrainei la UE

3 „În a doua jumătate a anului situația categoric se va deteriora atât pentru firme cât și pentru populație”

4 BREAKING Cometa activă 3I / ATLAS ar putea fi o sondă extraterestră / Oamenii de știință de la Harvard vorbesc despre posibilitatea de a fi „vizitați” în …

5 VIDEO Primarul localității din care era fata de 14 ani oferă detalii șocante / Au fost identificați tinerii care au murit pe A1, loviți de un TIR