Transportatorii rutieri solicită ca familiile şoferilor profesionişti să nu intre la izolare până la 14 zile

Transportatorii rutieri solicită ca familiile şoferilor profesionişti să nu intre la izolare până la 14 zile

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită modificarea prevederilor articolului 4 din Ordonanţa Militară 4 astfel încât aceasta să conţină precizarea că familiile şoferilor profesionişti nu trebuie să intre la izolare până la 14 zile.

Secretarul General al UNTRR, Radu Dinescu, a participat marţi la o întâlnire cu premierul Ludovic Orban, unde au fost discutate principalele probleme ale tuturor modurilor de transport şi ale transportatorilor rutieri în această perioadă de incertitudine provocată de criza noului coronavirus - COVID-19.

"UNTRR consideră că cea mai simplă şi efectivă abordare pentru soluţionarea situaţiei de criză din acest moment este modificarea imediată a prevederilor articolului 4 din Ordonanţa militară 4 cu precizarea clară privind faptul ca familiile şoferilor profesionişti nu trebuie să intre la izolare până la 14 zile. Doar textul unei noi Ordonanţe militare poate corecta cu adevărat prevederile unei alte Ordonanţe militare. S-a dovedit că explicaţiile date şi transmise în media de Prim-Ministrul României şi de Ministrul Transporturilor în cursul zilei de ieri sunt total inutile pentru Prefecturile din România, Consiliile Locale şi pentru DSP", precizează reprezentanţii UNTRR, într-un comunicat remis AGERPRES.

Aceştia susţin că este o diferenţă uriaşă între ceea ce gândesc cei care emit ordonanţele militare, ceea ce este redactat ca şi conţinut al acestor ordonanţe militare şi ceea ce înţeleg diferitele structuri ale statului să aplice.

De asemenea, UNTRR afirmă că digitalizarea documentelor este absolut necesară, iar existenţa https://formular.sts.ro face posibilă extinderea acestei practici şi la alte formulare, precum cele pe care autorităţile doresc să le completeze şoferii (români) profesionişti de camion la intrare în România. "Reamintim că Autoritatea Rutieră Română are posibilitatea unor evidenţe digitale şi solicităm să dezvolte şi preluarea documentelor în mod digital pentru a sprijini derularea fără obstacole a activităţii firmelor de transport marfă şi persoane care încă mai funcţionează", se arată în comunicat.

UNTRR a solicitat totodată modificarea formularului pe care şoferii (români) profesionişti ai autovehiculelor de transport marfă îl completează la intrarea în ţară prin includerea unei secţiuni în care să se menţioneze meseria, respectiv conducător autovehicul de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, locul de descărcare al mărfurilor, locul de parcare al autovehiculului, adresa de domiciliu a şoferului şi de menţionat clar că familiile şoferilor profesionişti nu sunt obligate să rămână în izolare până la 14 zile după plecarea şoferilor asimptomatici în curse.

Nu în ultimul rând, transportatorii români cer digitalizarea formularului DSP în cazul şoferilor profesionişti prin coordonarea bazelor de date de la STS şi ARR, iar declaraţiile să fie predefinite înainte ca şoferul să ajungă la punctul de frontieră.

"În acest moment, procedura la frontierele României pentru şoferii profesionişti este aceea că poliţia de frontieră introduce într-un sistem informatic date despre şofer, aceleaşi pe care le solicită şi DSP, după care şoferul coboară din camion şi merge la punctul de control de la DSP unde de această dată completează cu pixul pe hârtie formularul cerut de DSP, astfel că timpii de aşteptare sunt foarte mari. Autorităţile române ar putea adopta sistemul de bune practici de la poliţia de frontieră din Ungaria pentru a reduce timpii de aşteptare (controlul şoferului se face strict la camion, poliţia de frontiera stă pe o platformă metalică la nivelul cabinei camionului, fără să intre în contact fizic cu documentele şoferilor, ci doar le scanează şi verifică automat digital în bazele de date)", spun reprezentanţii UNTRR.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

3 Voi ați văzut asta? / America, oameni buni...

4 Așa o fi?

5 VIDEO București 2024...