ULTIMA ORĂ Marina rusă a primit ordin să mineze porturile Ucrainei la Marea Neagră

ULTIMA ORĂ Marina rusă a primit ordin să mineze porturile Ucrainei la Marea Neagră

Ca parte a blocadei impuse de Rusia exporturilor de cereale din Ucraina, marina rusă a primit ordin să mineze porturile Odesa și Oceac de la Marea Neagră și a făcut deja asta în râul Nipru, potrivit informațiilor serviciilor secrete americane recent desecretizate, citate de The Guardian.

SUA declară că informațiile sale indică o strategie concertată a Rusiei de a tăia porțiunea de coastă aflată încă sub control ucrainean.

„Statele Unite au informații că flota rusă a Mării Negre are ordin să blocheze efectiv porturile ucrainene Odesa și Oceac. Putem confirma că, în ciuda afirmațiilor publice ale Rusiei că nu exploatează nord-vestul Mării Negre, Moscova de fapt amplasează mine în Marea Neagră, lângă Oceac. Avem, de asemenea, indicii că forțele ruse au minat anterior râul Nipru”, a declarat un oficial american.

Rusia a negat că a pus mine în jurul portului de la Marea Neagră susținând, în schimb, că ucrainenii și-au minat propriile porturi.

„Impactul acțiunilor Rusiei, care au cauzat oprirea comerțului maritim în treimea de nord a Mării Negre și au făcut regiunea nesigură pentru navigație, nu poate fi subestimat, deoarece exporturile maritime ale Ucrainei sunt vitale pentru securitatea alimentară globală”, a spus oficialul, subliniind că Ucraina a furnizat a 10 parte din exporturile globale de grâu și aproximativ 95% din aceste exporturi au părăsit țara prin porturile Mării Negre.

În prezent sunt luate în calcul rute terestre alternative, iar Marea Britanie a oferit expertiză tehnică Turciei care s-a declarat dispusă să escorteze navele de marfă prin Marea Neagră.

Trei silozuri de cereale, distruse

Oficialii americani au făcut publice, de asemenea, imagini prin satelit care arată daunele provocate de rachetele rusești la începutul acestei luni asupra celui de-al doilea cel mai mare terminal de cereale al Ucrainei din apropiere de Nikolaev, într-un moment în care întreruperea exporturilor de cereale amenință să declanșeze o foamete globală. Rezervoarele de stocare a uleiului de floarea soarelui de la Nikolaev au fost atacate miercuri.

„Imaginea arată clar că invazia rusă a Ucrainei a dus la distrugerea a trei dintre silozurile de cereale ale amplasamentului, precum și a sistemului de transport care încarcă cereale pe nave. Din cauza atacului Rusiei, capacitatea de export a terminalului de cereale a fost redusă cu cel puțin o treime”, a mai spus oficialul american.

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1533198412543295488?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1533198412543295488%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.maritime-executive.com%2Farticle%2Fas-hunger-crisis-grows-russia-attacks-grain-terminal-in-mykolaiv

Două mari terminale pentru stocare de cereale au fost lovite miercuri de bombardamente ruse în oraşul portuar Nikolaev, au anunţat operatorii lor, casele de comerţ Bunge şi Viterra.

Terminalul portuar Evri, proprietate a Viterra şi dedicată uleiurilor vegetale, "a fost avariat de un atac cu rachete", care de asemenea a rănit uşor o persoană, a anunţat un purtător de cuvânt al grupului, precizând că două silozuri au fost cuprinse de flăcări şi un al treilea a fost avariat.

Acest terminal, achiziţionat în 2020 de Glencore, casa-mamă a Viterra, are o capacitate de stocare de 160.000 de tone.

În ceea ce priveşte Bunge, instalaţiile sale "au fost lovite în timpul celor mai recente atacuri ruse în regiune", a declarat o purtătoare de cuvânt, precizând că loviturile asupra terminalului nu s-au soldat cu răniţi şi că anvergura exactă a pagubelor nu este deocamdată cunoscută.

Terminalul, care era închis din prima zi a invaziei ruse în Ucraina, pe 24 februarie, conţine un sit stocare, de încărcare a navelor şi o unitate pentru producţia de ulei vegetal.

Jocurile foamei

Porturile Nikolaev şi Odesa sunt blocate de la începutul conflictului, ceea ce paralizează transportul maritim de materii prime agricole, până acum principala cale de export pentru Ucraina.

Discuţii, fără rezultate concrete până la această oră, au avut loc între Rusia şi Turcia cu privire la deschiderea de coridoare maritime care să le permită navelor comerciale să circule din Ucraina pe Marea Neagră, o zonă devenită impracticabilă prin prezenţa minelor.

Potrivit Ankarei, o navă comercială turcă a părăsit miercuri portul ucrainean Mariupol (sud-est), aflat deja sub control rus, în Marea Azov.

Kremlinul a negat oficial că a încercat să declanșeze o foamete globală, dar la începutul acestei săptămâni, Margarita Simonian, șefa publicației ruse de propagandă RT, a sugerat că aceasta a fost strategia.

„Foametea va începe acum și vor ridica sancțiunile și vor fi prieteni cu noi, pentru că își vor da seama că este imposibil să nu fie prieten cu noi”, a spus Simonian pentru Forumul Economic din Sankt Petersburg .


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 STENOGRAME „Eugen Mîrtz i-a inoculat victimei ideea că prin sexul anal a salvat-o de la moarte deblocându-i o chakră ce controlează punctele vitale”

3 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

4 Prima intoxicare aruncată pe piață de Antena 3, un sondaj realizat de fostul ginere al lui Dan Voiculescu

5 Bilanțul după trei luni al noului comandant al Forțelor Armate Ucrainene: Armata lui Putin sângerează din greu, dar câștigă încă teren