Un asteroid de mari dimensiuni va trece la 1 septembrie prin apropierea relativă a Pământului

Asteroidul Florence, care va trece la distanță relativ mică de Pământ la 1 septembrie, este cel mai mare astfel de obiect spațial rătăcitor care se apropie de Terra de la începutul observațiilor făcute de NASA cu privire la asteroizii din vecinătatea planetei noastre, cu orbite potențial periculoase, conform unui material publicat miercuri de SPACE.com.

Sursa foto: www.space.com

Acest asteroid are un diametru de 4,4 kilometri și va trece la 7 milioane de kilometri distanță de planeta noastră, adică de 18 ori distanța de la Pământ la Lună — o distanță sigură, dar, în termeni astronomici, suficient de aproape pentru a atrage un semnal de alarmă cu privire la astfel de roci cosmice și ce ar însemna o eventuală ciocnire pentru civilizația umană.

"Deși mulți asteroizi identificați au trecut mai aproape de Pământ decât o va face Florence la 1 septembrie, toți aceștia erau mult mai mici", a comentat Paul Chodas, managerul Centrului NASA pentru Studiul asteroizilor din apropierea Terrei (Center for Near-Earth Object Studies — CNEOS).

În timp ce asteroidul Florence va trece pe lângă Pământ, astronomii vor profita de ocazie pentru a obține imagini radar ale obiectului cosmic și pentru a afla mai multe despre dimensiunile sale exacte și caracteristicile de la suprafață. Asteroidul a primit acest nume după Florence Nightingale (1820 — 1910), cea care este considerată fondatoarea serviciului modern de asistente medicale.

Acest obiect cosmic a fost descoperit de astronomul Schelte "Bobby" Bus în 1981 de la Observatorul Siding Spring din Australia. La 1 septembrie acest obiect se va afla la cea mai mică distanță față de Terra din 1890 și până în prezent și va trece din nou, la o distanță similară abia la orizontul anilor 2500.

Astronomii amatori vor putea urmări acest asteroid cu telescoape de mici dimensiuni încă de la sfârșitul lunii august, când Florence va începe să strălucească pe cerul nopții în direcția constelației Piscis Austrinus (Peștele Austral).