Un exemplar rar de ARO, scos la vânzare. Prețul cu care se vinde singura mașină de teren românească

Un exemplar rar de ARO, scos la vânzare. Prețul cu care se vinde singura mașină de teren românească

ARO, singura mașină de teren românească, încă face furori printre români. Un exemplar se vinde cu câteva mii de euro.

Model ARO FOTO aro4x4.ro

Un exemplar Aro 242, mașină creată inițial cu scopul de a fi un vehicul comercial, a fost scoasă la vânzare pe site-urile de profil, anunță Pro Motor.

Seria 24, cea mai întâlnită, a fost fabricată în multe variante. Au existat modele în 3 sau 5 uși, camionete, modele cu plafon rigid, altele cu prelată. Lista de motorizări a inclus motoare românești, dar și de origine străină, atât diesel cât și pe benzină.

ARO 242 se numără printre cele mai rare modele ale producătorului. În plus, având un caracter utilitar, mașinile au fost folosite intens și neîngrijite, astfel că au ajuns niște epave sau au fost casate.

De vânzare este un exemplar de ARO 242, mașină creată inițial cu scopul de a fi un vehicul comercial. Cu toate acestea, modelul 242 a participat la câteva competiții auto în țară, dar și în străinătate.

ARO 242 nu a fost un model atât de popular, astfel că astăzi este scump la vedere.

Mașina este echipată cu un motor Toyota pe benzină. Anunțul specifică faptul că mașina are servodirecție și că a primit un bord nou. Volanul este împrumutat de la o Dacia Nova.

Prețul cerut pentru acest exemplar este de 3.500 de euro.

În perioada 1957-2006, la Uzina ARO de la Câmpulung Muscel au fost fabricate peste 380.000 de autoturisme. Mașinile se bucurau de mare succes pentru că erau robuste, ușor de întreținut și ieftine.

Primele maşini care au ieșit pe poarta uzinei argeșene au fost IMS 57. Abia apoi, la începutul anilor ’70, a început fabricarea ARO, proiectat și produs 100% de către români. Iar în scurt timp, brandul a ajuns să fie situat pe locul patru ca mașină de teren de către revistele de specialitate, după faimoasele mărci Jeep (Statele Unite ale Americii), Land Rover (Marea Britanie) și Toyota (Japonia).

Începând cu 1972, la uzina de la Câmpulung a început producția seriei ARO 24, seria cu cel mai mare succes, ce avea să fie produsă până în 2006, când uzina a dat faliment.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 După America Express, copiii Andreei Esca fac din nou echipă la Antena 1. Alexia Eram: „M-am simțit foarte bine la filmări”

3 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

4 Voi vedeți ce se întâmplă în Polonia?

5 „Ar fi primul val al ofensivei”