Vânzările cu amănuntul au crescut mai rapid în România decât în UE, în martie (Eurostat)

Vânzările cu amănuntul au crescut mai rapid în România decât în UE, în martie (Eurostat)

Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au înregistrat o scădere peste aşteptări în luna martie comparativ cu luna februarie, în principal ca urmare a reducerii vânzărilor de carburanţi, arată datele publicate miercuri de Eurostat.

Conform acestor date, de la o lună la alta, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 0,4% în zona euro şi cu 0,2% în Uniunea Europeană. În schimb, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creştere de 0,4%, după un avans de 0,6% în luna februarie.

Economiştii intervievaţi de The Wall Street Journal mizau pe o creştere de 0,1% a vânzărilor cu amănuntul în zona euro în luna martie, după un avans de 0,4% în luna februarie.

Potrivit Eurostat, în Uniunea Europeană, vânzările cu amănuntul au fost influenţate de scăderea cu 3% a vânzărilor de combustibili, precum şi de scăderea cu 0,7% a vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au crescut cu 0,6% comparativ cu luna februarie.

În ritm anual, luna martie 2022 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,8% în zona euro şi cu 1,7% în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creştere mai mare decât media din UE, cu un avans de 5,4%, după ce în februarie au crescut cu 5,6%.

În Uniunea Europeană, vânzările cu amănuntul au fost influenţate de creşterea cu 8,9% a vânzărilor de combustibili, precum şi de avansul cu 4% a vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 2,1% comparativ cu luna martie a anului trecut.

În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat anterior că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 13,3% . Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut, pe ansamblu în luna martie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,4%.

De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2022, comparativ cu luna martie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,5%. O creştere identică s-a înregistrat şi în cazul datelor ajustate în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. AGERPRES


populare
astăzi

1 Copiii care s-au aruncat îmbrățișați în fața unui TIR aveau 13, respectiv 15 ani. Motivul tulburător pentru care și-ar fi pus capăt zilelor

2 BREAKING Cometa activă 3I / ATLAS ar putea fi o sondă extraterestră / Oamenii de știință de la Harvard vorbesc despre posibilitatea de a fi „vizitați” în …

3 Donald Trump l-a sunat pe Viktor Orban ca să-l întrebe de ce blochează negocierile de aderare a Ucrainei la UE

4 „În a doua jumătate a anului situația categoric se va deteriora atât pentru firme cât și pentru populație”

5 „Trăim deja cel mai sumbru scenariu” / Predicția unui expert de la Cambridge despre întâlnirea Putin-Zelenski