Vladimirescu (Mastercard România): Bugetul României pierde anual o treime din TVA; grad de colectare de 26%, în 2018

Vladimirescu (Mastercard România): Bugetul României pierde anual o treime din TVA; grad de colectare de 26%, în 2018

Capacitatea României de a colecta mai mult TVA nu creşte la fel de mult ca în alte ţări, iar datele oficiale ale Comisiei Europene arată că bugetul ţării pierde anual o treime din neîncasarea TVA, a declarat, joi, Cosmin Vladimirescu, country manager Mastercard România, la prima ediţie a evenimentului Ziua Naţională a Comerţului Electronic.

"Am făcut nişte studii şi am vrut să analizăm impactul plăţilor electronice şi creşterea gradului de fiscalizare. Avem o problemă cu deficitul de încasare pe TVA. Nu e o problemă nouă. Întotdeauna am avut-o. Suntem pe un trend uşor ascendent. Din păcate, capacitatea noastră de a colecta mai mult TVA nu creşte la fel de mult cum se întâmplă în alte ţări, drept pentru care rămânem la coada clasamentului. În 2018, economia gri din România însemna cam 27,6% din PIB. Conform raportului Comisiei Europene privind deficitul de încasare a TVA, bugetul României pierde anual o treime din TVA. Deci, gradul de colectare la nivel local, ca pondere în PIB, a fost în 2018 de 26%, penultimul loc în Europa. După noi cred că sunt doar bulgarii. Având în vedere deficitul bugetar prognozat pentru România până la finalul acestui an, majoritatea eforturilor pentru compensarea aceasta a golurilor şi finanţarea cheltuielilor nu e soluţie pe termen mediu şi lung, în contextul în care contribuabilii au nevoie acum, mai mult ca oricând, de stimulente", a explicat şeful Mastercard România.

Acesta a adăugat că, pentru remedierea situaţiei actuale, una dintre soluţii ar fi implementarea Legii cashback şi acordarea prestaţiilor şi beneficiilor sociale pe carduri prepaid, măsuri care au dat rezultate foarte bune în state precum Polonia, Italia sau Grecia.

"O colectare mai bună a taxelor existente ar ajuta bugetul să se echilibreze şi asta poate să fie realizat prin adoptarea plăţilor digitale la scară largă începând, de exemplu, cu implementarea Legii cashback în varianta iniţială, precum şi cu acordarea prestaţiilor şi beneficiilor sociale prin cardul prepaid. Astfel de măsuri s-au mai luat prin Italia, Polonia, Grecia şi au avut rezultate foarte bune. În Polonia, decalajul TVA a crescut între 2006 şi 2011 la aproximativ 12 procente, până la peste 20% din veniturile potenţiale. În 2012, dimensiunea a ajuns la 25,6%. În doi ani de zile, Polonia redus deficitul de încasare TVA la aproape o treime din dimensiunea sa iniţială În Grecia, după patru ani, creşterea cu 1% a încurajării plăţilor cu cardul a dus la o creştere tot cu 1% a gradului de colectare a TVA. De aceea, obiectivul nostru rămâne acela de a fi un partener de discuţie al părţilor interesate în reducerea evaziunii financiare, diminuarea economiei gri şi creşterea gradului de colectare a taxelor. Suntem dispuşi să încheiem parteneriate de tip public-privat, să contribuim cu experienţa noastră atât locală, cât şi cea globală, pentru că am făcut lucruri de genul acesta în mai multe ţări, cu rezultate foarte bune", a spus Cosmin Vladimirescu.

Reprezentanţi ai autorităţilor şi mediului de afaceri dezbat pe tema viitorului comerţului electronic din România în cadrul primei ediţii a Zilei Naţionale a Comerţului Electronic , organizată joi de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).

Potrivit organizatorilor, evenimentul cuprinde trei paneluri: "Potenţialul şi provocările comerţului electronic în România - cadrul de reglementare naţional şi european", "Plăţile digitale, temelia unei economii sănătoase" şi prezentarea rezultatelor studiului sociologic şi cercetării realizate de Institute for Global Digital Policies (IGDP) şi Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS) despre comerţul electronic din România din perspectiva politicilor publice şi percepţia românilor cu privire la digitalizare.

Totodată, la finalul evenimentului, ARMO va premia Ambasadorii Digitalizării, persoane aflate în funcţii publice care, prin acţiunile pe care le-au întreprins anul acesta, au contribuit la dezvoltarea economiei digitale în România.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES este partener media al evenimentului.

Parlamentul României a adoptat, în acest an, Legea nr. 144/2020 prin care data de 15 octombrie a fost instituită drept Ziua Naţională a Comerţului Electronic . AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Nu le zice rău Ciucă...

4 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

5 „Le-am spus atunci, foarte clar: Într-o lună începe războiul”