Vrei să trăiești veșnic? Experții spun că se poate. În opt ani, oamenii vor atinge „nemurirea“

Săptămâna trecută, un fost inginer de la Google a declarat că, în opinia sa, oamenii vor atinge nemurirea în următorii opt ani, potrivit Daily Mail.

Ray Kurzweil - care are o rată de succes de 86% în ceea ce privește predicțiile sale - crede că progresele tehnologice vor duce rapid la apariția unor „nanoboți” care vor inversa vârsta.

Deși pare exagerat, oamenii de știință caută de ani de zile modalități de regenerare a celulelor noastre.

MailOnline a analizat cele mai ciudate moduri în care omenirea ar putea obține viața veșnică.

Imortalitate electronică

Ideea de a-ți încărca mintea pe un computer a fost teoretizată de mulți ani, dar a rămas în mare parte un subiect de science-fiction.

Nectome, un start-up cu sediul în SUA, încearcă să schimbe această situație prin conceperea unei modalități de conservare a creierului uman, astfel încât amintirile sale să poată fi încărcate într-un cloud.

Firma a descoperit o modalitate de a conserva creierul uman în detalii microscopice folosind un „proces de îmbălsămare de înaltă tehnologie”, potrivit MIT Technology Review.

Acesta folosește o soluție chimică care poate păstra corpul intact timp de sute sau mii de ani sub forma unei statui de sticlă înghețată.

„Te poți gândi la ceea ce facem noi ca la o formă sofisticată de îmbălsămare care păstrează nu doar detaliile exterioare, ci și cele interioare”, a declarat Robert McIntyre, cofondator al Nectome.

Vorbind cu potențialii clienți, Nectome și-a descris produsul: „Cum ar fi dacă ți-am spune că putem să îți salvăm mintea?”.

Dar cheia pentru a putea recrea conștiința unei persoane implică accesarea „conectomei”.

Un conectom este rețeaua complexă de conexiuni neuronale din creier, adesea descris ca fiind sistemul de cablare al creierului.

Cu toate acestea, pentru ca tehnologia să funcționeze, participanții trebuie să fie dispuși să fie eutanasiați, ceea ce a dus la pierderea unui contract cu Massachusetts Institute of Technology (MIT) în 2018.

Prestigioasa instituție a susținut că tehnologia se află în fază incipientă și că nu există nicio garanție că poate recrea conștiința.

În ciuda eșecului, în același an, un vizionar important a prezis că „nemurirea electronică” va fi disponibilă pentru oameni până în 2050.

Congelarea creierului

Unele companii oferă oamenilor posibilitatea de a-și îngheța creierul după ce mor, în speranța că acesta va putea fi readus la viață în viitor.

Una dintre acestea este firma rusă de criogenie KrioRus, care are în prezent 91 de „pacienți” umani depozitați la -196°C cu scopul de a-i proteja împotriva deteriorării.

Această temperatură este suficient de scăzută pentru a opri toate funcțiile celulare și a păstra starea corpului până la decongelare.

Acest lucru se face pentru ca aceștia să poată fi potențial reînviați în viitor, atunci când știința va avansa suficient de mult pentru a vindeca orice boală pe care ar fi putut-o avea, inclusiv moartea însăși, spune KrioRus.

Creierele lor sau corpurile lor complete, plutesc în prezent toate în cuve mari de azot lichid și sunt adăpostite într-o magazie de metal ondulat din afara Moscovei.

Costă cel puțin 28.000 de dolari să fii conservat prin criogenare.

Aceasta susține că serviciul le oferă oamenilor rămași în urma rudelor decedate o „liniște sufletească” și speranța că îi vor revedea.

De asemenea, ei îngheață animale de companie, iar în prezent păstrează 58 de câini, pisici, păsări, hamsteri, iepuri și o chinchilla.

Însă, șeful Comisiei pentru Pseudoștiințe a Academiei de Științe din Rusia, Evgheni Alexandrov, a descris criogenarea ca fiind „o întreprindere exclusiv comercială care nu are nicio bază științifică”, în comentariile făcute pentru ziarul Izvestia.

Este „o fantezie care speculează speranțele oamenilor de înviere din morți și visele de viață veșnică”, a declarat acesta, citat de ziar.

Valeriya Udalova, directoarea KrioRus, și-a înghețat câinele când acesta a murit în 2008, ea spunând că îi ajută pe oameni să facă față pierderii.

Ea a spus că este probabil ca omenirea să dezvolte în viitor tehnologia pentru a reînvia morții, dar că nu există „nicio garanție a unei astfel de tehnologii”.

Aceasta este de departe singura companie care oferă un astfel de serviciu și se crede că există cel puțin 500 de cadavre congelate în acest mod în întreaga lume.

Reîntinerirea celulară

S-au făcut multe descoperiri științifice în ceea ce privește injecțiile cu celule stem, care s-au dovedit a fi capabile să întinerească celulele îmbătrânite din corp.

Celulele stem sunt unice, deoarece se pot diferenția în diferite tipuri de celule din organism, cum ar fi celulele musculare, osoase sau nervoase.

Atunci când sunt injectate în organism, acestea se pot integra cu țesuturile deteriorate și pot ajuta la repararea și regenerarea acestora.

În 2016, injecțiile cu celule stem au inversat țesutul cicatricial într-un studiu efectuat pe 11 pacienți grav bolnavi care suferiseră atacuri de cord, reducând cicatricile cu 40 %.

În mod similar, în 2019, cercetătorii de la Universitatea Cambridge au regenerat mușchiul cardiac și vasele de sânge pierdute la șobolani cu inima deteriorată după ce au transplantat celule stem dintr-o inimă umană.

Celulele stem se găsesc peste tot în organism, în special în măduva osoasă, fiind gata să se transforme în cele peste 200 de tipuri de celule care alcătuiesc organismul uman pentru a repara daunele.

Dr. Steven Cohen, care deține clinici de wellness în California și Londra, spune că terapia cu celule stem ar putea fi cheia pentru a prelungi speranța de viață a oamenilor până la 150 de ani.

Luna trecută, el a declarat că tehnologia sa, care presupune injectarea oamenilor cu exosomi, mici vezicule produse în mod natural de celulele stem, este la doar cinci ani distanță de a fi folosită la nivel înalt.

Speranța este că exosomii - plini de proteine esențiale, lipide, acizi nucleici și altele - vor pătrunde în organe și vor ajuta la „întinerirea” acestora, permițând astfel unei persoane să trăiască mai mult.

O lucrare publicată anul trecut a constatat că mai mulți exosomi în organism stimulează funcția cerebrală, în timp ce o altă lucrare din același an a sugerat că aceștia ar putea reduce fragilitatea și ar putea ajuta o persoană să trăiască mai mult.