Aţi auzit de “Shrinkflaţie"? Este fenomenul economic care apare înainte ca preţurile să sară în aer, şi este prezent şi în România

Aţi auzit de “Shrinkflaţie"? Este fenomenul economic care apare înainte ca preţurile să sară în aer, şi este prezent şi în România

Un economist american analizează un fenomen economic despre care nu s-a vorbit foarte mult în ultimii ani, respectiv ”shrinkflaţia”, care se manifestă prin reducerea cantităţii unui produs prin păstrarea în acelaşi timp a preţului, scrie Bloomberg.

Aţi auzit de “Shrinkflaţie"? Este fenomenul economic care apare înainte ca preţurile să sară în aer, şi este prezent şi în România (Imagine: Shutterstock)

Pippa Malmgren, un fost consilier al fostului preşedinte American George W. Bush, încearcă să tragă un semnal de alarmă asupra fenomenului prin care companiile îi taxează cel puţin la fel pe consumatori pentru o cantitate mai mica.

Termenul folosit de ea, ”Shrinkflation” ( un cuvânt inventat în limba engleză prin combinarea termenilor ”shrink” – micşorarea, şi ”inflation” – inflaţia – (n.red) a fost depistat pentru prima data în anii 70. “Shrinkflaţia” aplicată bunurilor este exact ce s-a întâmplat în anii ’70, chiar înainte de a se instala inflaţia” , scrie Malmgren.

Un exemplu poate fi ciocolata Dairy Milk, podusă de Mondelez International. În 2011, compania a eliminat două patrăţele din tableta de ciocolată, menţinând astfel preţul neschimbat.

Citeşte mai multe despre acest fenomen economic pe www.zf.ro .

Sursa: mediafax.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Nu le zice rău Ciucă...

4 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

5 „Le-am spus atunci, foarte clar: Într-o lună începe războiul”