Aţi auzit de “Shrinkflaţie"? Este fenomenul economic care apare înainte ca preţurile să sară în aer, şi este prezent şi în România

Aţi auzit de “Shrinkflaţie"? Este fenomenul economic care apare înainte ca preţurile să sară în aer, şi este prezent şi în România

Un economist american analizează un fenomen economic despre care nu s-a vorbit foarte mult în ultimii ani, respectiv ”shrinkflaţia”, care se manifestă prin reducerea cantităţii unui produs prin păstrarea în acelaşi timp a preţului, scrie Bloomberg.

Aţi auzit de “Shrinkflaţie"? Este fenomenul economic care apare înainte ca preţurile să sară în aer, şi este prezent şi în România (Imagine: Shutterstock)

Pippa Malmgren, un fost consilier al fostului preşedinte American George W. Bush, încearcă să tragă un semnal de alarmă asupra fenomenului prin care companiile îi  taxează cel puţin la fel pe consumatori pentru o cantitate mai mica.

Termenul folosit de ea, ”Shrinkflation” ( un cuvânt inventat în limba engleză prin combinarea termenilor ”shrink” – micşorarea, şi ”inflation” – inflaţia – (n.red) a fost depistat pentru prima data în anii 70. “Shrinkflaţia” aplicată  bunurilor este exact ce s-a întâmplat în anii ’70, chiar înainte de a se instala inflaţia” , scrie Malmgren.

Un exemplu poate fi ciocolata Dairy Milk, podusă de Mondelez International. În 2011, compania a eliminat două patrăţele din tableta de ciocolată, menţinând astfel preţul neschimbat.

Citeşte mai multe despre acest fenomen economic pe www.zf.ro.

Sursa: mediafax.ro

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Țiriac ar fi bolnav grav!

2 „Aș vrea să îi spun că o consider o imbecilă”

3 Dur articol! Așa este, domnule președinte?

4 Dacă textul ăsta era un sex anal, „Superman” mergea crăcănat o săptămână!

5 CULISE Tabăra Cîțu și-a împărțit funcțiile / Gorghiu urmează să devină al doilea om în stat!