Brandul de țară al României valorează 141 de miliarde de dolari, în creștere cu 11% comparativ cu 2014

Brandul de țară al României valorează 141 de miliarde de dolari, în creștere cu 11% comparativ cu 2014

România se situează și în acest an pe locul 48 într-un clasament al primelor 100 de țări ca valoare a brandului de țară, la fel ca și în 2014, dar cu toate acestea valoarea brandului de țară al României a crescut cu 11% până la 141 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat luni de compania americană de consultanță Brand Finance.

România este devansată în acest clasament de țări precum Nigeria — locul 41, Iran — locul 46 sau Bangladesh — locul 47, dar se situează în fața unor țări precum Ungaria — locul 53, Grecia — locul 59, Slovacia — locul 60, Slovenia — locul 62 sau Bulgaria — locul 74.

La nivel global, Brand Finance susține că scandalul Volkswagen, care a șters 191 miliarde de dolari (minus 4%) din valoarea brandului de țară al Germaniei, care în prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari. Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de țară din lume, 19.703 de miliarde de dolari, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situează brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% comparativ cu 2014.

'Pe o piață globală, brandul de țară este unul din cele mai importante active ale oricărui stat, încurajând investițiile, adăugând valoarea exporturilor și atrăgând turiști', a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Studiul Brand Finance Nation Brands calculează valoarea brandului unei țări pe baza mai multor criterii grupați sub trei piloni: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al țării respective. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

3 STENOGRAME „Eugen Mîrtz i-a inoculat victimei ideea că prin sexul anal a salvat-o de la moarte deblocându-i o chakră ce controlează punctele vitale”

4 Prima intoxicare aruncată pe piață de Antena 3, un sondaj realizat de fostul ginere al lui Dan Voiculescu

5 VIDEO Surpriză totală / Cine ar fi „gurul” discipol al lui Gregorian Bivolaru săltat de mascați. Eugen Mârtz era invitat mereu la B1TV, la emisiunea Al…