Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat

Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat

Directorul general al Volkswagen (VW), Martin Winterkorn, și-a prezentat miercuri demisia, după o reuniune de urgență a conducerii și principalilor acționari, pe fondul scandalului emisiilor, transmite DPA. Cel mai mare producător auto din lume vrea 'un nou început credibil', a afirmat șeful Board-ului de supervizare, Berthold Huber. Un succesor al lui Martin Winterkorn va fi anunțat vineri.

Winterkorn a declarat că demisionează pentru a-și asuma 'deplina responsabilitate' pentru scandalul care a afectat compania germană. Berthold Huber a afirmat că VW regretă profund scandalul precum și pierderea încrederii clienților.

Înaintea scandalului, Board-ul de supraveghere al VW intenționa să extindă cu doi ani contractul lui Winterkorn, la reuniunea prevăzută pentru vineri.

Martin Winterkorn, în vârstă de 68 de ani, este din 2007 director general al companiei germane și Board-ul de supervizare al VW ar fi urmat să-i extindă contractul până la sfârșitul lui 2018.

Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).

Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 — 2015 sub brandurile Volkswagen și Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunțat EPA.

Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.

Economiștii au început să-și exprime îngrijorarea privind impactul scandalului Volkswagen (VW) asupra creșterii PIB-ului Germaniei, cea mai mare economie europeană, transmite AP.

Economia germană a înregistrat un avans de 0,4% în trimestrul doi din 2015, după o creștere de 0,3% în primele trei luni ale acestui an. Comparativ cu cel de-al doilea trimestru al anului trecut, PIB-ul Germaniei a crescut cu 1,6%.

Carsten Brzeski, economist șef la ING Germania, a apreciat că actuala criză a refugiaților și 'șocul Volkswagen' reprezintă noi riscuri la adresa economiei germane. Este neclar care va fi impactul crizei VW dar economia va fi afectată, ținând cont de mărimea companiei. VW este 'unul dintre cei mai importanți campioni globali ai Germaniei și un motor de creștere semnificativ al economiei', susține Brzeski.

Și Jennifer McKeown de la Capital Economics a apreciat că scandalul Volkswagen reprezintă un nou risc la adresa activității economice din Germania, alături de încetinirea din China.

După ce au scăzut sub 100 de euro, pentru prima dată în aproape patru ani, miercuri titlurile VW înregistrau o creștere de 2,5%, la 108,5 euro. Luni și marți, acțiunile celui mai mare producător auto din lume au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu 20% și, respectiv, 17%. Din cauza declinului acțiunilor, VW a pierdut săptămâna aceasta aproape 25 de miliarde de euro (28 miliarde de dolari) din capitalizarea de piață.

Reprezentanții landului german Saxonia Inferioară, care deține o participație de 20% în Volkswagen, au anunțat marți că investigațiile demarate de autoritățile din SUA au sporit îndoielile referitoare la acuratețea datelor privind poluarea publicate de toți producătorii auto. În 2007, Saxonia Inferioară a cumpărat acțiuni Volkswagen în valoare de 41 de milioane de euro pentru a-și menține participația la 20%, în urma căreia își păstrează nivelul maxim al drepturilor de vot.

Marți, publicația 'Tagesspiegel' scria că Winterkorn va fi demis în urma acuzațiilor autorităților din SUA, citând surse din Board-ul de supraveghere al companiei germane. Potrivit publicației citate, Martin Winterkorn urmează să fie înlocuit cu șeful diviziei Porsche, Matthias Mueller. Un purtător de cuvânt al VW a descris informațiile din 'Tagesspiegel' drept 'ridicole', în timp ce un purtător de cuvânt al Porsche a anunțat că Matthias Mueller este în prezent la reuniunea Boardului Volkswagen, de la sediul central din Wolfsburg.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunțat miercuri că analizează cu mare atenție scandalul în care este implicată compania germană Volkswagen (VW) dar acesta ar putea fi un caz izolat, transmite Reuters. 'Nu există dovezi că este o problemă la nivelul industriei auto', se arată în declarația ACEA.

Marți, cel mai mare producător auto din lume a anunțat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 Bilanțul după trei luni al noului comandant al Forțelor Armate Ucrainene: Armata lui Putin sângerează din greu, dar câștigă încă teren

3 STENOGRAME „Eugen Mîrtz i-a inoculat victimei ideea că prin sexul anal a salvat-o de la moarte deblocându-i o chakră ce controlează punctele vitale”

4 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

5 Prima intoxicare aruncată pe piață de Antena 3, un sondaj realizat de fostul ginere al lui Dan Voiculescu