Investițiile la aeroportul internațional Brașov-Ghimbav, stopate până la clarificarea proprietății asupra terenului

Investițiile la aeroportul internațional Brașov-Ghimbav, stopate până la clarificarea proprietății asupra terenului

Vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Claudiu Coman, a declarat luni, într-o conferință de presă, că, până la clarificarea proprietății terenului unde se construiește aeroportul Brașov-Ghimbav, orice investiție încetează la acest obiectiv.

"Până nu finalizăm problema proprietății asupra terenului, nu putem să facem nimic în ceea ce privește continuarea investițiilor la aeroport. Vechea Hotărâre de Guvern 197/2009, prin care terenul pe care se construiește aeroportul, proprietate a Institutului Național de Cercetare pentru Cartof și Sfecla de Zahăr Brașov, a fost trecut în proprietatea Consiliului Județean, a expirat anul trecut. Conform acelei Hotărâri de Guvern, aeroportul trebuia construit în cinci ani, lucru care nu s-a întâmplat. De aceea ne-am pus de acord cu reprezentanții Guvernului să venim cu o inițiativă legislativă de modificare a Hotărârii de Guvern prin care terenul ne-a fost alocat pe o durată de cinci ani și să prelungim această alocare până la 15 ani. Acesta este lucrul pe care trebuie să-l facem pentru a continua investiția într-o formă sau alta", a explicat vicepreședintele CJ Brașov.

El a afirmat că vineri, când va avea loc ședința Consiliului Județean, inițiativa legislativă va fi trecută prin acest for, urmând ca, în termen de 10 zile, Prefectura să dea avizul de legalitate și în cele din urmă să fie înaintată Guvernului.

"Sperăm să ne încadrăm într-un termen de 30-60 de zile maxim pentru a putea merge mai departe cu negocierile pentru cei interesați să finalizăm aeroportul. Nu am prevăzut bani în buget pentru continuarea investițiilor la aeroport tocmai pentru că situația este neclară și nu avea rost să dezechilibrăm bugetul județului punând bani într-un capitol de unde nu eram siguri că putem să-i cheltuim", a mai precizat vicepreședintele CJ.

El a spus că, deocamdată, a fost prevăzută suma de 500.000 de lei pentru cheltuieli uzuale la pista finalizată anul trecut.

Dacă Hotărârea de Guvern va fi promovată, Consiliul Județean va continua negocierile pentru atragerea de investitori precizând că de câteva luni instituția este în tratative cu Primăria Brașov și, de asemenea, Guvernul, prin Aeroportul Otopeni, poate fi un partener. O a treia variantă ar fi licitație publică pentru concesionarea lucrărilor rămase de finalizat, turnul de control și terminalul, având în vedere că suprafețele de mișcare vor fi construite din bugetul propriu al CJ.

Viitorul aeroport Internațional Brașov-Ghimbav se întinde pe 200 de hectare, în prezent fiind construită pista în lungime de 2850 de metri și lată de 45 de metri.

Prezent la conferința de presă, arhitectul șef al județului, Adrian Ibănescu, a precizat că, până în prezent, s-au executat aproximativ 20% din lucrări și s-au cheltuit 20 de milioane de euro din bugetul județean, pentru la finalizarea lucrărilor rămase fiind necesară o sumă cuprinsă între 50-60 milioane de euro. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Un text dur și fără perdea despre ce se întâmplă acum în Ucraina și în „lumea civilizată”

2 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

3 Dezvăluiri despre culisele unor negocieri secrete care ar fi putut termina demult războiul din Ucraina / Putin și Zelenski au fost dispuși să ia în cons…

4 Hărți care dau fiori / Victoria Rusiei în Ucraina ar avea consecințe devastatoare pentru apărarea NATO. România, printre țările aflate în pericol

5 Foarte interesante amănunte...