Nu există supraviețuitori în urma catastrofei aviatice din Egipt; autoritățile ruse investighează respectarea normelor de siguranță

Toate cele 224 de persoane aflate la bordul avionului Airbus A321-200 aparținând companiei ruse Metrojet (cunoscută și sub numele de Kogalâmavia), care s-a prăbușit sâmbătă dimineața în peninsula egipteană Sinai, și-au pierdut viața, au confirmat guvernul egiptean și ambasada Rusiei la Cairo, transmit agențiile internaționale de presă.

Avionul implicat în accident efectua o cursă charter turistică între stațiunea egipteană Sharm el-Sheikh și orașul rus Sankt Petersburg. Conform autorităților egiptene, a decolat la ora locală 05:51, iar contactul radar a fost pierdut 23 de minute mai târziu, când avionul se afla la o altitudine de aproape 9.400 de metri, prăbușindu-se apoi într-o zonă muntoasă din peninsula Sinai. Înaintea pierderii contactului radar, comandantul a transmis turnului de control că are probleme cu echipamentele de comunicație.

Conform site-ului FlightRadar24, care monitorizează avioanele civile aflate în zbor în lumea întreagă, aeronava a pierdut rapid altitudine, coborând circa 2.000 de metri pe minut, fapt ce indică un picaj abrupt.

La bordul avionului se aflau 217 pasageri (214 ruși și 3 ucraineni) și 7 membri ai echipajului, toți ruși, iar dintre pasageri 17 erau copii. Autoritățile egiptene au găsit epava avionului la câteva ore după prăbușire, fiind găsite și cele două cutii negre. Potrivit companiei Airbus, acest avionul a fost fabricat în anul 1997 și avea circa 56.000 de ore de zbor.

Deși în peninsula Sinai sunt active mai multe grupări teroriste, inclusiv ramura egipteană a mișcării jihadiste Statul Islamic, autoritățile consideră puțin probabil ca avionul să fi fost doborât de o rachetă, ipoteza principală luată în calcul fiind o defecțiune tehnică.

Între timp, autoritatea aeronautică rusă a anunțat că a început să investigheze dacă operatorul aerian respecta normele de siguranță. În urma unui control efectuat anul trecut în luna martie, la compania Metrojet s-au descoperit nereguli, dar ulterior acestea au fost remediate, astfel că ea a reușit să-și păstreze licența.

Accidentele aviatice în care au fost implicate avioane ale companiilor rusești au fost frecvente în ultimii ani. Potrivit specialiștilor în domeniu, printre cauzele acestora se numără neglijarea procedurilor de siguranță în favoarea profitului, controalele superficiale efectuate de autoritățile aeronautice sau pregătirea insuficientă a echipajelor. În fața acestei situații, autoritățile ruse au dispus scoaterea din exploatare a avioanelor vechi de concepție sovietică și efectuarea de controale la numeroasele companii aeriene care au apărut în Rusia, promițând retragerea licenței celor la care se constată deficiențe. AGERPRES


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 Acesta este graficul estimat după care ar putea evolua epidemia în România. A fost consultat inclusiv de premi…

2 VIDEO Când am putea ieși din case? Alexandru Rafila: După data de 15 mai. Multe măsuri vor rămâne în vigoare m…

3 ULTIMA ORĂ / În China a reizbucnit epidemia! Reuters anunță că un județ din provincia Henan a fost izolat comple…

4 Asistentă dintr-un spital care primește bolnavi cu coronavirus: Vecinii mi-au aruncat cu clor pe ușa apartamen…

5 Doctorul militar col. Daniel Ionuţ Derioiu a preluat comanda Spitalului Județean Suceava și a început reorgan…

recomandări

Te ia DNA: Danut Groza

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Să mergi cu bicicleta pe sfoară în Alpi necesită ceva curaj