Prăpastia dintre jurnalişti şi specialiştii în PR: Ziariştii, mai puţini şi mai prost plătiţi

Prăpastia dintre jurnalişti şi specialiştii în PR: Ziariştii, mai puţini şi mai prost plătiţi

Prăpastia dintre jurnalişti şi specialiştii în relaţii publice (PR) se adânceşte în SUA, diferenţa de salarizare între aceştia fiind de aproape 20.000 de dolari pe an, în timp ce la fiecare ziarist există un număr de cinci "PR-işti".

Prăpastia dintre jurnalişti şi specialiştii în PR: ziariştii sunt mai puţini şi mai prost plătiţi (Imagine: Shutterstock)

Discrepanţa între salariile ziariştilor şi cele ale specialiştilor în PR este din ce în ce mai mare în SUA. Potrivit unei analize realizate de Pew Research Centre, diferenţa este de aproape 20.000 de dolari pe an. Totodată, această analiză confirmă un alt trend - domeniul relaţiilor publice s-a extins şi mai mult, numărul specialiştilor în PR depăşindu-l pe cel al reporterilor de aproximativ cinci ori, potrivit theguardian.com.

În 2013, potrivit Bureau of Labour Statistics (BLS) din SUA, un specialist în PR avea un venit mediu anual de 54.940 de dolari, în timp ce un reporter câştiga în medie 35.600 de dolari pe an.

Comparativ cu anul 2004, decalajul la nivel salarial între un "PR-ist" şi un jurnalist a crescut foarte mult, conform lui Alex Williams de la Pew Research Centre. În 2004, un specialist în relaţii publice câştiga în medie 43.830 de dolari pe an, în timp ce un jurnalist - 31.320 de dolari.

Totodată, în ultimii zece ani, numărul reporterilor din SUA a scăzut cu 17%, de la 52.550 la 43.630. În schimb, numărul specialiştilor în PR a crescut cu 22%, de la 166.210 la 202.530.

În plus, potrivit lui Alex Williams, care a citat un studiu realizat de Universitatea din Georgia, absolvenţii de relaţii publice câştigă, în medie, la începutul carierei lor aproximativ 35.000 de dolari pe an. Această sumă este cu 5.000 de dolari mai mare decât cea a tinerilor care îşi încep cariera ca jurnalişti la un cotidian şi cu 6.000 de dolari mai mult decât cea primită de cei care încep să lucreze în televiziune.

Potrivit theguardian.com, aceste cifre amintesc de avertizarea făcută de Robert McChesney şi John Nichols în cartea lor din 2010, intitulată "The Death and Life of American Journalism": "Cu cât echipele editoriale se micşorează, cu atât scade şi abilitatea media de a interoga şi contracara afirmaţiile din comunicatele de presă".

Sursa: mediafax.ro

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 De citit! / Cele patru dorințe care stau la baza comportamentului uman / Memorabilul discurs al lui Bertrand Russe…

2 VIDEO Vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, chef la Runcu la ziua unui conda…

3 Fiul sultanului din Brunei, unul dintre cei mai bogați oameni din lume, a murit la 38 de ani

4 Donald Trump ar fi folosit din nou o dublură în locul soției sale. Cum arată Melania în ultimele imagini deven…

5 Valentino Gogu, un român de 72 de ani care fugit în anii 80 în America, a rămas fără job după închiderea emble…