Prinţul miliardar saudit Al-Waleed bin Talal îşi lansează duminică propria televiziune de ştiri

Prinţul miliardar saudit Al-Waleed bin Talal îşi lansează duminică, după numeroase amânări, propria televiziune panarabă de ştiri în direct, care promite să difuzeze informaţii obiective, în faţa unor concurenţi deja bine poziţionaţi pe acest segment de piaţă.

Prinţul miliardar saudit Al-Waleed bin Talal (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Televiziunea prin satelit Alarab va începe să emită duminică, la ora 13.00 GMT, de la sediul său din Bahrain. Lansarea acestei televiziuni în limba arabă a fost de mai multe ori amânată, după ce prinţul Al-Waleed, nepotul regelui Abdullah, a vorbit pentru prima dată despre acest proiect, în anul 2010.

Directorul general al Alarab, Jamal Khashoggi, a refuzat să dezvăluie bugetul televiziunii, declarând doar că aceasta va avea un personal de 280 de angajaţi din 30 de ţări. Biroul din Riad va fi cel mai important şi va avea 20 de angajaţi.

Prima televiziune panarabă lansată în 1996 pe acest segment, Al Jazeera din Qatar, a început să aibă parte de o concurenţă puternică în 2003, odată cu lansarea postului cu capital saudit Al Arabiya, deţinut de grupul MBC, proprietate a şeicului Waleed bin Ibrahim, nepotul regelui saudit Fahd.

Al Jazeera şi Al Arabiya au fost amândouă acuzate că reflectă prea mult opiniile proprietarilor lor, mai ales după Primăvara arabă şi revoltele împotriva regimurilor autoritare din regiune.

Atunci când Qatarul a fost acuzat că a susţinut organizaţia islamistă Fraţii musulmani în Egipt, Arabia Saudită a declarat această confrerie drept o "organizaţie teroristă", iar aceste poziţii s-au reflectat în buletinele de informaţii difuzate de cele două posturi de televiziune.

Jamal Khashoggi spune că Alarab va fi un post "obiectiv". "Nu vom lua partea nimănui", a declarat el pentru AFP.

Jamal Khashoggi, un veteran al presei arabe, a fost obligat în 2010 să demisioneze din funcţia de redactor-şef al cotidianului saudit Al-Watan, după ce a publicat un editorial care a provocat indignarea liderilor religioşi conservatori.

Agenţia financiară americană Bloomberg îşi va împărţi resursele jurnalistice cu postul Alarab, fapt care va permite televiziunii saudite să difuzeze cinci ore de informaţii economice în fiecare zi.

Arabia Saudită şi, într-un grad mai mic, Bahrainul, sunt criticate pentru politicile lor în privinţa libertăţii presei. Cazul bloggerului Raef Badaoui, condamnat în Arabia Saudită la 10 ani de închisoare şi 1.000 de lovituri de bici, pentru "insulte la adresa islamului", continuă să stârnească indignare în lumea întreagă.

Prinţul Al-Waleed bin Talal încearcă să devină tot mai cunoscut în lumea arabă, dar şi pe plan mondial. El este un om de afaceri miliardar, foarte activ în finanţe, hotelărie şi mass-media.

Alarab va trebui, de asemenea, să facă faţă concurenţei altor posturi TV mai recente, precum Sky News Arabia, France 24 şi BBC Arabic, care nu au reuşit însă să capteze segmente majore din cotele de piaţă ale posturilor Al Jazeera şi Al Arabiya.

Sursa: mediafax.ro


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Acesta este PSD, oameni buni! Mitralieră spune că el este un politician în campanie și nu trebuie să opr…

2 Birchall o calcă-n picioare pe Dăncilă! Dezvăluiri despre prefăcătoria acestei pațachine sinistre, despre cum …

3 ULTIMĂ ORĂ / CTP le zguduie capul celor două matracuci pesediste, Firea și Dăncilă.

4 Cum îl descrie Sebastian Lăzăroiu pe președintele Iohannis: Discret, taciturn, a adus, împreună cu strada, un …

5 ULTIMĂ ORĂ / Guvernul va cere schimbarea lui Tudorel Toader din Comisia de la Veneția!

recomandări

Te ia DNA: Vasii Romeo

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Să mergi cu bicicleta pe sfoară în Alpi necesită ceva curaj