CUTREMUR/DNA o ÎNGROAPĂ pe Udrea/Urmează ARESTAREA/Amănunte INCREDIBILE

CUTREMUR/DNA o ÎNGROAPĂ pe Udrea/Urmează ARESTAREA/Amănunte INCREDIBILE

Risc Seismic

Nici n-am apucat bine să vă spunem că vin vremuri grele pentru Elena Udrea că DNA a şi scos mortul la uşă. TUBULATURĂ scrie pe frunte Udrei.

Elena Udrea a sustinut luni, intr-o conferinta de presa, dupa ce DNA a cerut incuviintarea urmaririi penale impotriva sa in dosarul "Gala Bute", ca i se pare "evident" ca acest dosar este legat de acuzatiile pe care le-a facut la adresa directorul interimar al SRI, Florian Coldea. "Nu se poate sa faci perchezitii la patru ani si ceva de la momentul actiunii, ce speri sa mai gasesti azi? Consider ca e o incercare de intimidare, de decredibilizare a mea", a spus Udrea. Ea a mai anuntat ca nu va contesta controlul judiciar impus de DNA impotriva sa, afirmand ca "in acest moment ma simt mai in siguranta supravegheata de Politie".

UPDATE 15.40 Avocatul Cătălin Dancu: Cătălin Predoiu va fi chemat şi el la DNA

Avocatul lui Rudel Obreja, Catalin Dancu, a anuntat luni ca fostul ministru al Justitiei Catalin Predoiu, nominalizat in prezent de PNL pentru functia de prim-ministru, va fi chemat si el la audieri la DNA.

"In premiera, il aveti si pe dl Catalin Predoiu pe lista. Va fi chemat si el aici", le-a spus el ziaristilor, in fata sediului DNA.

14.31 Elena Udrea va face o conferinţă de presă la ora 15.00.

14.30 Rudel Obreja a fost adus la DNA pentru audieri.

Update 13.30 Consilierul Elenei Udrea, adus cu mascaţii la DNA

După câteva ore de percheziţii la domiciliul acestuia, Ştefan Lungu, consilierul de imagine al Elenei Udrea, din vremea când aceasta era ministru al Dezvoltării, a fost adus sub escortă la DNA, pentru a fi audiat.

Ştefan Lungu ar fi primit în anul 2010 suma de 700.000 de lei de la societatea Termogaz Company SA, pentru a-și folosi influența față de angajați din cadrul ministerului, în vederea efectuării plăților prin care erau finanțate contractele de lucrări publice, potrivit unor surse judiciare.

Banii ar fi fost livrați în mai multe tranșe, iar pentru a ascunde natura acestor plăți, au fost întocmite mai multe contracte fictive de achiziție, prin interpunerea unei alte societăți. Este vorba de Last Time Studio SRL din Câmpina, societate controlată de Ștefan Lungu prin intermediul mamei sale, Elena Lungu, în calitate de asociat și administrator.

Directia Nationala Anticoruptie cere incuviintarea urmaririi penale a Elenei Udrea in dosarul Gala Bute, sub acuzatiile de abuz in serviciu, tentativa la folosirea de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete pentru obtinerea pe nedrept de fonduri din bugetul Uniunii Europene si folosire a influentei in scopul obtinerii de foloase necuvenite. După ce Camera Deputaţilor va aproba solicitarea DNA Elena Udrea va rămâne fără imunitate. Reţinerea şi mai apoi arestarea ei sunt doar o chestiune de timp.

Cine a făcut denunţul

Elena Udrea este acuzata de abuz in serviciu in dosarul Gala Bute, in urma unui denunt facut de Gheorghe Anastasia, fostul secretar general al Ministerului Turismului si Dezvoltarii, condus la acea vreme de Elena Udrea.

El a explicat procurorilor ca Elena Udrea a facut presiuni asupra sa pentru a garanta prin propria semnatura un credit pe care avea sa il ia Rudel Obreja, presedintele Federatiei Romane de Box, chiar de la banca la care avea si Udrea credit.

Secretarul deneral al ministerului lui Udrea a precizat ca nu se obisnuia ca ministerul sa garanteze creditele unor societati private.

Mai mult decat atâta, denuntatorul sustine ca Elena Udrea ar fi intervenit personal pe langa conducerea bancii pentru a o determina sa ii acorde creditului lui Rudel Obreja

Caracatiţa de la Ministerul Dezvoltării. Cum a acţionat reţeaua din jurul Elenei Udrea

Există fapte în plus faţă de ce se ştia în spaţiul public cu privire al Gala Bute. Procurorii au descoperit cum s-au fraudat fondurile ministerului condus de Eelena Udrea pentru a fi trecute în patrimoniul lui Rudel Obreja şi pentru ca acesta să obţină un credit de la BRD.

Potrivit unor surse judiciare, percheziţiile de luni vin după ce săptămâna trecută DNA a primit rezultatele controalelor dispuse prin Antifrauda fiscală şi ANRMAP la firmele protejate de Elena Udrea.

Consilierul Elenei Udrea, Rudel Obreja, primarul din Lupeni şi funcţionari de la Fisc, implicaţi în operaţiune

Adrian Gărdean controlează S.C. Termogaz Company S.A. (administrator este Lupulescu Miron, dar acesta doar semnează) care este o societate specializată în lucrări de construcţii, care a încheiat în perioada 2010-2011 mai multe contracte de achiziţie publică finanţate din fondurile M.D.R.T., veniturile societăţii în această perioadă fiind reprezentate aproape exclusiv din plăţile efectuate în baza acestor contracte – aproximativ 45 milioane RON.

S.C. Termogaz Company SA a transferat în contul S.C. Europlus Computers S.R.L. sumele de 900.000 RON la 28.12.2011 şi 2.100.000 RON la 29.12.2011. Pentru a justifica aceste plăţi, între cele două societăţi comerciale s-a încheiat un contract de publicitate având ca obiect prestarea de servicii cu ocazia galelor de box ce urmau să fie organizate de Oreja Rudel.

Suma astfel obţinută de S.C. Europlus Computers S.R.L. (luând în considerare impozitele aferente tranzacţiei) a fost folosită pentru achitarea integrală a creditului bancar la 29.12.2011 si 08.02.2012.

Procurorii au indicii puternice că această operaţiune a avut caracter fictiv, iar plăţile către societatea administrată de Obreja au fost efectuate la cererea reprezentanţilor MDRT şi au natura unui folos obţinut în schimbul atribuirii contractelor de achiziţie publică, având în vedere că Europlus Computers nu avea personal de specialitate şi nu avea experienţă în domeniul publicităţii; cifra anterioară de afaceri a Europlus Computers era nesemnificativă; serviciile nu sunt detaliate în contract şi nu s-au întocmit documente justificative pentru prestaţiile efectuate; plata a fost făcută integral în avans.

Caracterul fictiv al tranzacţiei dintre S.C. Termogaz Company S.A. şi S.C. Europlus Computers S.R.L. a fost constatat şi de reprezentanţii organelor fiscale, care au omis însă sesizarea organelor de urmărire penală, existând indicii că decizia a fost luată de către Vasile Rusan, funcţionar cu atribuţii de conducere în cadrul Administraţiei finanţelor Publice Hunedoara, în schimbul unor beneficii materiale primite de la Adrian Gârdean.

Având în vedere relaţiile pe care Adrian Gârdean le avea cu Ştefan Lungu, consilierul personal al ministrului Elena Udrea, există indicii că aceştia au intermediat legătura dintre administratorii societăţii comerciale şi reprezentanţii MDRT.

Pentru a diminua impactul fiscal al tranzacţiei, S.C. Europlus Computers S.R.L. a înregistrat la rândul său în contabilitate cheltuieli fictive în baza unor documente emise de societăţi de tip fantomă.

Implicarea primarului din Lupeni

Pentru a obţine fondurile din care a plătit ulterior suma de 3.000.000 de lei către S.C. Europlus Computers S.R.L., S.C. Termogaz Company S.A. a beneficiat de un contract de achiziţie publică finanţat de Ministerul Deezvoltării Regionale şi Transporturilor atribuit cu încălcarea dispoziţiilor legale de către reprezentanţii MDRT, municipiului Lupeni. Valoarea contractului a fost în mod vădit supraevaluată, iar plata s-a realizat în baza unor înscrisuri falsificate, cu ajutorul unei finanţări alocate de către MDRT în regim de urgenţă.

În cursul anului 2009, Municipiul Lupeni achiziţionase de la S.C. Elmera S.R.L. Lupeni servicii de proiectare având ca obiect realizarea reţelei de alimentare electrică a staţiunii Straja. Conform devizului general din proiectul tehnic întocmit de S.C. Elmera S.R.L., valoarea estimată a lucrărilor era de peste 8 milioane de lei inclusiv TVA.

La 26.09.2011 S.C. Termogaz Company S.A. a întocmit o notă de fundamentare, semnată de directorul general Miron Lupulescu, prin care susţinea că este necesară achiziţia unor lucrări suplimentare la un contract deja încheiat cu Municipiul Lupeni, pentru a realiza alimentarea cu energie electrică a staţiunii Straja. În motivarea notei au fost invocate circumstanţe imprevizibile, susţinându-se că în contractul iniţial nu a fost cuprinsă alimentarea cu energie electrică a staţiunii, deşi aceste lucrări au fost luate în calcul în structura devizului general. Totodată, a fost întocmit un memoriu tehnic de către proiectantul SC CPPC S.A. şi un memoriu justificativ de către dirigintele de şantier înscrisuri cu conţinut identic notei de fundamentare.

Memoriul tehnic a fost aprobat de primarul municipiului Lupeni, Cornel Resmeriţă.

La 27.10.2011, şeful biroului de achiziţii şi investiţii al municipiului Lupeni, a întocmit o notă justificativă prin care susţinea necesitatea realizării lucrărilor şi propunea atribuirea contractului către Termogaz Company prin procedura negocierii fără publicarea unui anunţ de participare. Valoarea estimată a contractului a fost de peste 11 milioane de lei inclusiv TVA şi a fost stabilită pe baza datelor comunicate de Termogaz Company, deşi primăria deţinea deja un proiect tehnic pentru aceeaşi lucrare care prevedea o valoare mult mai scăzută, iar legea prevede că valoarea estimată trebuie stabilită de autoritatea contractantă în mod independent, fără participarea operatorului economic, pentru a garanta o utilizare eficientă a fondurilor publice.

Alegerea procedurii de atribuire directă a fost justificată prin faptul că operatorului S.C. Termogaz Company S.A. deţine o exclusivitate din motive tehnice datorită lucrărilor pe care le efectua deja în zonă. În realitate, aşa cum rezultă din nota de control întocmită de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, împrejurarea invocată nu poate fi considerată o exclusivitate tehnică.

Lucrările puteau fi realizate de orice alt operator economic autorizat, împrejurare confirmată de faptul că în realitate Termogaz Company a subcontractat execuţia contractului către societăţile Centrum Lux şi Vis Instal pentru valori mult mai mici decât cele achitate de primăria Lupeni. Totodată, unitatea administrativ teritorială achiziţionase deja serviciile de proiectare a lucrării.

Potrivit legii, pentru atribuirea contractului de execuţie a lucrărilor ar fi trebuit să fie organizată o licitaţie, pornind de la valoarea estimată prin proiectul tehnic deja întocmit.

Nota justificativă a fost aprobată de primarul Cornel Resmeriţă, iar la 11.11.2011 s-a încheiat contractul de lucrări între Primăria Municipiului Lupeni, reprezentată de primar, şi Termogaz Company, reprezentată de directorul Miron Lupulescu, având ca obiect actualizarea proiectului tehnic şi executarea lucrărilor de alimentare cu energie electrică a Staţiunii turistice Straja.

Preţul negociat de părţi a fost de aproape 11 milioane de lei inclusiv TVA, iar durata prevăzută a fost de 12 luni. Potrivit contractului, plăţile parţiale puteau fi făcute numai la valoarea lucrărilor executate, dovedite prin situaţii de lucrări provizorii confirmate în 5 zile de la prezentare.

Contractul a fost semnat de către primarul Cornel Resmeriţă şi de directorul general Lupulescu Miron. La data de 14.11.2011 a fost emis ordinul de începere a lucrărilor, semnat de primarul Cornel Resmeriţă. La 14.11.2011 s-a realizat recepţia proiectului tehnic, iar 29.11.2012 s-a realizat recepţia lucrărilor de alimentare cu energie electrică.

La 13.12.2011 s-a încheiat un proces verbal care atesta primirea de către Municipiul Lupeni a 6 posturi de transformare, bunurile fiind predate scriptic către Municipiul Lupeni.

Probele administrate au demonstrat că toate aceste înscrisuri au un conţinut nereal, iar în realitate lucrările nu fuseseră efectuate la momentul recepţiei. Din înscrisurile depuse la dosar rezultă că lucrările de executare a liniei electrice au fost în realitate finalizate în cursul anului 2013.

La 13.12.2011 s-a încheiat un act adiţional la contractul de finanţare încheiat anterior între MDRT şi UAT Municipiul Lupeni care avea ca obiect lucrările de dezvoltare a staţiunii Straja. Prin actul adiţional s-a alocat suplimentar din bugetul MDRT suma de 12 milioane lei.

La 14.12.2011 Municipiul Lupeni a transmis documentele justificative şi a solicitat efectuarea plăţii, iar MDRT a efectuat plata în contul de trezorerie al Municipiului Lupeni după doar două zile. Asta deşi, potrivit datelor comunicate de Agenţia Naţională pentru Turism, în cursul anului 2011 intervalul mediu de la data solicitării formulate de UAT până la data efectuării plăţii corespunzătoare era de 28 de zile calendaristice.

La 21.12.2011 Municipiul Lupeni a transferat suma de 12 milioane RON în contul trezorerie al Termogaz, din care 8.100.000 lei conform contractului având ca obiect actualizarea proiectului tehnic şi executarea lucrărilor de alimentare cu energie electrică a Staţiunii turistice Straja.

La 27.12.2011, Termogaz a transferat aceste sume din contul de trezorerie în conturile curente, iar în zile de 28 şi 29.12.2011 a realizat două plăţi în valoare totală de 3.000.000 RON către S.C. Europlus Computers S.R.L.

Consilier Elenei Udrea - trafic de influenţă şi luate de mită

În perioada 2010-2012, reprezentanţii Termogaz Company S.A. Haţeg au plătit în mod repetat sume de bani unor funcţionari din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, astfel încât aceştia să aprobe efectuarea plăţilor prin care erau finanţate contractele de lucrări dintre către unităţile administrativ teritoriale şi societatea menţionată.

Lungu Ştefan îndeplinea funcţia de consilier al ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, având posibilitatea de a influenţa deciziile luate de funcţionarii ministerului pentru finanţarea autorităţilor locale prin programul „Schi în România”, precum şi pentru bugetarea şi prioritizarea plăţilor pentru contractele deja încheiate.

În cursul anului 2010, reprezentanţii Termogaz Company S.A. au plătit în mai multe tranşe suma de aproximativ 700.000 RON către Lungu Ştefan, pentru ca acesta să îşi folosească influenţa faţă de angajaţi din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului în vederea efectuării plăţilor prin care erau finanţate contractele de lucrări. Pentru a ascunde natura acestor plăţi, au fost întocmite mai multe contracte fictive de achiziţie, prin interpunerea S.C. Last Time Studio S.R.L. Câmpina (societate controlată de Lungu Ştefan şi unde calitatea de asociat şi administrator aparţinea la acel moment mamei sale Lungu Elena) în raporturile dintre Termogaz Company şi furnizorii obişnuiţi ai acestei societăţi.

În perioada iulie – august 2010, reprezentanţii Termogaz Company urmăreau obţinerea unei plăţi în avans pentru contractul încheiat cu UAT Cavnic având ca obiect domeniul schiabil Gutâiul Doamnei. Având în vedere că MDRT nu finanţa în mod obişnuit realizarea unor asemenea plăţi, Lungu Ştefan a promis că va interveni, pentru a aproba efectuarea plăţii în schimbul unui comision de 10%.

La 27.07.2010 MDRT a dispus efectuarea plăţii de 5 milioane de lei către UAT Cavnic pentru finanţarea în avans a contractului încheiat cu Termogaz Company, sumă din care 500.000 de lei a fost transferată de societate către Lungu Ştefan. Transferul a fost mascat prin interpunerea societăţii controlate de Lungu Ştefan în achiziţia unui bun.

În toamna anului 2010, MDRT a realizat alte două plăţi în valoare totală de aproape 2 milioane de lei către UAT Borsec pentru finanţarea contractului încheiat cu Termogaz Company. Ulterior, Termogaz Company a transferat aproape 200.000 de lei către Lungu Ştefan în aceeaşi modalitate.

Aceste tranzacţii au avut un caracter fictiv, prin care s-a urmărit doar obţinerea unei justificări pentru transferul sumelor de bani în patrimoniul lui Lungu Ştefan, iar diferenţa de preţ încasată de SC Last Time Studio SRL reprezintă beneficiul obţinut de acesta în schimbul influenţei exercitate asupra funcţionarilor MDRT.

Astfel, în urma controlului efectuat de către Direcţia Generală Antifraudă Fiscală a reieşit că SC Last Time Studio SRL a fost doar o firma interpusă, care nu a efectuat transport, montaj sau un alt serviciu care să justifice creşterea de 5 ori a preţului.

Obiectul principal de activitate al SC Last Time Studio SRL constă în activităţi de producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune, iar societatea nu a desfăşurat anterior şi nici ulterior operaţiuni legate de aparate de control şi distribuţie a electricităţii.

Comunicatul DNA

În conformitate cu prevederile legale și constituționale, procurorul șef al Direcției Naționale Anticorupție - doamna Laura Codruța Kövesi a transmis procurorului general al P.Î.C.C.J referatul cauzei, în vederea sesizării Camerei Deputaților, pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale față de UDREA ELENA GABRIELA, membru al Camerei Deputaților care, în perioada în care se presupune că a săvârșit faptele, a îndeplinit funcția de ministru al Dezvoltării Regionale și Turismului.

Cererea de efectuare a urmăririi penale are în vedere săvârșirea infracțiunilor de:
- abuz în serviciu, cu obținerea pentru sine sau pentru altul de foloase necuvenite,
- tentativă la folosirea de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete pentru obținerea pe nedrept de fonduri din bugetul Uniunii Europene
- folosire a influenței în scopul obținerii de foloase necuvenite (art. 13 din Legea nr. 78/2000)

Faptele au legătură cu atribuirea și folosirea, presupus ilegale, a fondurilor din patrimoniul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului în perioada 2010 – 2012.

Cererea referitoare la efectuarea urmăririi penale are în vedere faptul că, în acest moment, există aspecte din care rezultă suspiciunea rezonabilă care conturează următoarea stare de fapt:

Infracțiunea de abuz în serviciu în legătură cu încheierea de către MDRT a unui contract de prestări servicii de promovare
La data de 24.06.2011 Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a atribuit un contract în valoare de 10.175.168,44 lei, prin care S.C. Europlus Computers S.R.L., trebuia să presteze servicii de promovare a României în cadrul evenimentelor desfășurate cu ocazia organizării Galei Internaționale de Box profesionist de către Federația Română de Box. Metoda de atribuire a contractului a fost negocierea fără publicarea unui anunț de participare, iar suma urma să fie rambursată din fonduri europene.
În baza acestui contract, la data de 1 februarie 2012, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a efectuat plata serviciilor de promovare în valoare de 8.116.800 lei.
Fondurile publice ar fi fost utilizate într-o modalitate interzisă de lege, respectiv pentru finanțarea unui eveniment sportiv organizat de către o societate comercială, iar suma achitată în baza contractului ar constitui în întregime un prejudiciu produs în patrimoniul ministerului.
Prin încheierea contractului s-ar fi urmărit, în realitate, asigurarea fondurilor necesare organizării galei de box menționate, iar achiziția de servicii de publicitate a reprezentat doar o justificare formală, pentru care nu exista o nevoie reală a ministerului, cu unicul scop de a da o aparență de legalitate contractului.
Mai mult, contractul ar fi fost atribuit cu încălcarea procedurilor legale de achiziție publică și ar fi fost achiziționate servicii care nu se regăsesc printre categoriile de cheltuieli eligibile pentru programele cu finanțare europeană.
Aceste împrejurări atrag refuzul de decontare a sumelor de către autoritatea de management a fondurilor europene, astfel încât, din cauza modului defectuos în care funcționarii și-au îndeplinit atribuțiile de serviciu, sumele care ar fi trebuit rambursate din fonduri europene au fost suportate integral de către bugetul de stat.
Pe parcursul cercetărilor penale desfășurate până în prezent, a rezultat că cea mai importantă contribuție la săvârșirea acestor fapte și la producerea rezultatului aparține ministrului Dezvoltării Regionale și Turismului de la acea dată, Udrea Elena.
Din probele cauzei a rezultat că Udrea Elena a luat decizia organizării galei în urma unor discuții informale cu Obreja Rudel, a determinat adoptarea actelor normative care au creat cadrul finanțării evenimentului, a cerut în mod repetat funcționarilor din subordine să se întâlnească cu Rudel Obreja pentru a identifica soluții pentru încheierea contractului și a participat nemijlocit la stabilirea bugetului care urma să fie alocat de către MDRT în afara cadrului reglementat de procedura achizițiilor publice.
De asemenea, a rezultat că Udrea Elena cunoștea împrejurările esențiale ale cauzei și a acceptat posibilitatea producerii rezultatului, având în vedere că îi fuseseră aduse la cunoștință în mai multe rânduri impedimentele legale și că a participat sau a determinat încălcarea regulilor de încheiere a contractelor de achiziție publică reglementate de O.U.G. nr. 34/2006.
Având în vedere că Lucian Bute era la acel moment una dintre personalitățile române cu cea mai mare cotă de popularitate, Udrea Elena avea un interes direct în organizarea galei, urmărind obținerea unor beneficii electorale prin asocierea imaginii cu cea a sportivului. Totodată, faptele au produs un folos necuvenit lui Obreja Rudel, care a beneficiat de fonduri publice pentru organizarea unui eveniment ale cărui venituri i-au revenit în mod exclusiv.
Săvârșirea faptelor a fost facilitată de împrejurarea că Udrea Elena putea influența atât atribuirea fondurilor europene, cât și utilizarea ulterioară a acestora, având în vedere comasarea în cadrul aceluiași minister a activităților de dezvoltare regională și a celor de turism. În acest mod, Autoritatea de Management a Programului Operațional Regional care funcționa în cadrul MDRT aproba deciziile de finanțare a proiectelor, iar Direcția Generală pentru Turism din cadrul aceluiași minister avea calitatea de beneficiar pentru un domeniu al programului și cheltuia sumele astfel obținute.

Infracțiunea de tentativă la folosirea de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete pentru obținerea pe nedrept de fonduri din bugetul Uniunii Europene

După executarea contractului și realizarea plății, la data de 16 februarie 2012, suma de 8.116.800 lei a fost cuprinsă în cererea de rambursare transmisă de Direcția Dezvoltare Turistică și Marketing din cadrul Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului către Organismul Intermediar pentru Turism (OIT), având în vedere că acest contract făcea parte din proiectul „Promovarea brandului turistic al României”, care urma să fie finanțat în baza deciziei de finanțare 2007/07.07.2011, prin POR 2007 – 2013, cu fonduri provenind din Fondul European de Dezvoltare Regională. Decizia de finanțare menționată fusese aprobată pe baza unei solicitări a Direcției de Promovare Turistică din cadrul Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului semnate de secretarul general al ministerului, în numele ministrului Udrea Elena.

Cererea de rambursare a sumei de 8.116.800 lei cuprinde declarații inexacte, în condițiile în care, scopul real al utilizării fondurilor - organizarea unei gale de box - nu se regăsea printre categoriile de cheltuieli eligibile, iar organizatorul nu era Federația Română de Box, împrejurare cunoscută de autorii cererii.
Rezultatul nu s-a produs, iar fondurile europene nu au fost fraudate, deoarece Autoritatea de Management a dispus suspendarea soluționării cererii ca urmare a sesizării organelor de urmărire penală.
Din datele și probele cauzei rezultă că și aceste fapte ar fi fost săvârșite la cererea ministrului Dezvoltării Regionale și Turismului, Udrea Elena, care ar fi cunoscut împrejurările esențiale ale cauzei și care ar fi acceptat posibilitatea producerii rezultatului.

Infracțiunea de folosire a influenței în scopul obținerii de foloase necuvenite în legătură cu obținerea unui credit bancar de către S.C. Europlus Computers S.R.L.
În cauză există date și probe că Udrea Elena și-ar fi folosit influența derivată din funcția de ministru și de vicepreședinte al partidului aflat la guvernare asupra unui reprezentant cu putere de decizie dintr-o instituție bancară și asupra secretarului general al ministerului, pentru ca aceștia să își exercite atribuțiile într-o modalitate care să permită acordarea, de către bancă, a unui credit, societății S.C. Europlus Computers S.R.L.
Suma astfel obținută are natura unui folos necuvenit, în condițiile în care împrumutul a fost acordat în regim de urgență și în condiții mai avantajoase decât cele prevăzute în normele de creditare ale băncii, avantaje pe care societatea nu le-ar fi obținut în lipsa intervenției ministrului.

La data de 29.06.2011, la cinci zile după încheierea contractului cu S.C. Europlus Computers S.R.L., MDRT a emis o adresă prin care comunica băncii acceptul prealabil că îi va plăti băncii, în mod direct, sumele datorate firmei S.C. Europlus Computers S.R.L., din executarea contractului de servicii. Adresa a fost semnată de către secretarul general al ministerului, care a arătat ca a acționat la cererea ministrului Udrea Elena și că ministerul nu eliberase niciodată asemenea înscrisuri pentru a garanta creditele unor societăți comerciale.
La data de 30.06.2011 a fost încheiat contractul de creditare a S.C. Europlus Computers S.R.L., având ca obiect acordarea unui credit pe termen scurt în sumă de 10.175.168 RON „pentru finanțarea cheltuielilor aferente contractului de servicii 232/24.06.2011 încheiat între Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului și S.C. Europlus Computers S.R.L.”
Creditul ar fi trebuit restituit în termen de 3 luni, însă scadența a fost prelungită succesiv pentru 60 de zile, 30 de zile și alte 30 de zile până la data de 27.01.2012.

În condițiile în care MDRT a aprobat, ulterior, pentru plată doar suma 8.116.800 lei, o parte semnificativă a creditului a rămas neacoperită, motiv pentru care au existat mai multe discuții la sediul ministerului între reprezentanții instituției de credit, care solicitau achitarea întregii sume prevăzute în contract, și cei ai instituției publice, care susțineau că nu pot achita decât serviciile recepționate.
Împrumutul a fost rambursat parțial în data de 02.02.2012, prin plata sumei de 8.116.800 lei de către MDRT.
Diferența a fost achitată de S.C. Europlus Computers S.R.L. la data de 08.02.2012 folosind fonduri primite de la o altă firmă care, la rândul său, le obținuse în baza unui contract de achiziție publică finanțat în regim de urgență de Ministerul Dezvoltării Regionale și Transporturilor și care a fost atribuit cu încălcarea dispozițiilor legale de către reprezentanții municipiului Lupeni.
În cauză există indicii rezonabile cu privire la faptul că împrumutul nu ar fi fost acordat în asemenea condiții, în lipsa influenței exercitate de Udrea Elena.
Astfel, conduita reprezentanților instituției de credit (care au acceptat un risc neuzual, au aprobat creditul într-un termen neobișnuit de scurt și au prelungit succesiv termenul de rambursare), se coroborează cu implicarea directă a ministrului în emiterea adresei din 29.06.2011 (care a reprezentat principala garanție avută în vedere de comitetul de credit), precum și cu rolul pe care MDRT l-a avut ulterior în obținerea fondurilor cu care S.C. Europlus Computers S.R.L. a achitat diferența de împrumut (prin finanțarea în regim de urgență a unui contract încheiat cu încălcarea legii).
Prezenta cerere de efectuare a urmăririi penale intră sub incidența art. 305 alin 4 din C.P.P., prin urmare, persoana față de care s-a solicitat sesizarea Camerei Deputaților pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale beneficiază de prezumția de nevinovăție.

Risc Seismic


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

2 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?

3 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

4 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

5 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”