40 de ani de la cel mai grav accident rutier din România. Tragedia a fost ascunsă de Ceaușescu

40 de ani de la cel mai grav accident rutier din România. Tragedia a fost ascunsă de Ceaușescu

S-au împlinit 40 de ani de la cel mai grav accident rutier petrecut vreodată în România: pe 29 iunie 1980, un autobuz care transporta peste 80 de oameni s-a răsturnat într-o mlaștină, în județul Botoșani, în urma accidentului pierzându-și viața 48 de oameni. Nu este singura tragedie de proporții pe care care regimul Ceaușescu a ascuns-o opiniei publice.

Accidentul a avut loc pe 29 iunie 1980, în județul Botoșani, înainte de intrarea în satul Huțani, pe actualul Drum European E 58, în zona numită „Șapte poduri”. Autobuzul era plin cu muncitori navetiști, angajați la o fabrică din Suceava. Fiind zi de sărbătoare, autobuzul era supraaglomerat: cu toate că mașina avea o capacitate de 40 de locuri, șoferul a îngrămădit în vehicul 83 de suflete – bătrâni și tineri, femei și copii, scrie  Monitorul de Botoșani .

După ce a trecut de podul peste Siret, în drum spre Huțani, la un moment un cauciuc a explodat, iar, autobuzul arhiplin a ieșit de pe șosea, a rupt balustrada unui pod și s-a răsturnat de la circa șase metri înălțime într-o mlaștină adâncă. Din cauza greutății, autobuzul s-a scufundat în mâl, toți cei 83 de oameni văzându-se prinși într-o capcană a morții. Cei mai mulți nu au mai reușit să iasă la suprafață și au murit înecați. Numai 35 de călători au reușit să supraviețuiască, purtând în suflet mărturia celui mai grav accident petrecut vreodată în România.

Trupurile neînsuflețite au fost scoase cu greu la mal și duse la morgă cu camioanele. Șoferul autobuzului și-a pierdut și el viața în accident, așa că nimeni nu a mai răspuns pentru tragedia de atunci. În schimb, mlaștina a fost acoperită cu pământ, autoritățile încercând să șteargă orice urmă.

Presa vremii nu a mediatizat cazul, în publicațiile comuniste menționându-se doar că un autobuz ce se deplasa de la Suceava spre Botoşani a fost implicat într-un accident rutier, fără a se preciza nimic despre victime, o practică obișnuită a acelor vremuri.

Abia după revoluția din 1989 rudele celor decedați au reușit să pună cruci în memoria celor care și-au pierdut viața în accident, în apropiere fiind montat și un panou pe care au fost menționate numele tuturor victimelor.



populare
astăzi

1 BREAKING Primul sondaj pe București care pare pe bune!

2 BREAKING Voi ați citit asta? / Avertismente și solicitări care dau fiori ale FMI pentru România...

3 „Dacă o iei, te frigi” / O ține seama cineva de ce a spus Băsescu despre rafinăria Petrotel / Lukoil din România?

4 BREAKING TikTok a sesizat autoritățile după ce un cuplu din Galați și-a violat bebelușul de trei luni și fetița de 1 an și 7 luni și au încercat să le…

5 34,1 kilometri, 16 tuneluri, 60 de poduri și viaducte / Ordin de începere a lucrărilor pe cel mai dificil tronson din autostrada A8 /