Baronul Ciorăpel și „neștiutoarea” Dăncilă. Cum își bat joc guvernul și baronii PSD de infrastructura critică de transport

Baronul Ciorăpel și „neștiutoarea” Dăncilă. Cum își bat joc guvernul și baronii PSD de infrastructura critică de transport

2.634 de zile. Adică peste 7 ani (calcul făcut de Hotnews). Atât a trecut de când primul guvern PSD de după aderarea la Uniunea Europeană, condus de Victor Ponta, a început proiectul autostrăzii Comarnic – Brașov. Acum, guvernul Dăncilă întoarce iar proiectul cu fundul în sus și o ia de la zero, după ce același premier Dăncilă stopase anul trecut ideea guvernului Tudose cu Banca Mondială. Catastrofa managerială a autostrăzii Comarnic – Brașov e doar simptomul cancerului instalat de PSD în țară, scrie jurnalistul Cristian Pantazi pe  G4Media.ro .

Înainte de a scrie despre cauzele dezastrului, urmăriți mai jos un clip de coada imensă de pe DN 1 între Breaza și Bușteni de azi dimineață:

 

De șapte ani, guvernele PSD au frânat aproape complet dezvoltarea infrastructurii. Zeci de miniștri ai Transporturilor sau ai Marilor Proiecte, directori CNAIR, ai Comisiei de Prognoză, premieri și șefi de partid și-au dat mâna și au distrus complet orice șansă reală de a construi autostrăzile și drumurile expres esențiale pentru dezvoltarea economică a României.

A existat o singură decizie corectă în ultimii șapte ani: predarea proiectului Comarnic – Brașov către Banca Mondială, care urma să gestioneze de facto construcția autostrăzii. A făcut-o echipa premierului Tudose în toamna anului 2017, dar echipa Dăncilă – Dragnea – Vâlcov a distrus proiectul pentru un iluzoriu parteneriat public – privat. Azi, Dăncilă anunță că nici PPP nu e bun și că vrea să facă autostrada din bani publici. Este a cincea încercare de a face autostrada în mandatele PSD.

Corupția și incompetența sunt principalele motive ale stagnării proiectelor: de la Dan Șova la Ioan Rus, de la Răzvan Cuc la Narcis Neaga, de la Dragnea la Vâlcov și de la Dăncilă la Ion Ghizdeanu – toți sunt oameni care în cariera politică și profesională sunt zero absolut fără ajutorul statului. Unii dintre ei sunt deja condamnați pentru corupție, alții par să meargă deciși pe același drum.

Timp de șapte ani, PSD a făcut hocus-procus cu proiectele de infrastructură, cu legislația și cu instituțiile care se ocupă de infrastructură. I-a scos din minți pe moldovenii care vor o autostradă, pe cei din sud care-și doresc Sibiu – Pitești, pe bucureștenii care visează și acum la o centură.

Incompetența nu e însă singura explicație, deși e importantă. Corupția politică e cea care a hrănit incompetența.

E suficient să știți că omul care decide acum soarta infrastructurii din România nu e Dăncilă, nu e nici Cuc, nici măcar țaul ispășitor Narcis Neaga. Acest om este baronul PSD de Neamț, Ionel Arsene, zis Ciorăpel. El l-a impus pe Cuc în guvern după ce l-a transferat de la PSD Giurgiu, el taie și spânzură în infrastructură. Un personaj sinistru, tovarășul de șpriț și uneltiri al lui Dragnea, Arsene e arhetipul baronului combinagiu din PSD, cel care șantajează șeful de partid de la centru când e nevoie de voturile decisive în CEX.

De fapt, existența lui Arsene și a celorlalți baroni de seama lui (că sunt de la PSD acum sau de la PDL pe vremea Elenei Udrea) e unul din motivele dezastrului din infrastructură.

Schema e simplă: conducerea centrală a PSD depinde de baroni pentru voturi, baronii cer bani la schimb. Așa a apărut PNDL (Programul Național de Dezvoltare Locală, derivat din vechiul PNDI inventat de Elena Udrea pentru a ține sub control baronii PDL). PNDL e, de fapt, instrumentul prin care guvernul PSD sifonează banii statului necesari marilor investiții către baroni, care să construiască scump și prost (de cele mai multe ori) obiective locale, deseori inutile. Aveți în excelentul reportaj Recorder o trecere în revistă a acestor investiții care au mâncat în ultimii ani miliarde de euro.

Tot în comportamentul baronilor găsim și explicația refuzului de a atrage fonduri europene. Odată ce obscurul baron Ciorăpel și-a pus omul și face jocurile la Ministerul Transporturilor, banii UE au devenit un fel de sperietoare: cazurile Tel Drum și altele în care DNA a descoperit furturi grosolane le-a demonstrat acestor baroni și marionetelor lor că banii europeni sunt periculoși din cauza transparenței pe care o cere cheltuirea lor. Așa că au ajuns la concluzia că cea mai sigură sursă de furt o reprezintă fondurile de la buget.

Din aceeași frică de banii UE a venit și minciuna vânturată de Dăncilă, Vâlcov și Dragnea că e bine să luăm fonduri și expertiză de la chinezi, turci și emiratezi. De ce e un fals? Pentru că nimic nu e mai ieftin decât banii europeni veniți gratis, cu o singură condiție: să fie corect cheltuiți.

Un lucru e sigur: uitați de cele 2.634 de zile calculate de HotNews.ro ca întârziere la proiectul Comarnic – Brașov. Cât e PSD la putere, cât timp durează regimul feudal târziu pe care e construit acest partid, orice mare proiect de infrastructură e condamnat la eșec.




Citește și:

populare
astăzi

1 Roubini avertizează / „Mama tuturor crizelor economice se profilează și nu va fi nimic de făcut în privința asta”

2 Date care dau de gândit / Rusia a scos din depozite ce avea mai bun, dar încă mai are resurse pentru încă doi ani de război

3 „Wow, sexul din filme este foarte real”

4 VIDEO Momente de stupoare la Budapesta! / „A fost ca și cum suveranitatea Ungariei a fost cedată chinezilor”

5 VIDEO Aceste imagini bizare sunt din Germania...