BOMBA nopții! Ce se află în spatele OUG pe justiție? Cu mult mai mult decât o amnistie! Dezvăluiri INCENDIARE

BOMBA nopții! Ce se află în spatele OUG pe justiție? Cu mult mai mult decât o amnistie! Dezvăluiri INCENDIARE

BOMBA nopții! Ce se află în spatele OUG pe justiție? Cu mult mai mult decât o amnistie! In 2010, Tudorel Toader era judecator al CCR. Si in aceasta calitate a semnat Decizia nr. 1431/2010. Aceasta decizie constata ca guvernul Boc a provocat un conflict de natura constitutionala prin faptul ca a incercat sa adopte Legea educatiei prin OUG, desi ea fusese deja adoptata de Camera, dar nu avansa deloc in Senat.

Guvernul Boc a considerat atunci ca acesta lege pe care o considera importanta pentru programul de guvernare era blocata abuziv in Parlament.

"Curtea observa si retine ca acceptarea ideii potrivit careia Guvernul isi poate angaja raspunderea asupra unui proiect de lege in mod discretionar, oricand si in orice conditii, ar echivala cu transformarea acestei autoritati in autoritate publica legiuitoare, concurenta cu Parlamentul in ceea ce priveste atributia de legiferare. Or, o astfel de interpretare data dispozitiilor art.114 din Legea fundamentala este in totala contradictie cu cele statuate de Curtea Constitutionala in jurisprudenta citata si, prin urmare, in contradictie cu prevederile art.147 alin. (4) din Constitutie, care consacra obligativitatea erga omnes a deciziilor Curtii Constitutionale, si incalca in mod flagrant dispozitiile art.1 alin. (4) si art.61 alin. (1) din Constitutie.

Din aceasta perspectiva, Curtea constata ca angajarea raspunderii Guvernului asupra proiectului Legii educatiei nationale, in conditiile in care proiectul de lege se afla in proces de legiferare la Senat, in calitate de Camera decizionala, a declansat un conflict juridic de natura constitutionala intre Guvern si Parlament, intrucat prin exercitarea de catre Guvern a unei competente, cu nerespectarea cadrului constitutional care o circumstantiaza, s-a incalcat competenta Parlamentului de unica autoritate legiuitoare." scria in decizia asumata de judecatorul Toader.

Prin urmare, daca ministrul Toader va initia o OUG care sa promoveze parti din acte normative aflate in procedura parlamentara, adica legile de modificare a Codurilor penale si de procedura penala, va incalca, evident constient, o decizie semnata de judecatorul Toader si implicit art. 147 alin 4 din Constitutie.

Si ar face-o pentru ca asa i s-a ordonat intr-o sedinta de partid. CEx-ul PSD nu are niciun fel de atributii constitutionale, legale, care sa impuna respectarea deciziilor sale cu atat mai putin impotriva Constitutiei.

Tudorel Toader nu are beneficiul naivitatii, al necunoasterii, cat timp este vorba despre o decizie la care a fost parte. Mai mult, o asemenea actiune ar incalca chiar principiul colaborarii loiale intre institutii si autoritati, atat de drag dlui Toader.

Si asta pentru ca ceea ce vrea PSD sa eludeze reprezinta atributii constitutionale ale presedintelui cuprinse in anumite termene. Da, exista dreptul de a mai sesiza CCR dupa ce proiectul va fi fost revizuit conform primei decizii a CCR. Da, presedintele are dreptul constitutional de a trimite legea inapoi in Parlament pentru anumite modificari. A-i lua acest drept inseamna sa ciuntesti prevederile constitutionale.

Deocamdata dl Toader si-a luat un timp de analiza, rezonabil, spune domnia sa, in care trebuie sa decida daca incalca sau nu propria decizie anterioara. A facut dl Toader multe, o concureaza pe Rodica Stanoiu in privita toxicitatii pentru sistemul judiciar, dar asta deja ar insemna autonegare si renuntarea la ultimele aparente de profesionalism.

De ce este atat de importanta aceasta OUG?

Oficial va cuprinde textele de modificare a codurilor care fie au trecut examenul de constitutionalitate, fie nici macar nu au fost supuse acestuia, pentru ca nu au fost contestate.

Deci, ar fi, de exemplu, important sa intre in vigoare noile prevederi privind reducerea termenelor de prescriptie pentru pedepsele mai mari de 5 ani pentru ca in conditiile contestatiilor in anulare care vor urma dupa decizia privind nelegalitatea completurilor de 5, multe dintre fapte s-ar putea dovedi prescrise, deci o forma de amnistie mascata.

Dar nu cred ca aceasta este miza cea mare.

Miza este ceea ce probabil va fi adaugat in aceste ordonante sub pretextul ca intre momentul adoptarii modificarilor si prezent au intervenit decizii ale CCR. In primul rand, cea referitoare la nelegala compunere a completurilor de 5 de la ICCJ. Teoretic, nu pot exercita calea extraordinara a contestatiei in anulare decat cei pentru care, la momentul deciziei CCR, nu au trecusera inca 30 de zile de la comunicarea motivarii. Sunt destui, desigur, in frunte cu Bica, Udrea si Sova.

Si atunci, cel mai probabil ca se va recurge la o repunere in termen pentru toti cei care au fost judecati de completurile de 5 ale ICCJ din 2014 pana acum. Ba se anunta si un atac la completurile de 3, vestit deja de o trompeta a actualei puteri.

In plus, PSD asteapta cu infrigurare si alta decizie a CCR, cea referitoare la protocoalele SRI- ICCJ, care la randul ei ar trebui sa genereze un val de cai extraordinare cu efecte extrem de rapide, pentru ca aceste doua decizii ale CCR vor reprezenta marea amnistie, de fapt.

CCR a amanat din nou decizia pentru ca s-a impiedicat deocamdata in gestionarea magnitudinii efectelor pe care le va avea decizia lor - anularea tuturor probelor obtinute prin supraveghere tehnica realizata de SRI din 2009 pana in 2016.

Nu e vorba numai despre coruptie, ci, am mai spus-o, si despre crime, violuri, talharii in care au fost obtinute probe prin supraveghere tehnica de toate felurile realizata de SRI. Ce facem cu crima organizata? Ii scoatem din puscarii si pe toti cei condamnati pentru trafic de persoane, de droguri, clanuri mafiote care au fost condamnate pe probe obtinute tehnic de SRI?

Protocoalele stabileau procedura declararii ca indezirabile a persoanelor straine. Se pot intoarce linistiti? Eventual poate ii aducem si singuri. Pentru ca in cazul detonarii protocoalelor nu mai poti face diferenta, totul este distrus, ca-i luare de mita sau abuz, ca-i crima sau viol.

Insa aceasta magnitudine colosala nu cred ca va opri o CCR dominata de politruci acuzati de plagiat pana si din Wikipedia, fosti juristi pentru Uzine de Utilaj Chimic si cu dosare de retea pierdute. Poate un singur lucru ar trebui sa-i puna pe ganduri: copiii, nepotii, nevestele, amantele, mamele, fratii si surorile lor ar putea ajunge victimele celor pe care ii vor scoate acum din puscarii.

Va fi o amnistie totala pentru corupti, criminali, violatori, crima organizata la gramada si va fi nevoie de anumite adaptari legislative pentru ca ea sa ajunga la toti beneficiarii. Si nu oricum, ci prin efectul imediat al OUG, aceea care se pregateste. Si nu m-as mira ca mai apoi sa ceara ei despagubiri de la statul roman pentru ca nu s-au putut bucura linistiti de ce au furat, scrie jurnalista Ioana Ene Dogioiu pe  Ziare.com .


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 Bilanțul după trei luni al noului comandant al Forțelor Armate Ucrainene: Armata lui Putin sângerează din greu, dar câștigă încă teren

3 STENOGRAME „Eugen Mîrtz i-a inoculat victimei ideea că prin sexul anal a salvat-o de la moarte deblocându-i o chakră ce controlează punctele vitale”

4 „Această funcție revine prin tradiție Statelor Unite” / Băsescu dezvăluie că nu România l-a propus pe Mircea Geoană la NATO!

5 Se întâmplă lucruri? / Se strânge robinetul?