Când va trece Poșta Română la cutiile poștale digitale și livrări cu drona. Director: „Tehnic este complicat“

Când va trece Poșta Română la cutiile poștale digitale și livrări cu drona. Director: „Tehnic este complicat“

Poșta Română, percepută încă drept compania de stat care are un sistem învechit de lucru, concurând greu cu operatorii privați de pe piață, are planuri mari. Printre acestea, instalarea a 3.000 cutii poștale electronice și înființarea a 75 ghișee poștale digitale. Despre stadiul în care se află acest proiect a vorbit directorul general al Poștei Române, Valentin Ștefan, într-o intervenție în direct a Antena 3.

Trei cutii electronice și un ghișeu digital funcționează la Poșta Română FOTO Arhiva Adevărul

La acest moment, trei cutii poștale și un ghișeu digital funcționează, a precizat directorul, iar randamentul este „foarte bun“. Procedurile pentru celelalte urmează însă legislația, iar asta înseamnă că orice achiziție a unei companii de stat va dura câteva luni.

„Procedurile pentru celelalte 3.000 cutii poștale și pentru cele 75 ghișee poștale sunt încă un lucru, asta este problema Poștei Române, că suntem în competiție cu tot ce înseamnă mediu privat, dar dacă privatul poate să-și cumpere un lucru practic de azi pe mâine, noi, la Poșta Română, trebuie să așteptăm între 6 luni și 1 an ca să putem cumpăra sau să facem o investiție mare. Hățișurile birocratice încă ne dau multe bătăi de cap, numai că suntem pe drumul cel bun, procedura de licitație pentru cele 75 ghișee poștale se află în faza finală, în schimb pentru cele 3.000 cutii poștale încă suntem în analiză internă pentru finalizarea documentației“, a precizat directorul.

O provocare este și soluția tehnică, Poșta Română analizând dacă soluția cea mai bună este să cumpere cutiile digitale fără soft, urmând ca specialiștii companiei să-l realizeze, sau să achiziționeze cutiile cu soft integrat.

„Noi testăm și soft integrat, testăm și partea de soft dezvoltat în cadrul companiei, încercăm să vedem care metodă merge mai bine. Sunt două probleme aici: dacă cumperi un soft de pe piață pentru aceste cutii digitale o să avem probleme la integrarea cu tot ce înseamnă softul Poștei per ansamblu, dacă-l dezvoltăm noi intern n-o să fie la același nivel de calitate ca cele de pe piață, pentru că până la urmă Poșta Română nu e o companie de soft“, a mai spus directorul.

Pe seama specialiștilor IT puțini a pus directorul și situația de la ghișee, tehnologia fiind învechită, de aici și cozile mari.

Livrarea cu drone: „Când va fi profitabil“

Un alt proiect anunțat la un moment dat de către oficialii Poștei Române a fost și acela al serviciilor de livrare cu drona. O astfel de soluție se împiedică deocamdată de lipsa de know-how, pe de o parte, iar pe de alta, nu ar fi încă profitabil.

Întrebat când va trece Poșta Română la livrarea cu drone, directorul Valentin Ștefan a răspuns scurt: „Când va fi profitabil“.

„Deocamdată este mult mai ieftin să angajezi un șofer decât să angajezi un operator de dronă, asta o dată, iar în al doilea rând tehnic este complicat să duci livrările cu drona oriunde în România, încă nu avem know-how-ul necesar la nivelul companiei să putem face la scară largă“, a completat oficialul Poștei Române.

În schimb, a mai spus Valentin Ștefan, livrarea cu drona ar putea fi integrată pentru servicii de „middle mile“ (deplasarea mărfurilor între depozite) între București și Cluj, servicii care acum se fac cu avionul sau pe cale rutieră.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

3 Voi ați văzut asta? / America, oameni buni...

4 Așa o fi?

5 VIDEO București 2024...