CCR, despre proiectul privind transportul de persoane: Nu se justifică intervenţia legislativă pe calea angajării răspunderii (motivare)

CCR, despre proiectul privind transportul de persoane: Nu se justifică intervenţia legislativă pe calea angajării răspunderii (motivare)

Bucureşti, 20 feb /Agerpres/ - Curtea Constituţională a României (CCR) apreciază că nu este justificată intervenţia legislativă pe calea angajării răspunderii a Guvernului în cazul proiectului pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, "întrucât nu se realizează o rezolvare imediată a unei situaţii care reclamă măsuri urgente".

Curtea Constituţională a României a admis, la finalul lunii ianuarie, sesizarea PSD asupra proiectului pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea.

"(...) Guvernul a motivat urgenţa angajării răspunderii prin faptul că, în temeiul ordonanţei de urgenţă abrogate, operatorii economici ar fi solicitat prelungirea licenţelor doar pentru traseele rentabile, iar cele nerentabile 'au rămas neacoperite', ceea ce ar afecta diverse categorii de persoane vulnerabile. Cu toate acestea însă, în conţinutul legii se menţine valabilitatea programelor de transport şi a licenţelor de traseu actuale până la 30 iunie 2021. Astfel fiind, nu se justifică intervenţia legislativă pe calea angajării răspunderii, întrucât nu se realizează o rezolvare imediată a unei situaţii care reclamă măsuri urgente, respectiv nu se oferă un răspuns rapid la cerinţele curente sesizate", se arată în motivare.

Potrivit judecătorilor constituţionali, legea criticată apare astfel ca fiind adoptată strict pentru promovarea unei alte soluţii legislative decât cea aflată în procedură parlamentară.

"Or, recurgerea la angajarea răspunderii Guvernului asupra unui proiect de lege, adică la o procedură excepţională, simplificată şi accelerată de adoptare a unei legi, numai pentru a promova o altă soluţie legislativă decât cea care face obiectul dezbaterilor parlamentare, adică exclusiv pentru ocolirea acestor dezbateri, nu îşi găseşte suport constituţional", se menţionează în document.

PSD menţiona în sesizare că proiectul de aprobare a OUG 51/2019 se află în dezbaterea comisiilor de specialitate ale Camerei Deputaţilor. Acest proiect propune eliminarea transportului rutier judeţean de călători din sfera serviciilor publice, situaţie în care acesta se va desfăşura în regim comercial, cu respectarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere.

Prin proiectul de act normativ pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea se propune abrogarea prevederilor din OUG nr. 51/2019, astfel încât transportul rutier contra cost de persoane prin servicii regulate la nivel judeţean să intre în sfera serviciilor publice.

De asemenea, social-democraţii precizau că s-a ignorat obligativitatea solicitării avizului Consiliului Economic şi Social, care este statuată de către Curtea Constituţională prin Decizia nr. 618/2018. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 PSD și PNL vor avea candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja

2 Citiți și voi cine s-a prezentat la prima recrutare de soldați organizată de MAPN în 2024

3 O informație care dă fiori / Ce știe CIA despre intențiile Rusiei în Europa?

4 AUDIO Numele lui Coldea, într-un nou scandal. Anca Alexandrescu a difuzat înregistrări depuse la DNA

5 „Dacă voiai să câștigi nu era suficient doar să-ți petreci câteva ore cu un bărbat”