Ce monstru au descoperit oamenii de știință în pădurea amazoniană în timpul filmărilor pentru un serial National Geographic

Oamenii de știință au descoperit o nouă specie de anaconda gigant, în Amazonia, care, spun ei, este cel mai mare și cel mai greu șarpe cunoscut până acum în lume.

Noua specie de anaconda verde poate atinge dimensiuni uimitoare FOTO Wikipedia

Un exemplar al acestei specii poate ajunge până la 7,5 metri și poate cântări aproape 500 de kilograme, arată The Independent.

Până acum, erau cunoscute patru specii de anaconda, cea mai mare fiind anaconda verde, care trăiește în părțile tropicale din America de Sud, precum și în bazinele râurilor Amazon , Orinoco și Esequibo, dar și în unele bazinete mai mici.

Acești șerpi sunt cunoscuți pentru viteza lor fulgerătoare și abilitatea de a-și ucide prada prin învârtirea în jurul acesteia, asfixiind-o și înghițind-o întreagă.

Un studiu publicat recent, desfășurat pe parcursul mai multor decenii, a descoperit că anaconda verde face parte, genetic, din două specii diferite.

Cercetătorii care lucrau cu populația indigenă Waorani au capturat și studiat mai multe exemplare ale noii specii de anaconda verde de nord (Eunectes akayima) în regiunea Bameno a teritoriului Waorani din Amazonul ecuadorian.

Specia a fost descoperită în timpul filmărilor pentru seria Pole to Pole a National Geographic's Disney+, cu Will Smith.

Oamenii de știință au documentat mai multe anaconde aparținând noii specii „în apele puțin adânci, așteptând prada” în timp ce se plimbau cu canoele pe sistemul fluvial amazonian.

Cel mai mare șarpe din lume

Dimensiunea acestor creaturi magnifice este incredibilă - o femelă anaconda pe care am întâlnit-o măsura 6,3 metri,” a declarat co-autorul studiului, Bryan Fry, de la Universitatea din Queensland. „Există rapoarte de la populația Waorani despre alte anaconde din zonă care măsoară mai mult de 7,5 metri lungime și cântăresc în jur de 500 de kilograme,” a mai spus dr. Fry.

Noua specie, descrisă în jurnalul Diversity, s-a separat de anaconda verde din sud acum aproximativ 10 milioane de ani, diferind genetic de aceasta cu 5,5%.

Spre comparație, oamenii diferă de cimpanzei în proporție de aproximativ 2%.

Descoperirea, spun cercetătorii, este crucială pentru conservarea anacondelor, care sunt prădători de vârf și vitali pentru menținerea echilibrului în ecosistemele lor.

O populație sănătoasă de anaconda înseamnă ecosisteme vii, cu resurse alimentare suficiente și apă curată, în timp ce numărul scăzut al șerpilor poate indica o stare de degradare a mediului, spun oamenii de știință.

Anacondele și habitatul lor sunt tot mai amenințate de fragmentarea terenului cauzată de agricultura industrializată, incendiile forestiere, seceta, schimbările climatice, precum și de poluarea cu metale grele legată de scurgerile din activitățile de extracție de petrol.