Cercetătorii mexicani au descoperit în ciocolată proprietăți de combatere a cancerului

Cercetători de la Institutul Politehnic Național (IPN) din Mexic au descoperit proprietăți anticancerigene în epicatechină, o moleculă prezentă în ciocolată, potrivit institutului citat de EFE.

"Specialiștii au realizat studii și au observat că această moleculă poate distruge celulele canceroase în mod selectiv, fără să le afecteze pe cele sănătoase", a precizat institutul într-un comunicat.

În urmă cu un deceniu molecula denumită epicatechină, care se găsește în condiții naturale în cacao, vinul roșu sau ceaiul verde, a fost asociată cu proprietăți antioxidante benefice oamenilor.

De mai mulți ani, cercetătorii de la IPN au realizat studii proprii cu această moleculă orientată însă spre combaterea cancerului. În experimentele lor, ei au descoperit că epicatechina programează celulele canceroase pentru a se autodistruge.

Cercetările au fost realizate în laborator pe culturi celulare, însă acum oamenii de știință vor realiza experimente pe modele animale pentru a verifica eficiența lor pe ființele vii.

Ei au descoperit de asemenea că dacă această moleculă interacționează cu ea însăși, sub anumite condiții, poate forma altele suplimentare.

În laborator, specialiștii de la IPN au combinat epicatechina cu alte substanțe utilizate în terapii clinice precum paclitaxel (Taxol), tamoxifen (Tamoxifen) și au descoperit că le accelerează efectul și reduce doza necesară de medicamente.

Totuși, cercetările pe animale au demonstrat că în organismul șoarecilor de laborator epicatechina modificată poate fi ușor metabolizată și să nu ajungă astfel la celula canceroasă.

Pe această bază, s-a demarat o fază experimentală pentru a dezvolta nanoparticule care încapsulează epicatechina, căreia i-a fost adăugat un anticorp care caută tumoarea, fără a devia de la traseul său prin organism.

Pe termen mediu, cercetătorii speră să depășească această etapă și să poată începe testările pe oameni.