CFR Călători, obligată să renunţe la operarea a 12 trenuri de pe ruta Gara de nord – Aeroportul Otopeni. Cine va prelua cursele

CFR Călători, obligată să renunţe la operarea a 12 trenuri de pe ruta Gara de nord – Aeroportul Otopeni. Cine va prelua cursele

Ca atare, cele 12 trenuri vor fi operate de compania privată Transferoviar Călători pe ruta Bucureşti Nord - Mogoşoaia - Aeroport Henri Coandă şi retur începând cu data de 16 iulie 2022.

„Managerul infrastructurii feroviare a refăcut oferta de trase şi a redus volumul de trenuri operate de către CFR Călători prin redistribuirea acestora operatorului privat de transport feroviar de călători -Transferoviar Călători (TFC), în urma plângerii TFC la Consiliul Concurenṭei”, a informat CFR Călători.

Astfel, din data de 16 iulie 2022, pe ruta Bucureşti Nord - Mogoşoaia - Aeroport Henri Coandă şi retur vor rămâne tot 72 de curse, modificarea constând doar în faptul că CFR Călători va opera cu 24 perechi de trenuri, faţă de 30 (cât are în prezent), iar TFC va opera cu 12 perechi, faţă de 6 (cât are în prezent).

În continuare vor circula tot 72 de trenuri, însă 6 perechi de trenuri ale CFR Călători vor fi înlocuite pe intervalele orare respective cu cele ale TFC.

Biletele de tren se scumpesc de la 1 iulie

În ce priveşte costul unui billet de tren pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, acesta se va scumpi de la 4 lei cât este în prezent, la aproape 5 lei, ca urmare a majorării a preţurilor biletelor de tren cu 20% pentru toţi operatorii.

Majorarea vine după ce operatorul de stat CFR Călători a cerut acest lucru în bugetul pe anul 2022, motivând creşterea preţurilor la energie, iar o decizie de scumpire a biletelor de tren se ia de către Autoritatea Feroviară pentru toată piaţa.

Ultima majorare de tarife la CFR Călători a fost în 2013.

Şi cei cinci operatori privaţi de transport de călători ceruseră scumpirea cu 20% a biletelor de tren,, a anunţat ulterior preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), într-o conferinţă de presă. Potrivit lui, dacă se ia decizia de scumpire a biletelor, se ia pentru toată piaţa feroviară de transport de călători, nu pentru un operator sau pentru altul. Solicitarea este în analiză, atât a celor cinci operatori privaţi, cât şi a companiei de stat CFR Călători. ARF este autoritatea care decide nivelul preţurilor biletelor de tren.

Curentul pentru tracţiunea locomotivelor, mai scump cu 200%

Solicitarea de scumpire a biletelor de tren a fost motivată de către CFR Călători prin creşterea accelerată a preţurilor la motorină şi electricitate. „Faţă de valoarea preliminată a anului 2021, cheltuiala cu energia electrică de tracţiune, a fost fundamentată pentru anul 2022, cu o majorare substanţială de peste 200%, respectiv cu suma de 188.156 mii lei, având în vedere că Societatea Comercială “Electrificare CFR” S.A. – singurul furnizor de energie electrică pentru domeniul feroviar, a comunicat oficial că preţul energiei electrice va creşte în anul 2022 cu 198%, altfel spus va creşte de la 532, 99 MWH la 1.055,46 lei/MWh.”

Sursa: adevarul.ro

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Ce știe Fukuyama? / „Un colaps mult mai mare al Rusiei se va dezvălui în zilele următoare”

2 Familia de interlopi Kalu, tatăl și fiii care spărgeau dinții cu ciocanul de șnițele, în urmărire

3 VIDEO Europa se pregătește de război? Un tren plin cu tancuri se poloneze se îndreaptă spre graniță

4 Înlăturarea lui Putin de la putere este deja pregătită, spun serviciile secrete ucrainene

5 Rusia răspunde cu torpila nucleară Poseidon. Serviciile occidentale au avertizat că submarinul K-329 Belgorod pregătește testarea torpilei