Constanța: Circulația rutieră pe Podul de la Agigea, redeschisă luni, cu trei zile mai devreme

Constanța: Circulația rutieră pe Podul de la Agigea, redeschisă luni, cu trei zile mai devreme

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cătălin Homor, a anunțat duminică dimineață, în cursul unei vizite de lucru, că luni la prima oră va fi deschisă circulația rutieră pe podul de pe DN 39, de la Agigea, ce traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră.

"Am venit pe șantier să constat la fața locului cum se încadrează în graficul de execuție lucrările angajate de constructor și după ce ne-am consultat și cu colegii de la Direcția Regională Constanța a CNAIR, am decis ca luni dimineață, la prima oră, să redeschidem circulației pe patru benzi Podul de la Agigea de pe DN 39, ce traversează Canalul Dunăre — Marea Neagră", a spus Cătălin Homor.

Directorul general CNAIR a mai anunțat că în primăvară, când condițiile meteorologice vor fi optime, podul va mai fi închis traficului cel mult 30 de zile, în luna martie sau aprilie, pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare și asfaltare a căii de rulare pe sensul de circulație între Mangalia și Constanța.

Pe 15 noiembrie, CNAIR a fost informată de antreprenorul general că finalizase înlocuirea ultimelor două hobane ale podului și intrase în etapa de tensionare a ultimelor două rânduri din hobana A6, compania de drumuri estimând la acea dată că podul va putea fi deschis circulației pe 1 decembrie 2016.

Podul de la Agigea, inaugurat în iunie 1983, a fost construit în trei ani. Este situat la kilometrul 9 al DN 39, care traversează canalul Dunăre — Marea Neagră și face legătura cu localitățile și stațiunile din sudul litoralului.

Lucrările de reparație a căii de rulare și de înlocuire a hobanelor de susținere au început în 2011 și ar fi trebuit finalizate, conform contractului inițial, în februarie 2013.

În paralel, în anul 2010, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) Constanța a început lucrările de execuție la cel de-al doilea pod rutier, ce traversează canalul în aval de Ecluza Agigea, și a reușit să-l deschidă circulației pe 15 octombrie 2015, cu trei ani întârziere.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

4 Nu le zice rău Ciucă...

5 „Lebăda neagră”, noul trend pe internet după prăbușirea podului din Baltimore. Ce teorii ale conspirației circulă pe rețelele sociale