Cum arată primul tren cumpărat de România la 20 de ani după Săgețile Albastre. Pe ce linie feroviară va circula

Cum arată primul tren cumpărat de România la 20 de ani după Săgețile Albastre. Pe ce linie feroviară va circula

Este vorba de primul tren electric, contractat de România, care a intrat în producție în Polonia și va fi livrat până la sfârșitul acestui an. El va intra în circulație pe linia feroviară CFR București-Constanța, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu.

Trenul electric va ajunge în curând în România FOTO: Ionel Scrioșteanu

„Acesta este primul achiziționat de România după 20 de ani de la momentul achiziționării ultimelor trenuri, Săgețile Albastre. Acest tren este unul electric, se află în etapa finală de producție și va fi livrat până la sfârșitul acestui an. După livrarea în România, acest tren va intra în circulație, cu călători, pe linia feroviară CFR București –Constanța”, a scris secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, pe Facebook.

Potrivit sursei citate, reprezentanți ai Autorității pentru Reformă Feroviară ARF au efectuat în perioada 4-6 octombrie „o vizită tehnică de lucru la fabrica ALSTOM din Katowice, Polonia, unde se fabrică primele rame electrice din cadrul contractului încheiat anul trecut între Statul Român și compania Alstom Ferroviaria SpA”.

„Acest prim tren electric este parte din contractul de achiziție a 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs și mentenanța acestora pentru 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani. Investiția se realizează prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, responsabilă cu organizarea serviciilor de transport feroviar de călători și achiziția de material rulant necesar pentru îmbunătățirea calității acestora”, mai precizează Scrioșteanu.

Pe măsură ce vor fi livrate și restul trenurilor în cursul anului următor, se vor introduce noi servicii pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului între capitală și principalele centre urbane ale țării:

-București Nord – Constanța

-București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

-București Nord – Brașov – Cluj

-Brașov – Deda – Cluj

-București Nord – Brașov

-București Nord – Iași

-București Nord – Suceava

-București Nord – Galați

-București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

-București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

-Cluj – Timișoara

-Cluj – Suceava – Iași

„Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar valoarea contractului este de 2.421.771.878 lei, fără TVA”, a adăugat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO Președintele Iranului, Ebrahim Raisi, a murit / „Niciun semn de viață” la locul accidentului, spune televiziunea de stat iraniană

5 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?